Gebruikersavatar
Nietgelukt
Berichten: 8
Lid geworden op: 09 apr 2021 12:50

Mediation mislukt

Hallo allemaal.

Ik heb 4 jaar lang verwijten gehad over vanalles en nog wat van mijn schoonouders. Al vanaf dat mijn man en ik elkaar kennen eigenlijk. Op een gegeven moment heb ik het contact verbroken maar ik heb nog erg veel last van de woorden die gezegd zijn. Daarom wilden we een mediation traject in gaan. Het is echter alleen maar erger geworden. In het eerste gesprek werd alles ontkent en ik raakte daar erg verdrietig van. De mediatior heeft daarom besloten de gesprekken afzonderlijk vn elkaar voort te zetten. In principe is de mediation nu afgerond maar ik heb er alleen maar een erger gevoel aan over gehouden. Ik weet nu niet goed hoe ik deze periode af moet sluiten. Ik had gehoopt op een stukje erkenning en dat ik kon vertellen wat die verwijten met me hebben gedaan maar dat gaat niet gebeuren want de mediator heeft het traject afgesloten met de afspraak 'geen contact '. Iemand tips hoe ik hier mee om kan gaan?
Gebruikersavatar
Lena C.
Berichten: 668
Lid geworden op: 07 jan 2019 15:44

Re: Mediation mislukt

Wat vervelend dat het niet gelukt is om de verstandhouding op deze manier toch wat te verbeteren, of begrip te krijgen voor elkaar.

Ik neem aan dat jullie wegen nu scheiden? En is dat voorlopig, of zal dat blijvend zijn?

Ik vraag me ook af hoe dit nu is voor jouw partner (aangezien het diens ouders zijn) en of er tussen jullie nog verwijten zijn, al dan niet uitgesproken?
Demons run when a good man goes to war
Gebruikersavatar
Nietgelukt
Berichten: 8
Lid geworden op: 09 apr 2021 12:50

Re: Mediation mislukt

Ik denk wel dat dit betekent dat de wegen definitief scheiden. Tussen mij en mijn partner gaat het opzich wel maar de spanning tussen mij en zijn ouders heeft ook een behoorlijk negatieve impact op onze relatie omdat ik er nog vaak verdrietig over ben. Vooral dat ze ontkenden wat er gebeurd is heeft mij veel bozer gemaakt, maar mijn man zegt dat ze wel willen erkennen dat er dingen gebeurd zijn maar dat de de kans niet hebben gekregen omdat de mediator zei dat het beter was om afzonderlijke gesprekken te voeren en dat ik nog niet krachtig genoeg ben om deze confrontatie aan te gaan.
Gebruikersavatar
Nietgelukt
Berichten: 8
Lid geworden op: 09 apr 2021 12:50

Re: Mediation mislukt

En als zij dat zo inschat geloof ik wel dat ze dat ergens op baseert en dat ze wellicht gelijk heeft dat het beter is om de wegen te scheiden maar ik merk dat ik het lastig vind om het op deze manier achter me te laten
Gebruikersavatar
Lena C.
Berichten: 668
Lid geworden op: 07 jan 2019 15:44

Re: Mediation mislukt

Nietgelukt schreef: 09 apr 2021 14:57 En als zij dat zo inschat geloof ik wel dat ze dat ergens op baseert en dat ze wellicht gelijk heeft dat het beter is om de wegen te scheiden maar ik merk dat ik het lastig vind om het op deze manier achter me te laten
Is dat enkel omdat je geen erkenning hebt gekregen van hen? Of omdat je ze gaat missen? Omdat je vriend zijn ouders nu niet meer in jullie leven zijn?
Demons run when a good man goes to war
Gebruikersavatar
Nietgelukt
Berichten: 8
Lid geworden op: 09 apr 2021 12:50

Re: Mediation mislukt

Ik denk vooral een stukje erkenning. Het enige wat ik nu gezien heb zijn grote tranen dat het zo'n gemis is dat ze me niet meer zien en woorden dat ze zich niet konden voorstellen dat zulken dingen gezegd zijn. Ze doen net alsof ik gek ben en alles verzonnen heb.
Gebruikersavatar
Lena C.
Berichten: 668
Lid geworden op: 07 jan 2019 15:44

