Gebruikersavatar
Meisje80
Berichten: 1
Lid geworden op: 23 aug 2019 19:01

Hulp, wat moet ik doen?

Hallo allemaal,

Ik heb hier het verhaal van hoe het in een relatie is geweest. Sinds ongeveer 3 dagen officieel voorbij, daarvoor liep het een tijdje al niet echt soepel meer.

We kwamen weer in contact met elkaar ongeveer in mei, nadat wij elkaar ongeveer 9 maand niet meer gesproken na veel gezeur en bepaalde zaken wat gebeurd waren. We kwamen elkaar in Juni tegen op een feestje en toen sprong de vonk toch over, dit was er vorig jaar ook niet. Ondanks dat we het beide raar en vreemd vonden dat dit gebeurde, aangezien het feit wat er vorig jaar plaatsgevonden is wilden we het toch proberen omdat we verliefd waren natuurlijk.
Het was ook echt geweldig samen, we hadden ons nog nooit zo gevoeld. Toch na een tijdje begon mijn achterdochtigheid weer op te spelen omdat hij dit keer wel verliefd was maar toch dezelfde dingen als vorig jaar begon te doen, dat paste bij mij niet in het plaatje van een relatie hebben.
Ook stond een ex op een dag voor de deur en berichtje hem, nadat ik hem gevraagd had haar te blokken, heb er verder nooit veel over gevraagd want dacht dat het ‘gek’ was wat ze deed. Op de reactie van blokken kreeg ik dat ze niet geheel geblokt kon worden omdat ze dingen van hem wist, op dat moment was ik zo verliefd dat ik eigenlijk nooit heb gevraagd wat.

Op een gegeven moment heb ik er iets van gezegd en sindsdien is het eigenlijk alleen maar gezeur, irritaties enzo geweest. Af en toe hadden wij de leuke dagen er ook wel tussen, maar elke keer als we samen waren kwamen deze dingen wel aan bot. Ik wil hier de dingen die ik vervelend en achteraf opvallend vond op een rijtje zetten van wat eerst begon en later was:

- het begon met de ex die aan de deur stond, wat af en toe problemen gaf doordat ze niet op de blok kwam, maar wel bij neergelegd later; wat ik vernam was dat ze hem chanteerde?

-het begon eerst met als ‘grapje’ mij uit te schelden, gezegd dat ik dit niet leuk vond en moest mij niet zo druk maken want was een grapje, dit bleef doorgaan tot het eind. Er werden dingen gezegd als: je bent niet goed, gestoord, spoort niet, autist, zwerver, psycho e.d. En dit alleen omdat ik als ik ergens mee zit dit uitsprak.

-geleidelijk aan werd hij ook steeds minder aanhankelijk, dat is niet erg want je hoeft niet altijd bij elkaar op schoot e.d. Maar toch over het algemeen was juist ik degene die minder aanhankelijk was. Eerst dacht ik er niet over na, maar uiteindelijk als ik dan toch bij hem kwam zitten of dergelijke bleef die ‘dom’ zitten en als ik bij hem kwam liggen ook ongemakkelijk.
Ook alle anderen dingen werden minder ‘liefdevol’.

-hij stuurde soms op dagen als we niet samen waren niks of nauwelijks iets, terwijl die eerder altijd praatte. Op den duur wist ik niet eens meer wat die zoal deed, gedaan had de dag of bespraken we überhaupt niets meer. Dit ook gezegd en wederom moest ik niet zo zeuren en was dit negativiteit dat hij niet wilde.
uiteindelijk zei ik nergens meer iets over en heb ik het eigenlijk opgekropt

Zo waren er eigenlijk verschillende dingen waarbij ik dacht oké hij vind mij misschien toch niet zo leuk, en begon er ook wat nuchterder in te staan. Tot op een dag de bom barste toen ik in mijn slaap wakker werd gemaakt en hij boos was waarna ik alles eruit gegooid had en het echt bonje was. Ik heb alle scheldwoorden gehoord, kleren uit het raam en bijna de deur uitgedrukt.

Op den duur vroeg hij aan mij of ik zijn geld wilde brengen, had hij toen overgemaakt i.v.m. Verloren bankpas. Zo gezegd zo gedaan en toen kwam de avond/nacht wat ellende was. Hij had mij ondertussen overal op geblokt net als vorig jaar en nam contact op via snap, Het duurde erg lang voordat er iets uit kwam, tot uiteindelijk half 12 dat er een vriend was en hij niet kon praten. Ik zeg oké prima dan rijd ik naar huis toe en kijken we wel eventjes, ik was bijna in de stad waar ik woon en kreeg monsterlijke berichtjes. Ik heb gezegd dat ik eraan kwam en hem het geld zou geven. Geen bericht meer gehad, telefoon uitgezet e.d. en toen kwam ik bij zijn huis waar dus helemaal geen vriend was, wat ook raar was aangezien hij zich weer begon te isoleren
Ik wilde aankloppen maar wist dat die erg boos was, hij stuurde ook een berichtje dat hij mij niet wilde zien want dan wist die niet wat er kon gebeuren. Toen dacht ik oké, ik doe het wel onder de deur, dan heeft die het. Zie ik de lamp aan gaan toen ik weer naar huis wilde rijden, en was hij tegen ‘niemand?’ aan het praten aangezien er verder niemand was. Toen vond ik het wel raar worden en ben ik naar huis gegaan.

Achteraf was ik thuis en verdrietig e.d. maar begon ik op stoornissen te zoeken aangezien het soms leek alsof hij twee persoonlijkheden had. 2 dingen die gebeurden tijdens het samen zijn:
- voelde vaak dat die achtervolgd werd;
-wilde op den duur niet meer uit huis want daar had die geen zin in, deed verder niet veel meer;
- een keer op het terras dacht die dag de mensen van de bediening hem raar aankeken, en even later dacht die dat ze iets aan het bedenken waren tegen hem of zoiets;
- hij praatte weleens met mensen en zei dan allemaal dingen war niet waar waren, qua werk en het verdere leven e.d.;

Bij deze dingen heb ik nooit nagedacht tot na de tijd toen ik er wel een raar gevoel bij kreeg.
Ik vroeg mij alleen af aangezien een goede kennis van hem zegt dat die heel gek op mij was, waarom zulke snelle veranderingen optreden en of het überhaupt iets zou kunnen zijn, aangezien ik mij daarvoor wel zorgen maak. Want wat ik op kan maken uit eerdere relaties is dit elke keer het probleem geweest.
Dit verhaal was ongeveer hetzelfde vorig jaar, toen was de relatie anders, en heb ik niets vernomen van de andere aspecten, maar kwam hij zoals hij zegt ook 3 maanden in een ‘dip’ te zitten.

Terug naar “Eenzaamheid, relaties & seksualiteit”