Gebruikersavatar
LIDA
Berichten: 1
Lid geworden op: 01 mei 2021 13:39

Mijn man geeft mij de schuld van verliezen in Fifa

Als ik de titel zo zie denk ik ook, dat kan toch niet, maar mijn partner weet het zo te brengen dat ik aan mezelf ga twijfelen.

We zijn nu 7 jaar samen. Hij geeft aan dat ik niet weet wat hij nodig heeft. Dit komt vooral tot uiting als hij fifa speelt (voetbal spel playstation). Hij had daar altijd veel plezier in maar nu wordt hij boos als hij verliest of er gebeurd iets in het spel tegen hem, dan geeft hij mij de schuld. Als ik de kamer binnenkom of ik zeg iets, dan krijg ik een boze of geirriteerde blik of geluid. In het begin kon ik dat niet bevatten. Wat kan ik doen, ik kan het spel toch niet beinvloeden. Ik verdedigde me. Ook omdat het inmiddels op een verslaving begon te lijken. Ik veroordeelde hem daarin, van binnen. Hij gaf aan dat zijn gevoel mij niets kon schelen, dat ik alleen maar om materialistische zaken geef. Dat hij fifa nodig heeft om te dealen met andere dingen, dat het het enige is waar hij zijn ei in kwijt kan. Dus ik probeerde voor de verandering met hem mee te gaan in zijn gevoel. Ik bevestigde alles wat hij zei en voelde. Zelf dat ik de schuldige was, omdat ik altijd zo'n koele kikker ben. Ook al schreeuwde hij en vloekte hij, ik zei er niets meer van. Zat uren met hem op de bank te kijken naar de wedstrijden, hem erdoorheen proberen te sleuren. Maar hij voelde nog steeds niet genoeg passie en medeleven van mij. Ik vind het zo moeilijk om te begrijpen wat hij nodig heeft. Hij zegt, je laat jezelf nooit lijden, je beschermt jezelf altijd. Neemt nooit risico's of probeert nieuwe dingen. Daar heeft hij gelijk in, maar dan nog weet ik niet hoe ik het aan moet pakken.
Inmiddels kan ik vrij weinig nog goed doen. Hij laat me twijfelen aan al mijn gevoelens en gedachten, waardoor ik vrij weinig houvast heb nog.

Ik ben inmiddels een beetje afgedwaald. Mijn vraag is eigenlijk, los van alles wat hij fout doet, wat kan ik meer voor hem doen, om hem minder te laten lijden. Ik ben opgegroeid met het principe dat je alles zelf moet oplossen. Nooit werd er om hulp gevraagd in mijn gezin. Nooit werd er over gevoelens gepraat of zwakte getoond. Wat betekent het om er voor iemand te zijn. Ik vraag hem altijd van alles, maar dat helpt hem ook niet. "Really being involved, feel what I feel". Zo noemt hij het. Hij zegt, je zult nooit een nacht wakker liggen om iets te bedenken om mij te helpen. Je ziet het niet groot genoeg.
Gebruikersavatar
volhoudertje
Moderator
Berichten: 15115
Lid geworden op: 02 jul 2006 23:04
Locatie: In Nederland Door Omstandigheden

Re: Mijn man geeft mij de schuld van verliezen in Fifa

Mijn vraag is eigenlijk, los van alles wat hij fout doet, wat kan ik meer voor hem doen, om hem minder te laten lijden.
Ik vrees dat je weinig voor hem kunt doen, behalve wachten tot hij eindelijk volwassen wordt. Je bent zeven jaar met hem samen, maar hij gedraagt zich als een kind en hij is nog manipulatief ook.
Hij zegt, je laat jezelf nooit lijden, je beschermt jezelf altijd. Neemt nooit risico's of probeert nieuwe dingen. Daar heeft hij gelijk in, maar dan nog weet ik niet hoe ik het aan moet pakken. Inmiddels kan ik vrij weinig nog goed doen. Hij laat me twijfelen aan al mijn gevoelens en gedachten, waardoor ik vrij weinig houvast heb nog.
Daar heeft hij helemaal geen gelijk in, dat is totale mindfuck, hij bespeelt je en laat je aan jezelf twijfelen. Hij bespeelt je en probeert je te domineren. Een stom spel op de Playstation is belangrijker dan zich mensenlijk gedragen naar jou toe? Je vriend gedraagt zich onvolwassen en hij heeft geen respect voor jou.

Ik denk dat je partner eens goed moet nadenken over zijn gedrag naar jou toe. Hou hem die spiegel eens voor. En als dat niet lukt, kies dan eieren voor je geld en verspil je tijd en liefde niet aan zo'n kleuter.
* Liebe Macht Frei *

Terug naar “Eenzaamheid, relaties & seksualiteit”