Re: Mediation mislukt

Nietgelukt schreef: 10 apr 2021 06:29 Ik denk vooral een stukje erkenning. Het enige wat ik nu gezien heb zijn grote tranen dat het zo'n gemis is dat ze me niet meer zien en woorden dat ze zich niet konden voorstellen dat zulken dingen gezegd zijn. Ze doen net alsof ik gek ben en alles verzonnen heb.
Dus ze zijn erg verdrietig en herkennen zich niet in jouw kant van het verhaal? Dat lijkt me moeilijk voor hen. Ze verliezen een zoon en een schoondochter en lijken niet te begrijpen hoe het zo gekomen is.

Het is vervelend dat je niet de erkenning krijgt die je wil. Waarom is die erkenning zo belangrijk voor je als je verder niks meer met ze te maken wil hebben?
Demons run when a good man goes to war
Gebruikersavatar
Nietgelukt
Berichten: 8
Lid geworden op: 09 apr 2021 12:50

Re: Mediation mislukt

Mijn man heeft nog goed contact met ze. De dingen die gebeurd zijn zijn erg concreet. 1 ervan is dat mijn man en ik een huis zouden bouwen op het e.rf (familie bedrijf waarin man werkzaam is) en op het laatste moment nadat alles rond was mocht het niet meer van mijn schoonvader omdat hij vond dat ik te vaak bij mijn eigen ouders was. Om dat mijn man 7 dagen per week werkt zien we elkaar nog maar heel weinig. Dat vind ik heel moeilijk omdat ze daar met zijn 3en samenwerken en ik op deze manier buiten spel ben gezet en er helemaal alleen voor sta met 2 kinderen
Gebruikersavatar
Nietgelukt
Berichten: 8
Lid geworden op: 09 apr 2021 12:50

Re: Mediation mislukt

We hoopten met de mediation oud zeer uit te kunnen praten en dat plan van het huis opnieuw op te pakken zodat het beter kon gaan tussen mij en man maar dat kunnen we nu wel vergeten
Gebruikersavatar
Lena C.
Berichten: 668
Lid geworden op: 07 jan 2019 15:44

Re: Mediation mislukt

Wat klinkt dat moeilijk zeg! Dus jouw man is 7 dagen per week bij zijn ouders, aan het werk? En jij hebt juist een conflict met ze?
Dat moet haast ook wel een wig drijven tussen je man en jou.
Demons run when a good man goes to war
Gebruikersavatar
Nietgelukt
Berichten: 8
Lid geworden op: 09 apr 2021 12:50

Re: Mediation mislukt

Dat klopt inderdaad. Daarom maakt het me zo boos als zij klagen en tranen hebben over het gemis. Zij hebben tenminste elkaar nog en ze zijn zelf degene geweest die niet met mij op 1 e.rf wilden wonen en dan ben ik weg en dan vinden ze het erg dat ik weg ben. Scheiden kan eigenlijk financieel en in het belang van de kinderen niet maar het is helemaal geen leuk huwelijk. Ik zou nog steeds willen weten waarom mijn schoonvader 4 jaar lang zo boos op me is geweest maar hij zegt dat het niet gebeurd is. Nu zal ik dus ook niet weten waarom ze niet wilden dat wij op het e.rf zouden wonen want' het is allemaal niet gebeurd. ' en mijn man en ik vechten nog elke dag met de praktische gevolgen van deze conflicten. Dat is ook de grootste reden dat ik er niet meer langs wil. Er ligt al een vlakte met puin en alles wat als voorbereiding was als de woning en het e.rf confronteert me aan wat we kwijt zijn geraakt en ik weet niet waarom.
Gebruikersavatar
Lena C.
Berichten: 668
Lid geworden op: 07 jan 2019 15:44

Re: Mediation mislukt

Jeetje wat een verdrietige situatie en een hoop teleurstellingen.

Zijn jouw schoonouders werkelijk van die manipulatieve ellendelingen die jou willen wegwerken of zou het kunnen dat er wat misverstanden zijn ontstaan?

