Gebruikersavatar
bloemster
Berichten: 10
Lid geworden op: 31 aug 2017 21:56

Daten en verwarrend..

Hoihoi,

Eerst wil ik graag zeggen, ik ben hier niet voor advies over wat ik moet doen. Meer voor meningen.. over wat een ander nou over deze situatie denkt. Ik weet namelijk al wel wat ik ermee wil doen. Alleen vind ik het lastig omdat het voor mij best een beetje verwarrend lijkt. Terwijl vrienden zeggen heel goed te zien hoe het zit ofzo.. dus vandaar dat ik graag wat meningen wil van mensen die mij niet persoonlijk kennen ;)
Daarbij is het ook wel fijn om dit verhaal even kwijt te kunnen haha.
dan nog even, als je het een te lang verhaal vind, skip dan even naar het punt waar ik begin met "uiteindelijk begon ik te twijfelen". alles wat daarvoor staat heeft temaken met het ontmoeten van dit meisje..

Dus ik zal bij het begin beginnnen.. ik heb een tijdje terug een meisje ontmoet.. ik was eerder die avond op soort karaoke avond, en had haar zien kletsen met een aantal van mijn vrienden. Ik had haar echter nog nooit gezien en geen idee wie het was. Toen ik later op die avond in de kroeg aan de bar stond, stond ik naast haar omdat we beide wilde bestellen. Ik heb toen iets gedaan wat ik eigenlijk nooit doe haha. Ik ben een gesprek begonnen. een echt gesprek, niet zoiets van "goh ook wat bestellen" en that's it.. maar echt een langer gesprek.
zo doende kwam ze bij ons aan tafe lzitten, waar ook een aantal van haar vrienden zaten. later hebben we nog op de wc enorm lang lopen kletsen (schijnbaar wilde de kroeg al dicht haha ) en toen waren er een aantal van mijn vriendinnen die dachten dat ik had staan zoenen XD
we gingen daarna nog bij iemand thuis afteren, en zij ging mee (kende heel die persoon niet) maar ging mee omdat ik nogal enthousiast was haha. dit was erg gezellig, we hebben nummers uitgewisseld (ik wee tniet meer precies waarom haha) De volgende avond zou ik naar iemand gaan die tegenover haar woont, dus zei ze "je moet wel gaan zwaaien hea, stuur even een foto vanuit het raam"

vervolgens heb ik dat dus gedaan die avond daarna, ik heb toen idd naar haar gezwaaid, de helft van de avond heeft zij staan kijken haha. flink stalken etc. goed een aantal gesprekken over wat men leuk vind in een partner etc. later.. heb ik haar gevraagd wat te doen met mij, wat te gaan drinken bijvoorbeeld. dat hebben we toen gedaan. Zij kwam met het idee te gaan poolen, in het poolcentrum waar onze vrienden juist niet zo gauw heen komen, met het idee dat we dan niet halverwege al gestoord zouden worden door hen. Dit was weer erg gezellig. al met al is het elke avond dat we elkaar gezien hebben zo, dat zij wel 20 keer zegt "ik moet zo wel naar huis" en het ondertussen 3 uur later nog niet gebeurt is XD.

uiteindelijk kwam ik op een punt dat ik ging twijfelen. ze noemde "ik ga naar mijn vriendin". aangezien dit nogal veel kan betekenen als je lesbisch bent, heb ik haar dus uiteindelijk (na dat ik dagen d emoed bijelkaar aan het rapen was) maar verteld dat ik haar leuk vond. met ook de opmerking "je had het vast al door" en ja inderdaad, ze had het al door. maar zei ze
"ik ben nu aan het daten met iemand, zij gaat eind dit jaar emigreren, dus voor nu vind ik je tof als gewoon vrienden" dat waren haar woorden.
waarop een vriendin zei "dat is wel lekker dubbel"

en idd het is behoorlijk dubbel. dit weekend heb ik haar weer gezien, en ook dan zegt ze wel tegen vriendinnen van mij dat ze mij leuk vind. maar ze is aan het daten en heeft afgesproken niets met andere te doen tot 10 januari. en dus wilt ze dat ook niet doen, want zegt ze, wat moet zij (waarmee ze mij bedoelt) nou denken als ik me nu niet aan die afspraak zou houden, dat wil je toch ook niet als vriendin.

dus het is lekker vaag en dubbel.. Ik heb al besloten niet teveel ervan te verwachten. Ik ga haar gewoon laten zien dat ik erg leuk ben, zonder ergens aan vast te zitten. Ik ben nu dus nog een vrije vogel ;)
maar ik ben wel erg benieuwd naar jullie meningen.. want ze zegt dat ze me leuk vind..
maar ze zegt ook dat ze die afspraak niet wilt verbreken, wat ik dan ergens ook wel weer snap ofzo.. goed het is lastig

mijn god wat een lange post, ik snap het ook als je het niet helemaal gelezen hebt XD, voor de mensen die dat wel gedaan hebben :P dankje :P
Gebruikersavatar
Maan
Berichten: 56
Lid geworden op: 20 nov 2017 16:57

Re: Daten en verwarrend..

