Gebruikersavatar
kurt
Berichten: 2
Lid geworden op: 04 jul 2019 15:42

emotioneel eenzaam

Hoi,

Ik ben timide van aard, ik maak niet makkelijk contact met anderen, ttz de eerste keer wel, omdat de persoon in kwestie anoniem is, bvb op de trein, maar daarna verloopt het vaak stroef of niet .

Ik heb een gezin, collega's op het werk, en heb met ouder te worden (ik ben nu 50) wel enige vriendschappen opgebouwd.

Mijn frustratie is dat mensen nooit naar mij toekomen, ze bellen me niet, ze posten niet, ze vragen me niet mee.
+ als ik voorstel om iets te doen, is de reactie zelden positief.

Mijn contacten verlopen altijd vertrekkende van mezelf. Als ik niet van me laat horen, besta ik niet. Ik word er krankjorum van. Ik loop de muren op.
Nu in de vakantie is het erger, er is méér vrije tijd, er is weinig werk, ik verveel me, ik maak continu plannen (uitstapjes) maar er is geen reactie van de buitenwereld.

Af en toe post ik op mijn Facebook, artikels omtrent eenzaamheid of teksten , " je moet je kop niet laten hangen" is dan een reactie

Wie herkent dit? Wie heeft tips om dit te berde te brengen?
Gebruikersavatar
volhoudertje
Moderator
Berichten: 15115
Lid geworden op: 02 jul 2006 23:04
Locatie: In Nederland Door Omstandigheden

Re: emotioneel eenzaam

Allereerst, welkom op 't forum, kurt.

Er is niets mis met timide zijn, stoor je er niet teveel aan als mensen geen initiatieven naar jou toe tonen. Kijk naar wat je wèl hebt en niet aan wat je zou willen. Je hebt een gezin, goede collega's, een paar vrienden. Een paar is genoeg, dat zijn namelijk je èchte vrienden. Stel je de volgende vraag: zijn de mensen die populair en gewild zijn en voor alle feestjes worden uitgenodigd werkelijk gelukkig? ZIjn ze gelukkiger dan jij? Zou je werkelijk met hen willen ruilen?

kurt schreef: 04 jul 2019 16:13 Mijn contacten verlopen altijd vertrekkende van mezelf. Als ik niet van me laat horen, besta ik niet. Ik word er krankjorum van. Ik loop de muren op.
* Liebe Macht Frei *
Gebruikersavatar
kurt
Berichten: 2
Lid geworden op: 04 jul 2019 15:42

Re: emotioneel eenzaam

ruilen is veel gezegd, maar niemand die naar je toekomt, da's hard... eenzaam

Terug naar “Eenzaamheid, relaties & seksualiteit”