Gebruikersavatar
Lise de Boer
Berichten: 4
Lid geworden op: 25 jun 2018 12:00

Betasting

Gister ging in naar de opticien om mijn bril recht te zetten. Ik werd daar geholpen door een man. Toen hij ging controleren of de bril goed op mijn oren leunde stond hij tegen mij aan en voelde ik zijn piemel tegen mijn been. Je hoeft niet tegen iemand aan te staan om dat te controleren. Hij deed volgensmij ook veel langer over het controleren dan nodig was.
Ik weet eigenlijk niet zeker of dit bestasting is. Ik weet ook niet of ik het aan iemand moet vertellen. Ik weet eigenlijk gewoon niet hoe ik nu verder moet.
Gebruikersavatar
Memories
Moderator
Berichten: 24428
Lid geworden op: 25 okt 2009 15:04

Re: Betasting

Warm welkom Lise :knuffel:


Het is niet verkeerd om de gebeurtenis te bespreken met iemand die je vertrouwd en aan te geven dat je ervan bent geschrokken en dat jij je er naar bij voelt. Wat ik overigens volledig kan begrijpen. Het is niet fijn om zoiets mee te maken. Misschien dat het je al een klein beetje kan helpen om je gedachten erover hier neer te typen, waarmee je dus al begonnen bent.

Misschien vind je het ook fijner om onder een anonieme naam te schrijven. Daar kan een moderator/beheerder wellicht bij helpen. Maar je mag het ook zo laten. Wellicht dat een moderator hier nog wel op terugkomt.
~Wie niet kan luisteren kan ook niet vertellen.
De kracht van geluk is innerlijke vrede.
Wie geen slechte tijden kan verdragen, zal geen goede tijden beleven.
Wees de verandering die je in de wereld wil zien.~
Gebruikersavatar
volhoudertje
Moderator
Berichten: 15118
Lid geworden op: 02 jul 2006 23:04
Locatie: In Nederland Door Omstandigheden

Re: Betasting

Lise de Boer schreef: 25 jun 2018 12:05 Gister ging in naar de opticien om mijn bril recht te zetten.
Gisteren? Welke opticien is er op zondag open?
* Liebe Macht Frei *
Gebruikersavatar
Memories
Moderator
Berichten: 24428
Lid geworden op: 25 okt 2009 15:04

Re: Betasting

volhoudertje schreef: 25 jun 2018 12:38
Lise de Boer schreef: 25 jun 2018 12:05 Gister ging in naar de opticien om mijn bril recht te zetten.
Gisteren? Welke opticien is er op zondag open?
Goed opgemerkt. Maar kan natuurlijk zijn dat het koopzondag was of dat de stad een zondagregeling heeft zoals wel meer tegenwoordig waarbij zaken zelf bepalen wanneer ze open zijn op zondag en wanneer niet.
~Wie niet kan luisteren kan ook niet vertellen.
De kracht van geluk is innerlijke vrede.
Wie geen slechte tijden kan verdragen, zal geen goede tijden beleven.
Wees de verandering die je in de wereld wil zien.~
Gebruikersavatar
Lise de Boer
Berichten: 4
Lid geworden op: 25 jun 2018 12:00

Re: Betasting

volhoudertje schreef: 25 jun 2018 12:38
Lise de Boer schreef: 25 jun 2018 12:05 Gister ging in naar de opticien om mijn bril recht te zetten.
Gisteren? Welke opticien is er op zondag open?
Er is een nieuw winkelcentrum bij mij in de buurt geopen, en alle winkels zijn daar op zondag open
Gebruikersavatar
volhoudertje
Moderator
Berichten: 15118
Lid geworden op: 02 jul 2006 23:04
Locatie: In Nederland Door Omstandigheden

Re: Betasting

Lise de Boer schreef: 25 jun 2018 12:05 Toen hij ging controleren of de bril goed op mijn oren leunde stond hij tegen mij aan en voelde ik zijn piemel tegen mijn been. Je hoeft niet tegen iemand aan te staan om dat te controleren. Hij deed volgensmij ook veel langer over het controleren dan nodig was.
Het kan heel onaangenaam zijn als mensen in je persoonlijke ruimte komen, vooral als dat niet nodig lijkt te zijn. Maar dat laatste is in dit geval wat moeilijker te beoordelen. Ik zou niet meteen durven beweren dat we hier te maken hebben met de Harvey Weinstein onder de Nederlandse opticiens.
* Liebe Macht Frei *
Gebruikersavatar
Memories
Moderator
Berichten: 24428
Lid geworden op: 25 okt 2009 15:04

Re: Betasting

Wat ook kan, is dat je door een eerdere ervaring nu ook gelijk denkt dat de opticien verkeerde bedoelingen heeft gehad. Eerlijk gezegd kan ik daar niet gelijk helemaal in mee gaan.
~Wie niet kan luisteren kan ook niet vertellen.
De kracht van geluk is innerlijke vrede.
Wie geen slechte tijden kan verdragen, zal geen goede tijden beleven.
Wees de verandering die je in de wereld wil zien.~
Gebruikersavatar
अर्जुन
Berichten: 2
Lid geworden op: 31 jul 2018 16:59

Re: Betasting

Hoi Lise,

Lijkt me inderdaad niet erg nodig om zo dicht tegen jou aan te komen staan. Toch zou ik hieruit geen oordeel gaan vellen over deze man. Daar schiet je namelijk niets mee op. Hoe klein de kans ook is is er bijvoorbeeld een mogelijkheid dat hem iets mankeerd waardoor hij niet stabiel/zonder trillen kan stilstaan om de bril te passen en de stabiliteit van leunen werkelijk nodig heeft.

Ik zou je aanraden om naar deze man terug te gaan en hem laten weten dat je het erg ongemakkelijk vond dat hij tegen je aan stond. Dus vooral zonder hem ergens van te beschuldigen.

Hier kun je zelf mentaal een stuk sterker van te worden. Als je terug gaat en aan deze man benoemd dat je het ongemakkelijk vond zul je de volgende keer veel makkelijker je gevoelens kunnen benoemen in ongemakkelijke situaties. Je hebt je nu immers iets laten ondergaan wat je eigenlijk niet wou. Aangesproken worden op wat zijn gedrag met jou doet zal de man ook vast geen kwaad doen en misschien schrikt hij er wel zo van dat je vele vrouwen van een soortgelijk voorval behoed.
Ik denk dat je je dan ook beter gaat voelen over het voorval omdat je weet dat je meer in je kracht bent gaan staan en het niet weer hoeft te gebeuren omdat je weet dat je er de volgende keer beter mee om kunt gaan

Laat je het op het forum nog een keer weten hoe je met het voorval verder gaat ? Ben wel benieuwd.

Terug naar “Eenzaamheid, relaties & seksualiteit”