Geen advies precies zo je wilt.
Wel een verwijzing naar een andere topic hier van een lotgenoot (jullie verhalen lijken heel erg op elkaar)
Misschien heb je er iets aan?

http://psycholoog.net/forum/viewtopic.p ... a896d0f089
Gebruikersavatar
volhoudertje
Moderator
Berichten: 15116
Lid geworden op: 02 jul 2006 23:04
Locatie: In Nederland Door Omstandigheden

Re: Daten en verwarrend..

bloemster schreef: 19 dec 2017 20:29 ... maar ze is aan het daten en heeft afgesproken niets met andere te doen tot 10 januari. en dus wilt ze dat ook niet doen, want zegt ze, wat moet zij (waarmee ze mij bedoelt) nou denken als ik me nu niet aan die afspraak zou houden, dat wil je toch ook niet als vriendin.
Het meisje dat jij op het oog hebt is nu nog aan het daten met iemand die binnenkort gaat emigreren, maar na 10 januari is ze eventueel weer beschikbaar? Ik moet eerlijk zeggen dat ik een behoorlijke lachstuip heb vanwege je verhaal. [027]
Ze heeft dus als het ware een soort 'abonnement' dat binnenkort afloopt en dan kan ze overstappen naar een ander.
En in het gunstigste geval ben jij dan de gelukkige. 001_rolleyes

Tja, als je na 10 januari nog interesse hebt, dan moet je het nog maar een keer proberen, zou ik zeggen.
Persoonlijk vind ik het een behoorlijke afknapper, maar daar kunnen mensen natuurlijk een heel andere mening over hebben.
* Liebe Macht Frei *
Gebruikersavatar
bloemster
Berichten: 10
Lid geworden op: 31 aug 2017 21:56

Re: Daten en verwarrend..

Bedankt voor je mening :P

Ja zo kun je het idd zeggen haha dan klinkt het idd redelijk lachwekkend.

Het ding is, zo zag ik het eerst ook, totdat ik mij ging bedenken wat ik in haar situatie zou doen..
Ze heeft mij net ontmoet, weet niet goed wat ze van me vind. is aan het daten (niet in een relatie dus hea.. ) en weet dat ze tot 10 januari met dit meisje aan het daten is, dat is de afspraak.. Je gaat niet iemand die je al langer kent en al langer aan het daten bent opzij zetten voor iemand die je net ontmoet hebt.. kijk als ze niet aan het daten was, had ze me wss ook eerst beter willen leren kennen. het is dus voor haar ook een onlogische en lastige situatie waarbij ze niet goed weet wat ze ermee moet i guess.. ja dan snap ik ergens wel dat je gewoon maar afwacht tot dat andere meisje weg is.. maar weet niet zo goed haha
ze laat wel veel merken dat ze me wel leuk vind enz. dus ik ga haar gewoon even laten zien hoe leuk ik b en, terwijl ik nog steeds gewoon vrij ben haha. kortom ik hoop ergens op, en wil haar er wel even op wijzen wat ze mist.. terwijl ik niets verwacht ofzo.. het enige wat ik ervan kan leren is flirten XD
doordat ze voor nu al soort van vast zit.. (lastig want eigenlijk ook weer niet) is voor mij de spanning er juist een beetje af ofzo...

maar ik snap jou mening ook wel.. heb meerdere malen idd gehad dat ik aan het lijntje werd gehouden, heb in dit geval niet het idee dat ik aan het lijnt je wordt gehouden though..
Gebruikersavatar
BibiB.
Berichten: 318
Lid geworden op: 30 apr 2017 20:12
Locatie: Nederland

Re: Daten en verwarrend..