En waarom zou jouw man daar nog zoveel over de vloer komen als zijn ouders zijn partner zo slecht behandelen? Wat zegt jouw man er zelf over? Kunnen jullie het erover hebben?

Je schrijft dat je niet kunt scheiden vanwege geldzaken. Komt dat omdat jij niet werkt? Zou je niet liever de situatie anders willen maken, bijvoorbeeld door een eigen inkomen te genereren?
Demons run when a good man goes to war
Gebruikersavatar
Nietgelukt
Berichten: 8
Lid geworden op: 09 apr 2021 12:50

Re: Mediation mislukt

Bedankt voor de reactie. Mijn schoon moeder zien ik niet als manipulatief maar mijn schoonvader wel. Als hij zijn zin niet krijgt gaat hij dreigen, chanteren en manipuleren en zelfs als hij zijn zin wel krijgt weet hij het nog zo te verdraaien dat hij het slachtoffer is en ik de dader. Zo hadden we ooit gevraagd of we hun huis konden kopen zodat wij bij het bedrijf zouden wonen maar dat wilden ze niet, dus hadden wij een ander huis gekocht, en daarna is hij bij meerdere mensen in tranen geweest om te vertellen dat wij nu wel een mooi huis hebben en dat halsoverkop hebben gekocht en zij daardoor in de oude troep zitten. Ik snap er gewoon niks van. Mijn man kon eerst alleen maar huilen als mijn schoonvader tegen me tekeer ging. Later ging hij het voor me opnemen maar dan krijgt hij ook een lading over zich heen. Hij kent zijn vader niet anders dan dit. Hij zegt ik laat hem altijd maar razen en dan is hij het weer even kwijt en daarna kan hij weer normaal doen. Dat is niet iets waar ik me prettig bij voel. Mijn schoonvader zegt er zelf over dat je nou eenmaal de mensen die het dichtst bij je staan het meest kwetst. Dit is wat voor hun blijkbaar normaal is.
Gebruikersavatar
Memories
Moderator
Berichten: 24425
Lid geworden op: 25 okt 2009 15:04

Re: Mediation mislukt

Nietgelukt schreef: 12 apr 2021 16:27 Bedankt voor de reactie. Mijn schoon moeder zien ik niet als manipulatief maar mijn schoonvader wel. Als hij zijn zin niet krijgt gaat hij dreigen, chanteren en manipuleren en zelfs als hij zijn zin wel krijgt weet hij het nog zo te verdraaien dat hij het slachtoffer is en ik de dader. Zo hadden we ooit gevraagd of we hun huis konden kopen zodat wij bij het bedrijf zouden wonen maar dat wilden ze niet, dus hadden wij een ander huis gekocht, en daarna is hij bij meerdere mensen in tranen geweest om te vertellen dat wij nu wel een mooi huis hebben en dat halsoverkop hebben gekocht en zij daardoor in de oude troep zitten. Ik snap er gewoon niks van. Mijn man kon eerst alleen maar huilen als mijn schoonvader tegen me tekeer ging. Later ging hij het voor me opnemen maar dan krijgt hij ook een lading over zich heen. Hij kent zijn vader niet anders dan dit. Hij zegt ik laat hem altijd maar razen en dan is hij het weer even kwijt en daarna kan hij weer normaal doen. Dat is niet iets waar ik me prettig bij voel. Mijn schoonvader zegt er zelf over dat je nou eenmaal de mensen die het dichtst bij je staan het meest kwetst. Dit is wat voor hun blijkbaar normaal is.
Soms is dat helaas zo en dan kan je van alles proberen, maar het komt voor dat mensen niet te veranderen zijn. Dat is heel verdrietig, natuurlijk wil je graag anders, maar soms is het niet anders.
~Wie niet kan luisteren kan ook niet vertellen.
De kracht van geluk is innerlijke vrede.
Wie geen slechte tijden kan verdragen, zal geen goede tijden beleven.
Wees de verandering die je in de wereld wil zien.~

Terug naar “Eenzaamheid, relaties & seksualiteit”