Gebruikersavatar
alskedaske
Berichten: 5
Lid geworden op: 04 okt 2017 15:45

Uit elkaar

Mijn ex vriend en ik hebben bijna 5 jaar een relatie gehad en bijna 2 jaar samen gewoond (ik ben 21 en hij 23).
Hij heeft onze relatie beëindigd en we zijn nu ongeveer 4 maanden uit elkaar.
Nu weet ik van mezelf dat ik er echt nog niet over heen ben en hier ook veel moeite mee heb.
Maandag hoorde ik dat hij een nieuwe meid heeft leren kennen en het gaat 'erg goed' tussen hun.
Dit was voor mij een enorme domper!
Ik heb zowel maandag als dinsdag uren gehuild.
Ik probeer steeds om mijn gedachten te verzetten maar dat lukt me niet.
Ondanks dat ik hem alle liefde van de wereld gun, zit het me ontzettend dwars.
Ik heb heel veel moeite om hier op de juiste manier mee om te gaan.
En dan nog de vraag, wat is de juiste manier?
Ik doe m'n best geen contact met hem op te nemen maar dit vind ik heel erg zwaar.
Het heeft bijvoorbeeld geen zin om z'n nummer te verwijderen want dat ken ik uit m'n hoofd.
Daarnaast heb ik hem al gevraagd of hii zijn facebook wachtwoord wil veranderen omdat ik dit ook ken en op zwakke momenten op zijn facebookpagina inlog om te kijken waar hij mee bezig is (ja... hier schaam ik me voor).
Ik heb alle websites met tips al doorgespit!
Ik ben er letterlijk ziek van en heb geen zin in sociale dingen.
Ook slaap ik slecht, kom ik laat uit bed en kom ik de dagen door met niks doen.

Nu komt er nog bij dat ik ontzettend twijfel aan mijn studiekeuze én mijn ouders zijn 4 weken op vakantie dus ik voel me erg alleen.

Wie heeft er goede tips uit bijvoorbeeld eigen ervaring?
Ik wil heel graag weer mezelf kunnen zijn!
Gebruikersavatar
imagine
Berichten: 70
Lid geworden op: 05 apr 2016 22:36

Re: Uit elkaar

Hoi Alskedaske,

Ik herken het wel. Toen mijn eerste relatie uit ging was ik daar ook helemaal stuk van. Het leek wel alsof ik even niet meer eist wie ik was, zonder hem. Dat was ook gelijk een les voor mij. Tijdens onze relatie was ik zo bezig met hem, dat ik mezelf helemaal opzij gezet had. Ik was vriendinnen verloren en deed eigenlijk alleen maar wat hij wilde. Toen dat weg viel, moest ik dat weer opnieuw zoeken.
Hoe komt het bij jou dat je relatie over is? (Als je dat wil vertellen tenminste).
Ik denk dat het goed is, dat je naar dit forum bent gekomen en er eens over te praten met mensen. Rot dat nu ook net je ouders op vakantie zijn. Misschien kun je ze bellen? Erover praten.
Wat mij heel erg hielp toen, was de deur uit gaan. Leuke dingen doen, afleiding zoeken en er achter komen dat er meer is in de wereld dan alleen hij. Zo werd ik mezelf weer.

Groetjes
Do not jugde the story by the chapter you walked in on.
Gebruikersavatar
alskedaske
Berichten: 5
Lid geworden op: 04 okt 2017 15:45

Re: Uit elkaar

Bedankt voor je reactie!
Mijn ex heeft me die avond verteld dat zijn gevoelens voor mij niet meer hetzelfde waren en dat hij een stukje vrijheid miste.
Persoonlijk denk ik dat hij wat spanning miste maar dat hij dat niet onder woorden kon brengen (hij heeft autisme en kan zich moeilijk in woorden uitdrukken).
Niet gek als je al 5 jaar samen bent en 2 jaar samen woont, je ziet elkaar immers elke dag.
Ook zei hij dat hij er niet echt behoefte aan had om bij me te zijn, bijvoorbeeld als hij een avondje vrij was.
Hij ging dan liever naar vrienden toe of nóg extra sporten.
Dit vond ik niet erg, maar we zagen elkaar hierdoor bijna nooit en als hij de behoefte niet voelt, wil dat wel iets zeggen.

