Gebruikersavatar
Anoniem2002
Berichten: 2
Lid geworden op: 20 feb 2020 17:49

Intense gevoelens voor ex

Dit is mijn eerste bericht en ik heb me nog niet voorgesteld. Ik wil namelijk zo anoniem mogelijk blijven omdat ik toch een stukje van mijn priveleven hier op het forum ga zetten.
Ik kan wel vertellen dat ik een man ben van 40+.

Een aantal jaren geleden heb ik, kort na beeindigen van een langdurige relatie, een vrouw ontmoet waar ik meteen vanaf de eerste date een ontzettende klik mee had. We bleken erg veel raakvlakken te hebben en we hadden beide het gevoel de ware te hebben gevonden. Kort daarna kregen we een relatie. Echter was het voor ons een ontzettend moeilijke tijd en eigenlijk waren we beide nog niet klaar voor een nieuwe relatie. Veel stress, zij had problemen, ik had problemen met mijn ex over de omgang met onze kinderen en andere zaken. Ik had zelf ook nog geen woonruimte.

Uiteindelijk is het vanwege irritaties door stress en problemen mis gegaan en hebben we de relatie op een vervelende manier beeindigd. Kan wel zeggen dat het grotendeels mijn schuld was en ik heb er altijd nog erg veel spijt van. Maar kort daarna hebben we toch weer contact met elkaar gezocht en zijn we eigenlijk aan elkaar blijven plakken en om elkaar heem blijven draaien. We waren wel weer vaak bij elkaar. Ik had op dat moment een woning voor mezelf en meer rust. Maar we zijn ook ons eigen leven gaan leiden, maar we hebben elkaar nooit echt los kunnen laten. We hebben altijd voor elkaar klaar gestaan en zijn altijd van elkaar blijven houden. Eigenlijk is dat gevoel alleen maar sterker en intenser geworden. Mensen die ons kennen zeggen dat ze de liefde tussen ons kunnen zien en voelen. We hebben een ontzettend sterke band met elkaar en de liefde die ik voor haar voel is erg intens en heb ik nog nooit voor iemand anders gevoeld.

Inmiddels heb ik een nieuwe relatie met een ontzettend lieve vrouw die prima bij me past, maar na ruim 2,5 jaar blijf ik mijn ex missen en regelmatig aan haar denken. Gevoel van gemis is soms erg sterk en pijnlijk. We hebben een aantal keer hierover gesproken met elkaar en mijn ex heeft dezelfde intense gevoelens als we elkaar weer zien. Ook zij mist mij regelmatig.
De reden dat we geen relatie hebben is omdat we beide een beetje een botsend karakter hebben. We merken wel dat we steeds meer van elkaar kunnen hebben omdat er veel liefde is tussen ons, maar vanuit mijn kant zijn er wel wat angsten. We kennen elkaar inmiddels wel vrij goed.

Maar goed, ik heb dus nu een nieuwe relatie met een absolute topper die alle geluk van de wereld verdiend, maar mijn ex blijft in mijn hoofd en hart. Vaak denk ik mijn huidige relatie moet verbreken, maar ik vind dit ontzettend moeilijk. Ik kan niets negatiefs noemen aan mijn huidige vriendin. Soms zou ik willen dat ik zoveel gevoelens had voor haar als voor mijn ex. Dan had ik absoluut de perfecte relatie.

Geen idee wat eigenlijk mijn vraag is aan jullie, maar ik hoop in elk geval dat iemand mij kan helpen om voor mezelf duidelijkheid te krijgen. Waarom heb ik deze gevoelens, hoe ga ik ermee om.
Gebruikersavatar
volhoudertje
Moderator
Berichten: 15118
Lid geworden op: 02 jul 2006 23:04
Locatie: In Nederland Door Omstandigheden

Re: Intense gevoelens voor ex

Maar goed, ik heb dus nu een nieuwe relatie met een absolute topper die alle geluk van de wereld verdient, maar mijn ex blijft in mijn hoofd en hart.
Als je vindt dat je nieuwe relatie 'een absolute topper is die alle geluk van de wereld verdient,' moet je ook eerlijk tegen haar zijn en dit met haar bespreken. Ik lees nergens in je verhaal dat je dit met haar besproken hebt. Je hebt het wel met je ex besproken en zijn jullie zijn tot de conclusie gekomen dat jullie nog steeds gevoelens voor elkaar hebben en elkaar missen. Dat kan, maar er is ook een derde partij in dit verhaal die belangen heeft. Wees naar alle betrokkenen open en eerlijk.
* Liebe Macht Frei *
Gebruikersavatar
Anoniem2002
Berichten: 2
Lid geworden op: 20 feb 2020 17:49

Re: Intense gevoelens voor ex

volhoudertje schreef: 20 feb 2020 21:55
Maar goed, ik heb dus nu een nieuwe relatie met een absolute topper die alle geluk van de wereld verdient, maar mijn ex blijft in mijn hoofd en hart.
Als je vindt dat je nieuwe relatie 'een absolute topper is die alle geluk van de wereld verdient,' moet je ook eerlijk tegen haar zijn en dit met haar bespreken. Ik lees nergens in je verhaal dat je dit met haar besproken hebt. Je hebt het wel met je ex besproken en zijn jullie zijn tot de conclusie gekomen dat jullie nog steeds gevoelens voor elkaar hebben en elkaar missen. Dat kan, maar er is ook een derde partij in dit verhaal die belangen heeft. Wees naar alle betrokkenen open en eerlijk.
Ik heb het een half jaar geleden met haar besproken. Zij weet van mijn gevoelens, maar ze wil er alles aan doen om onze relatie te doen slagen.
Ik weet dat als de gevoelens voor mijn ex er niet waren, dan had ik een prima relatie. Wat ik mij afvraag is waar de gevoelens vandaan komen en wat ze betekenen. Elke keer als ik mijn ex zie dan voel ik ontzettend veel liefde voor haar, maar komt dat doordat wij onze relatie eigenlijk nooit hebben afgesloten of is zij nou eenmaal echt de ware en gaan die gevoelens nooit weg?
Gebruikersavatar
Memories
Moderator
Berichten: 24428
Lid geworden op: 25 okt 2009 15:04

Re: Intense gevoelens voor ex

Voordat je aan een nieuwe liefdesrelatie begint is het heel belangrijk om de oude goed af te sluiten. Het is in de meeste gevallen anders niet te doen om een nieuwe relatie te laten slagen. Dus die tip zou ik je toch wel mee willen geven. Het roept bij mij ook vragen op. Want waarom begin je met iets nieuws als je een andere liefdesrelatie nog niet op een goeie manier hebt beëindigd? Dat is niet eerlijk tegenover je huidige partner.

Het is niet vreemd om nog gevoelens te koesteren voor je ex. Maar je moet het wel beheersbaar houden.
~Wie niet kan luisteren kan ook niet vertellen.
De kracht van geluk is innerlijke vrede.
Wie geen slechte tijden kan verdragen, zal geen goede tijden beleven.
Wees de verandering die je in de wereld wil zien.~

Terug naar “Eenzaamheid, relaties & seksualiteit”