Gebruikersavatar
Powerofsilence
Berichten: 1
Lid geworden op: 27 jul 2019 14:13

Doorgaan of?

Ik weet niet precies of ik hier aan het juiste adres ben, maar ik heb advies nodig in de onderstaande situatie:

Een paar maanden geleden heb ik via een datingsite een vrouw ontmoet. We hebben een paar keer afgesproken en we hadden het wederzijds goed met elkaar. Ze heeft me vertelt dat ze moeite heeft om mensen te vertrouwen door wat ze heeft meegemaakt en dat ze bang is dat het fout gaat in een relatie. Rond die tijd kreeg ze een nieuwe baan en een nieuw huis en ging haar energie daar natuurlijk naar uit. Helaas blijft ze afstandelijk en blijft ze vaag over een vervolgdate. Ze kwam er zelf mee, maar elke datum die ik voorstel is er wel wat. Ik heb gezegd dat het me frustreert, maar ze lijkt het niet te begrijpen en vindt dat ik overdrijf. Ze vindt dat ik te snel boos word en dat ze daar moeilijk mee kan omgaan.

Ik heb haar gezegd dat ik een toekomst samen zo niet zag zitten, maar wel vrienden wilde blijven. Ze ging akkoord. Stiekem hoopte ik dat ze weer net zo spontaan zou zijn als in het begin nu ik de druk van een relatie eraf heb gehaald, maar ze blijft afstandelijk. Ze stelt geen/weinig persoonlijke vragen en als ik die aan haar stel ontwijkt ze die. Doet ze dit uit angst zich aan iemand te binden?

Ik geef om haar, maar ik vind deze situatie heel moeilijk en vraag me af wat ik moet doen. Ik zie voor mezelf twee opties: Ik kan niets doen en wachten tot zij weer initiatief neemt. Of: tegen haar zeggen dat het voor mij toch niet zo werkt op deze manier en we het contact stilleggen, maar ze me altijd mag appen als ze zin heeft een kopje koffie te drinken?

Wat denkt u van deze situatie en wat zou u doen? Alvast dank voor uw antwoord en een hartelijke groet.
Gebruikersavatar
volhoudertje
Moderator
Berichten: 15118
Lid geworden op: 02 jul 2006 23:04
Locatie: In Nederland Door Omstandigheden

Re: Doorgaan of?

Powerofsilence schreef: 27 jul 2019 14:18 Ik geef om haar, maar ik vind deze situatie heel moeilijk en vraag me af wat ik moet doen. Ik zie voor mezelf twee opties: Ik kan niets doen en wachten tot zij weer initiatief neemt. Of: tegen haar zeggen dat het voor mij toch niet zo werkt op deze manier en we het contact stilleggen, maar ze me altijd mag appen als ze zin heeft een kopje koffie te drinken?
Ik zou voor de tweede optie kiezen: tegen haar zeggen dat het voor mij toch niet zo werkt op deze manier en we het contact stilleggen, maar ze me altijd mag appen als ze zin heeft een kopje koffie te drinken?
* Liebe Macht Frei *

Terug naar “Eenzaamheid, relaties & seksualiteit”