Het meisje dat jij op het oog hebt is nu nog aan het daten met iemand die binnenkort gaat emigreren, maar na 10 januari is ze eventueel weer beschikbaar? Ze heeft dus als het ware een soort 'abonnement' dat binnenkort afloopt en dan kan ze overstappen naar een ander. En in het gunstigste geval ben jij dan de gelukkige. 001_rolleyes
Je hebt zo gelijk Volhoudertje [027]

Bloemster, ik zou wel een beetje voorzichtig en rustig aan doen, dan komt het niet zo hard aan als blijkt dat ze misschien niet zo trouw is als dat je misschien hoopt. Ik moet je eerlijk zeggen dat ik zo iemand los zou laten, want zoals je verhaal op mij over komt ben jij tweede keus. Wie wil er nu tweede keus zijn? ;)
Gebruikersavatar
bloemster
Berichten: 10
Lid geworden op: 31 aug 2017 21:56

Re: Daten en verwarrend..

hmm ja klopt ook weer wel idd. Helaas is het niet zo zwart wit though.. dat zou makkelijk zijn haha.
Ik weet nu juist wel dat ze heel erg trouw is, want ze is trouw aan iemand met wie ze nog niet een echte relatie heeft, en ik dacht idd ook eerst dat ik meer een soort tweede keus zou zijn.. maar dat is het ook weer net niet ofzo.. Het is gewoon erg ingewikkeld, ook voor haar.

Om het nog even duidelijk te maken, zij heeft gewoon gezegd dat ze vrienden wilde zijn met mij, alleen heb ik vrienden die zeggen dat ze duidelijk aan haar kunnen zien dat ze me leuk vind. ik denk dus dat het gewoon erg lastig is voor haar. Mij kent ze nog amper, en die andere meid kent ze wel heel goed. Zij heeft mij dus nooit als "tweede" keus gezien. Tis meer dat mijn vrienden zeggen "ja echt wel dat ze meer wilt!" XD en ik het nogal zonde vind om dat helemaal te laten gaan ofzo haha

Dus nee het is prima als er niets gaat gebeuren, want dat is ook wat ik verwacht, XD maar kan ik wel ondertussen lol van hebben toch? Want ook ik kan wel merken dat ze me wel ziet zitten, dus daar neem ik dan maar een beetje "gebruik" van in de zin van: mij enig sinds gewild voelen voor een moment haha.
Gebruikersavatar
Memories
Moderator
Berichten: 24425
Lid geworden op: 25 okt 2009 15:04

Re: Daten en verwarrend..

Ze wilt dus gewoon vrienden zijn, hartstikke mooi. ;)
~Wie niet kan luisteren kan ook niet vertellen.
De kracht van geluk is innerlijke vrede.
Wie geen slechte tijden kan verdragen, zal geen goede tijden beleven.
Wees de verandering die je in de wereld wil zien.~
Gebruikersavatar
volhoudertje
Moderator
Berichten: 15116
Lid geworden op: 02 jul 2006 23:04
Locatie: In Nederland Door Omstandigheden

Re: Daten en verwarrend..

bloemster schreef: 20 dec 2017 17:31 Om het nog even duidelijk te maken, zij heeft gewoon gezegd dat ze vrienden wilde zijn met mij.
Ik geloof dat ze dat tegenwoordig "you have been friend-zoned" noemen.
* Liebe Macht Frei *
Gebruikersavatar
Memories
Moderator
Berichten: 24425
Lid geworden op: 25 okt 2009 15:04

Re: Daten en verwarrend..

volhoudertje schreef: 20 dec 2017 23:32
bloemster schreef: 20 dec 2017 17:31 Om het nog even duidelijk te maken, zij heeft gewoon gezegd dat ze vrienden wilde zijn met mij.
Ik geloof dat ze dat tegenwoordig "you have been friend-zoned" noemen.
Volgens mij ook, niets mis mee, overigens. Misschien is vrienden zijn met iemand nog wel beter dan een relatie met iemand hebben.
~Wie niet kan luisteren kan ook niet vertellen.
De kracht van geluk is innerlijke vrede.
Wie geen slechte tijden kan verdragen, zal geen goede tijden beleven.
Wees de verandering die je in de wereld wil zien.~
Gebruikersavatar
bloemster
Berichten: 10
Lid geworden op: 31 aug 2017 21:56

Re: Daten en verwarrend..

Jups stond ook al in mijn originele bericht.. zij zegt "voor nu wil ik vrienden zijn, want be nnu nog aan het daten en weet nog niet hoe dat gaat lopen" maar ondertussen loopt ze wel continue met me te flirten enz. dus het is een beetje verwarrend I guess..
dus ja ik ga er ook vanuit dat het vrienden is, maar het ding is ze zegt het een, maar handelt volgens het ander als het ware.. tegen mij zegt ze "je bent tof, maar voor nu als vrienden" terwijl ze tegen vrienden van mij heeft gezegd dat ze mij wel leuk vond. dus het is gewoon allemaal een grote verwarrende blur XD

Terug naar “Eenzaamheid, relaties & seksualiteit”