Gebruikersavatar
eline64
Berichten: 1
Lid geworden op: 17 jan 2018 12:40

Man bewaart telefoonnummer van Ex

Er is een kwestie waar ik mee zit.

Mijn man is drie jaar geleden tot over zijn oren verliefd geweest op een andere vrouw. Na een paar weken vertelde hij het aan mij. Ze hebben samen gedronken en gepraat maar geen sexuele relatie hoewel zij (ik heb hun app conversatie gelezen) daar wel erg op aanstuurde. Aanvankelijk werd hij erg heen en weer geslingerd. Dat ging gepaard met veel verdriet ook bij hem, hij zat in die periode erg met zichzelf in de knoop. Uiteindelijk koos hij voor mij en pakten we de brokstukken van onze relatie op.

Het gaat heel goed. We doen veel samen, hebben een fijn leven en een goede seksuele relatie. Een paar maanden geleden kregen we ruzie omdat die vrouw hem een messager bericht had gestuurd over spam terwijl ze geen Facebook vrienden meer zijn. Toen kwam het ook op haar telefoonnummer dat nog steeds in zijn telefoon stond. Ik vind dat raar. Hij zegt dat hij er niet aan denkt om het te wissen en noemt het schijnzekerheid want hij weet toch ook waar ze werkt en kan daar zo heen. Nou goed. De messenger-conversatie heeft hij gewist en ook haar telefoonnummer.

Maar nu blijkt dat hij haar nummer heeft opgeslagen onder de naam van een collega met wie zij ook een relatie heeft gehad. Ik raak erg verward hiervan en vraag me af waarom hij dat doet. Voor zover ik kan nagaan is er geen contact. Niets wijst daar op. Hij kijkt zelfs niet eens op haar Facebook. Moet ik hem hiermee confronteren. Ik wil hem ook niet kwijt want ondanks alles hou ik van hem en hebben we een mooi leven. Dit is alleen een donker wolkje.
Gebruikersavatar
Maan
Berichten: 56
Lid geworden op: 20 nov 2017 16:57

Re: Man bewaart telefoonnummer van Ex

Het feit dat hij jou verteld heeft van zijn "verliefde periode", zijn gevoelens en keuzes, toont mij aan dat jullie relatie heel gezond is.
Jouw reactie op zijn periode/gevoelens en hoe jullie erna zijn verder gegaan, toont mij aan dat jullie relatie tegen een stootje kan.
Die gezonde relatie die tegen een stootje kan is iets kostbaars en moois :)

Ik snap dat de ontdekking dat hij haar nummer nog steeds heeft zonder dat hij er gebruik van maakt of aandacht aan besteedt je verbaast en ook dat vind ik logisch.
Wat maakt dat hij daar nog behoefte aan heeft?
Omdat je hem hiermee niet wilt confronteren vraag je hier waarom hij daar behoefte aan heeft.
Ik kan je redenen noemen (aandenken van die tijd, bang om spijt te krijgen van wissen enz), maar zou je daar tevreden mee zijn?
Volgens mij kan je beter afgaan op jullie relatie en het hem vragen. Niet verwijtend, maar gewoon als open vraag. Hij is namelijk de enige die het jou kan vertellen.
Vertrouw op jullie relatie.

Terug naar “Eenzaamheid, relaties & seksualiteit”