Gebruikersavatar
Bieslore
Berichten: 2
Lid geworden op: 28 jul 2020 17:09

stapje terug in relatie

Een dikke maand geleden besloten mijn vriend en ik uit elkaar te gaan omdat we op dat moment verschillende doelen leken te hebben. Hij heeft een eigen zaak en dat vergt enorm veel energie en tijd. Ik was meer bezig met mijn persoonlijke doelen en onze weg als koppel. Dus daar liep het spaak.

We besloten onze eigen weg te gaan en dat voelde als een bepaalde opluchting maar deed enorm veel pijn omdat we mekaar nog steeds graag zagen. Nu zijn we 5 weken verder en heb ik eventjes bij mijn ouders gelogeerd. We realiseerden dat we mekaar enorm veel gemist hadden en hebben beslist om water bij onze wijn te doen. Hij raakte na onze breuk in een burn-out en realiseerde zich dat er meer is dan werken alleen en dat hij ons/mij niet zo snel had mogen laten gaan. Nu, omdat we samenwonen was ik al bezig met een zoektocht naar een appartement. Het is iets dat me altijd bezig gehouden heeft omdat ik nooit alleen gewoond had. Het alleen wonen en de zelfstandigheid gaf een positieve draai aan onze relatiebreuk en zorgde dat ik een doel voor ogen had.

We hebben daarom ook beslist dat ik verder zal zoeken naar een appartementje en daar ook zal intrekken. Op die manier kunnen we een stapje terug nemen. We zijn eigenlijk heel snel gaan samen wonen en hebben niet lang gewoon gedatet. Door een stapje terug te nemen, kunnen we elk de focus op onszelf wat meer leggen én toch nog samen zijn. Misschien terug wat daten en wat gas terug nemen. Veel koppels wonen niet samen en volgens mij is het iets dat kan werken omdat we het allebei willen.

Nu is eigenlijk mijn vraag of hier mensen zijn die ook in deze situatie hebben gezeten en misschien tips hebben? Wat zijn jullie ervaringen, positief en negatief? Zijn er zaken waar we zeker op moeten letten?
Alvast bedankt!

Vele groetjes!
Gebruikersavatar
volhoudertje
Moderator
Berichten: 15118
Lid geworden op: 02 jul 2006 23:04
Locatie: In Nederland Door Omstandigheden

Re: stapje terug in relatie

'Living Apart Together' is voor veel mensen een verstandiger keuze dan samen te wonen. Het is sowieso niet goed als mensen nooit alleen hebben gewoond, je moet namelijk eerst met jezelf kunnen leven voordat je de stap zet om bij een ander te zijn. Je kunt er beter te vroeg dan te laat achter komen dat je wat meer 'me-time' in je leven nodig hebt.
* Liebe Macht Frei *

Terug naar “Eenzaamheid, relaties & seksualiteit”