Gebruikersavatar
Edward
Berichten: 3
Lid geworden op: 27 nov 2020 10:44

Getrouwd en relatiebreuk

Hi,

We zijn 12,5 jaar getrouwd, en ruim 16 jaar bij elkaar. De relatie heeft echte ups & downs gekend maar toch zijn we altijd doorgegaan en hebben 2 kids gekregen. 2 jaar terug wilde mijn vrouw me verlaten omdat mijn gedrag onacceptabel was (veelvuldig liegen en manipulatie), ik ging daarvoor in therapie en het ging bijna 2 jaar goed. Dit jaar stortte ik in (zware burn-out) en door Corona kreeg ik geen goede begeleiding meer en verviel ik in mijn oude patroon.

Dat ging 2 weken terug nogal erg mis, ik heb tegen mijn kind gelogen en haar voor mijn karretje gespannen om iets duidelijk te maken, daar schaam ik me enorm voor. Dit was voor mijn vrouw de druppel, ze heeft na een paar dagen ruzie besloten dat onze relatie voorbij is, voor de kinderen en voor de financiën blijven we in dit huis wonen, niemand wil eigenlijk weg.
We slapen in aparte kamers en leven een beetje langs elkaar, er is geen ruzie of stemverheffing. Ik vind het erg moeilijk om niet bij haar te mogen slapen, ik hou zielsveel van haar en mis haar enorm. Zij is daar minder vocaal over, voor haar is het voorbij, ze accepteert het als ik een andere relatie zou willen en waardoor we allemaal nog met elkaar kunnen omgaan, ik moet daar totaal niet aan denken. Ik wil mijn relatie met haar terug.

Het lijkt soms wel of ze elke dag verder van me af staat, zo zei ze dat de seks heerlijk was maar dat ze het liever niet heeft maar deed omdat ze vond dat het bij een relatie hoort en ze zei dat ze misschien al langer klaar met me was en dat de enige reden dat het weer goed kwam was omdat ze niet aan zichzelf dacht maar aan het gezin, ze wilde die drama niet, daarmee misschien haarzelf hebben weggecijferd.

Het dringt elke ochtend tot me door dat ik haar kwijt ben...ik weet niet meer wat te doen. Het liefst zou ik 1% kans hebben dat het goed komt dan deze 0%. Ik sta machteloos, ik praat veel met mensen maar iedereen staat er omheen, iedereen heeft een mening maar ik kan er niets mee. Mijn nieuwe therapie begint in januari en ik hoop dat mijn problemen daarna niet meer terug komen, zodat ik aan mezelf en aan de wereld kan laten zien dat dat weg is.
Gebruikersavatar
volhoudertje
Moderator
Berichten: 15119
Lid geworden op: 02 jul 2006 23:04
Locatie: In Nederland Door Omstandigheden

Re: Getrouwd en relatiebreuk

Edward schreef: 27 nov 2020 10:54 Mijn nieuwe therapie begint in januari en ik hoop dat mijn problemen daarna niet meer terug komen, zodat ik aan mezelf en aan de wereld kan laten zien dat dat weg is.
Ik wens je veel succes met je nieuwe therapie, ik hoop dat het je inzichten en handvatten gaat opleveren waardoor je verder kunt met je leven.
* Liebe Macht Frei *
Gebruikersavatar
Edward
Berichten: 3
Lid geworden op: 27 nov 2020 10:44

Re: Getrouwd en relatiebreuk

dank!!!
Gebruikersavatar
Lena C.
Berichten: 668
Lid geworden op: 07 jan 2019 15:44

Re: Getrouwd en relatiebreuk

Hallo Edward,

Wat vervelend dat jullie hier doorheen gaan nu. Ik begrijp dat je jezelf machteloos en verdrietig voelt. Als het je helpt om erover te schrijven, moet je dat vooral blijven doen. Soms helpt het als je je gevoelens onder woorden brengt en deelt, zelfs al is het met vreemden over het internet.
Demons run when a good man goes to war
Gebruikersavatar
Edward
Berichten: 3
Lid geworden op: 27 nov 2020 10:44

Re: Getrouwd en relatiebreuk

Dank, op sommige dagen lijkt alles weer net als vroeger, behalve dan het apart slapen/sex/zoenen.

Op andere dagen is ze heel afstandig, bijna vreemd, ik worstel daar erg mee.

Er zijn dagen dat ze net als vroeger niet mijn naam zegt maar iets liefs om me te roepen of iets te vragen, ze komt naast me staan, wil veel knuffels, soms ligt ze op de bank tegen me aan, soms een kusje op mijn wang en soms heeft ze het over de toekomst en over verbouwen van de keuken.

En dan opeens de volgende dag noemt ze me gewoon weer bij mijn naam, raakt ze me absoluut niet aan, zorgt ervoor dat ik haar niet te zien krijg als ze doucht of zich omkleedt en is ze alleen maar met haar telefoon bezig.

Je snapt dat de dagen dat ze voor mijn gevoel heel lief is, dat voor mij de fijne dagen zijn waarbij ik super gemotiveerd ben om alles aan te pakken, op die andere dagen stort ik in, is alles donker en word ik droevig.

Het is zo tegenstrijdig...

Terug naar “Eenzaamheid, relaties & seksualiteit”