Ik ben me ervan bewust dat ik de deur uit moet en leuke dingen moet doen, maar ik kan me hier moeilijk toe zetten.
Ik heb me nu ingeschreven voor een cursus zelfverdediging en daar kan ik hopelijk even wat emoties kwijt.
Gebruikersavatar
imagine
Berichten: 70
Lid geworden op: 05 apr 2016 22:36

Re: Uit elkaar

alskedaske schreef: 05 okt 2017 17:35 Bedankt voor je reactie!
Mijn ex heeft me die avond verteld dat zijn gevoelens voor mij niet meer hetzelfde waren en dat hij een stukje vrijheid miste.
Persoonlijk denk ik dat hij wat spanning miste maar dat hij dat niet onder woorden kon brengen (hij heeft autisme en kan zich moeilijk in woorden uitdrukken).
Niet gek als je al 5 jaar samen bent en 2 jaar samen woont, je ziet elkaar immers elke dag.
Ook zei hij dat hij er niet echt behoefte aan had om bij me te zijn, bijvoorbeeld als hij een avondje vrij was.
Hij ging dan liever naar vrienden toe of nóg extra sporten.
Dit vond ik niet erg, maar we zagen elkaar hierdoor bijna nooit en als hij de behoefte niet voelt, wil dat wel iets zeggen.

Ik ben me ervan bewust dat ik de deur uit moet en leuke dingen moet doen, maar ik kan me hier moeilijk toe zetten.
Ik heb me nu ingeschreven voor een cursus zelfverdediging en daar kan ik hopelijk even wat emoties kwijt.

Dat vind ik al super goed van je.
En rouwen mag ook hè, gun jezelf de tijd en wees lief voor jezelf.
Do not jugde the story by the chapter you walked in on.
Gebruikersavatar
tengeltje
Berichten: 81
Lid geworden op: 23 feb 2016 14:18

Re: Uit elkaar

hoe cliché ook,zoiets slijt met de tijd.

tuurlijk is het moeilijk te horen dat hij iemand anders heeft leren kennen.
omgekeerd ook,ook al is hij bv gelukkig met een nieuwe vriendin,als hij vroeg of laat te horen zou krijgen dat jij ook iemand anders hebt,zal hij ook even moeten slikken.

zie het vooral niet als raar of abnormaal.
het is gewoon normaal.
geef het tijd,zoek nieuwe,leuke dingen om te doen,neem je leven in handen en probeer zoveel mogelijk verder te gaan..

de tijd zal voorbij gaan en het zal slijten en beter worden.
Gebruikersavatar
alskedaske
Berichten: 5
Lid geworden op: 04 okt 2017 15:45

Re: Uit elkaar

Wat ik ook erg lastig vind, is dat hij toen we uit elkaar gingen zei de vrijheid miste en toch weer een vriendin heeft. Ook kennen ze elkaar pas net een week.

Tevens vind ik het erg moeilijk te bevatten dat zij nu op mijn plekje op de bank zit en mijn plekje in bed..

Ik weet dat het slijt maar emotioneel voelt het niet zo.
Toch bedankt voor jullie reacties :)
Het is wel fijn om te weten dat mijn gevoelens normaal zijn
Gebruikersavatar
alskedaske
Berichten: 5
Lid geworden op: 04 okt 2017 15:45

Re: Uit elkaar

Even voor de verduidelijking, mijn ex woont nog in het huis waar we bijna twee jaar samen gewoond hebben met zo goed als alle spullen.

Terug naar “Eenzaamheid, relaties & seksualiteit”