Gebruikersavatar
Bieslore
Berichten: 2
Lid geworden op: 28 jul 2020 17:09

mijn dipjes en mijn relatie

Sinds twee jaar ben ik samen met mijn vriend. We hebben veel gelijkenissen maar verschillen ook enorm. En dat is oké. Dat maakt het boeiend. Maar om de zoveel tijd zit ik in een emotionele dip. Meestal kan ik die zelf niet verklaren en is hij er om mij erdoor te helpen. Op dit moment zit ik terug in zo'n dip. Ik haal weinig energie uit zaken die ik doe, heb weinig zin om iets te doen, sluit me af, huil vaak en zonder reden. Al denk ik zelf al te weten waarom ik me nu slecht voel & ik denk dat het door onze relatie komt.

Mijn vriend heeft een eigen zaak & werkt 7/7. Tot een tijdje geleden vond ik dat niet zo heel erg, maar ik merk dat onze verbinding die we hadden door samen dingen te doen, weg is. Omdat er nu net zo weinig tijd is voor mekaar. Of toch fel verminderd. Waardoor ik niet gelukkig wordt van onze relatie. Zelfs al ie thuis is, geniet ik niet van het samen zijn. Ik heb het heel moeilijk om dit te communiceren naar hem omdat ik heel gesloten omga met mijn gevoelens en dit moeilijk kan uiten. Het is ook al de zoveelste keer dat ik een dip(je) heb & ik vraag me soms af hoe lang ik hem nog kan meesleuren in mijn negatieve gevoelens.

Op dit moment weet hij dat ik me niet zo goed voel & zegt hij dat ik mijn bezigheden en hobby's beter terug opneem, maar daar heb ik geen zin in. Ik zie hem graag, maar op dit moment zitten mijn gevoelens voor hem ook in dat zelfde dipje, zeg maar. Omdat we mekaar zo weinig zie, ga ik mezelf ook meer 'vastklampen' aan hem. Ik ben bang dat ik hem op deze manier zal wegjagen en vraag me tijdens een dip ook telkens weer af hoe lang hij het nog zal volhouden met mij.
Gebruikersavatar
volhoudertje
Moderator
Berichten: 15118
Lid geworden op: 02 jul 2006 23:04
Locatie: In Nederland Door Omstandigheden

Re: mijn dipjes en mijn relatie

Elkaar voldoende aandacht kunnen geven in een relate is heel prettig, maar het is niet handig om het als een graadmeter voor de kwaliteit van je relatie te zien. Dat is ook geen solide basis voor een relatie. Op deze manier plaats je een tijdbom onder je relatie en geef je je partner ook weinig ruimte om er iets aan te kunnen veranderen. Beter communiceren over de dingen die je dwarszitten is toch wel essentieel, het is nu bijna éénrichtingsverkeer waarbij je eigenlijk al afstuurt op het einde van jullie relatie.
* Liebe Macht Frei *

Terug naar “Eenzaamheid, relaties & seksualiteit”