Gebruikersavatar
FlowerPower2020
Berichten: 6775
Lid geworden op: 30 jun 2013 21:54
Locatie: Mentha Aquatica

Re: vriendschap

Yassi@17 schreef: 08 mei 2017 22:10 Ohh sorry dan heb ik niks gezegd :$
Bij mij pakte het wel goed uit en ik had dit ook "gepland" om te doen met mijn toenmalige thuisbegeleidster... Omdat ik alles op het gebied vriendschappen vroeger ook enorm moeilijk vond. Tegenwoordig gaat heel veel vanzelf. Er moet eens een begin zijn dacht ik bij mezelf toen der tijd

Maar nu ik erover nadenk... misschien dat het verschil tussen volwassenen en jonderen hierin wat groot is, vandaar :roll:
Ik denk wel dat het goed is. Al is het alleen maar om initiatief te tonen. Als je helemaal geen initiatief toont kom je er helemaal niet, vermoed ik.

Maar wellicht zou dat beter in de grote-mensen-wereld kunnen bij een tweede keer dat je elkaar ziet, of daarna. Hangt ook een beetje van de cultuur af, denk ik.
Understand: you been understood
Gebruikersavatar
volhoudertje
Moderator
Berichten: 15118
Lid geworden op: 02 jul 2006 23:04
Locatie: In Nederland Door Omstandigheden

Re: vriendschap

koen0069 schreef: 08 mei 2017 22:53 Ik denk wel dat het goed is. Al is het alleen maar om initiatief te tonen.
Ik vind dat absoluut niet goed. Zelf initiatief nemen, een feestje geven en mensen uitnodigen is prima.
Maar je gaat jezelf daarna toch niet uitnodigen bij anderen? Daar zou ik echt niet van gediend zijn.
* Liebe Macht Frei *
Gebruikersavatar
Memories
Moderator
Berichten: 24428
Lid geworden op: 25 okt 2009 15:04

Re: vriendschap

volhoudertje schreef: 08 mei 2017 23:13
koen0069 schreef: 08 mei 2017 22:53 Ik denk wel dat het goed is. Al is het alleen maar om initiatief te tonen.
Ik vind dat absoluut niet goed. Zelf initiatief nemen, een feestje geven en mensen uitnodigen is prima.
Maar je gaat jezelf daarna toch niet uitnodigen bij anderen? Daar zou ik echt niet van gediend zijn.
Dat kan heel verschillend zijn VHtje... het is niet per definitie uitnodigen maar laten weten dat de mogelijkheid er is een volgende keer bij de ander te zijn. Niet opdringerig, maar de mogelijkheid en de keuze open houden voor jezelf en de ander.
~Wie niet kan luisteren kan ook niet vertellen.
De kracht van geluk is innerlijke vrede.
Wie geen slechte tijden kan verdragen, zal geen goede tijden beleven.
Wees de verandering die je in de wereld wil zien.~
Gebruikersavatar
volhoudertje
Moderator
Berichten: 15118
Lid geworden op: 02 jul 2006 23:04
Locatie: In Nederland Door Omstandigheden

Re: vriendschap

Memories schreef: 09 mei 2017 10:00 Het is niet per definitie uitnodigen maar laten weten dat de mogelijkheid er is een volgende keer bij de ander te zijn. Niet opdringerig, maar de mogelijkheid en de keuze open houden voor jezelf en de ander.
Dat is toch hetzelfde als jezelf opdringen? 001_rolleyes
Ik vind het behoorlijk zielig als iemand een feestje geeft en dan gaat vissen of hij ook bij de ander welkom is.
"Als je van de zomer een barbecue geeft moet je mij ook uitnodigen, hoor"
Nou, ik dacht het niet! [027] Je wordt uitgenodigd om iets gezelligs met een ander te doen, maar niet omdat je
daar zelf nadrukkelijk om vraagt.

Het is niet dat er een echte eenduidige etiquette bestaat op dit gebied, maar "Heb je zin om morgen langs te komen" heeft toch echt de voorkeur boven "Ik kom morgen bij je langs."
Amy Groskamp-ten Have zou het in ieder geval afkeuren. [027]
* Liebe Macht Frei *
Gebruikersavatar
Memories
Moderator
Berichten: 24428
Lid geworden op: 25 okt 2009 15:04

Re: vriendschap

Het is niet dat er een echte etiquette bestaat op dit gebied, maar "Heb je zin om morgen langs te komen" heeft toch echt
de voorkeur boven "Ik kom morgen bij je langs."
Dat wil ik er toch ook mee aangeven?
~Wie niet kan luisteren kan ook niet vertellen.
De kracht van geluk is innerlijke vrede.
Wie geen slechte tijden kan verdragen, zal geen goede tijden beleven.
Wees de verandering die je in de wereld wil zien.~
Gebruikersavatar
volhoudertje
Moderator
Berichten: 15118
Lid geworden op: 02 jul 2006 23:04
Locatie: In Nederland Door Omstandigheden

Re: vriendschap

Sommige mensen hebben het natuurlijk al moeilijk genoeg met het leggen van contacten, maar jezelf uitnodigen zou ik toch afraden. In de menselijke omgang ben ik geen voorstander van een al te nadrukkelijke proactieve- en resultaat gerichte houding.
* Liebe Macht Frei *

Terug naar “Eenzaamheid, relaties & seksualiteit”