Gebruikersavatar
Janboom
Berichten: 1
Lid geworden op: 07 jun 2020 10:01

Jaloers op telefoon

Hey allemaal.

Ik zit al tijden met een probleem en ik heb verder niemand om er over te praten dus ik hoop dat ik hier hulp kan vinden.
Ik heb wel dyslexie dus sorry als woorden of mijn zinsopbouw niet goed zijn.

Ik zal beginnen bij het begin.

Mijn vrouw en ik zijn al 8 jaar samen waarvan we 4 jaar getrouwd zijn nu en hebben 3 prachtige kinderen. Op het oog alles helemaal goed en we waren dol gelukkig. Mijn vrouw is dat nog steeds maar ik merk dat ik een behoorlijke jaloezie begin te ontwikkelen over haar telefoon gebruik.

Het begon allemaal een paar maanden geleden toen we zaten te praten en het haar wel spannend leek om ook andere mannen te zoenen. Ze heeft een collega die een open relatie heeft waar ze veel mee praat en waar (denk ik) ook een groot deel vandaan kwam waardoor ze hier over na is gaan denken.

Ik zat er behoorlijk mee in m'n maag en heb dat ook gezegd. Ik hou verschrikkelijk veel van m'n vrouw en heb vrijwel alles over om haar gelukkig te maken. Maar dit ging me eigenlijk een stap te ver maar zat het wel te overwegen of ik haar die vrijheid kon geven als dat haar gelukkig maakte.
In die tijd maakte ik mezelf helemaal gek en heb iets gedaan wat ik nooit van mezelf had verwacht.
Toen ze aan het douche was heb ik in haar WhatsApp gekeken naar het gesprek met die collega in de hoop om wat inside informatie te krijgen over hoe hun daar mee omgaan en hoe hun het doen. Niet omdat ik wat verwachte van een andere man.
Toen las ik helaas een stukje waarin die collega aan mijn vrouw vroeg waneer ze "hem" weer zag. Mijn vrouw antwoordde dat ze dat niet wist maar dat het door corona waarschijnlijk wel een tijd zou duren.

Ik was behoorlijk ontsteld hierdoor en heb het later op de ochtend hier met haar ook over gehad. Zij zei dat het gewoon om een klant ging die er wel leuk uit zag maar dat het verder niets was.

Maar ik blijf ermee in m'n maag zitten. Waarom zou een collega vragen waneer ze een klant weer ziet? Ze werkt gewoon in een winkel dus ze kan toch niet weten waneer welke klant komt?
Ook zit ze de laatste 4 a 5 weken verschrikkelijk veel op haar telefoon. Ze heeft ook haar profiel foto veranderd naar een algemeen plaatje ipv een foto van haarzelf. Ook als we samen een filmpje gaan kijken of iets dergelijks zit ze 3 kwart van de film op haar telefoon.
Tijdens het eten kijkt ze er niet op maar hoor je continue berichten binnen komen.
Ze had altijd commentaar dat ik soms op mijn telefoon zat als ik naar de wc ging maar de laatste tijd zie ik haar ook online gaan als ze op de wc zit.

3 weken geleden heeft ze aangegeven geen interesse meer te hebben om te zoenen met anderen en dat die spanning weg is. Wel wil ze met een vriendin meer gaan stappen als de corona voorbij is.
Toch blijf ik erg ongerust. Vaak denk ik, 's ochtends dat het allemaal goed is en ga ik gerust naar m'n werk. Soms stuurt ze nog een lief appje, plaatje of stopt ze een lief briefje in m'n tas.
Maar zodra ik in m'n pauze haar een bericht wil sturen is het nooit langer dan een half uur geleden dat ze online is geweest en begin ik me weer zorgen te maken.
Met wie zit ze te appen? Waar zal het over gaan? Zal ze geheimen voor me hebben?
Ik wil haar absoluut niet kwijt want hou ontzettend veel van haar maar dit trek ik ook niet langer meer zo.

Hartstikke bedankt alvast voor het "luisterend" oor en hoop dat het erover schrijven mij al wat helpt.
Gebruikersavatar
volhoudertje
Moderator
Berichten: 15115
Lid geworden op: 02 jul 2006 23:04
Locatie: In Nederland Door Omstandigheden

Re: Jaloers op telefoon

Hallo Janboom,

De mobiele telefonie is een mooie uitvinding, maar het is daarnaast ook een enorme plaag. Er zitten een paar dingen niet helemaal goed in jullie relatie, ze hebben eigenlijk maar zijdelings met de telefoon te maken. Het vraagstuk waar het hier om gaat is vertrouwen.

Het is mogelijk om elkaar binnen een relatie veel vrijheid te geven, maar in de praktijk lijkt dat toch vaak niet te werken. Bij de meeste mannen gaan toch alle alarmbellen af als hun vrouw zou zeggen dat ze het wel spannend zou vinden om met andere mannen te zoenen. Ik neem aan dat dat bij jou ook het geval is, maar je kiest er voor om dat gevoel te onderdrukken om de vrede te bewaren en omdat je veel van haar houdt. Daar gaat het eigenlijk als mis, want je bent het er diep in je hart helemaal niet mee eens.

Dat blijkt ook wel, want je bent haar WhatsApp gesprekken gaan nakijken, je vraagt je af met wie ze aan het appen is en hoe vaak ze online is. Hier zit dus duidelijk iets niet goed. Ik maak uit je verhaal op dat jullie een relatie hebben waarin veel mogelijk is en dingen bespreekbaar zijn. Je vrouw was niet furieus toen jij vertelde dat jij in haar telefoon had gekeken, dat vind ik toch wel uitzonderlijk. In dat geval moet het ook mogelijk zijn om aan te geven dat je met bepaalde dingen moeite hebt. Maak het bespreekbaar en kaart het aan, dat is op dit moment mijn advies.
* Liebe Macht Frei *

Terug naar “Eenzaamheid, relaties & seksualiteit”