Gebruikersavatar
anneveld
Berichten: 6
Lid geworden op: 20 mar 2016 21:55

mijn vervloekte leven

geen idee waar dit verhaal hoort..
wil gewoon van me afschrijven..
dat het leven te zwaar voor me was als hsp-er en dat ik daarom wellicht ptss ontwikkelde om een stom voorval uit mijn jeugd. Levensloop; zes lange jaren ptss, 1 jaar identiteitscrises, 2 jaar ocd en angstaanvallen, vijf jaar 039 in een saai gearrangeerd huwelijk en daarna als toetje omdat ik bij hem wegging 2 jaar de hel op aarde beleeft met als enige lichtpuntje een buurjongen van vijf dat me soms afleiding gaf als ik mocht oppassen. sinds 2 jaar bezig leren om te gaan met het leven.

-------> oorzaak van dit alles, mijn hsp? hoe dan ook heb er al een heel leven op zitten, het gekke is dat niemand dit weet, men denkt dat ik het perfecte leven leid en familie denkt dat ik af een toe een angst aanvalletje heb maar dat het bewezen onzin is omdat ik nog niet dood gevallen ben. best lollig niet? [applaus]

Ps, misschien is het allerstomste dat ik denk/vind dat ik niet veel heb meegemaakt, in vergelijking met andere mensen die ik ken van mijn praat groep. Ik bedoel ik heb mijn ouders nog (gelukkig) en ben verder lichamelijk kei gezond...
Gebruikersavatar
volhoudertje
Moderator
Berichten: 15135
Lid geworden op: 02 jul 2006 23:04
Locatie: In Nederland Door Omstandigheden

Re: mijn vervloekte leven

anneveld schreef:Ps, misschien is het allerstomste dat ik denk/vind dat ik niet veel heb meegemaakt, in vergelijking met andere mensen die ik ken van mijn praat groep.
Iedereen heeft een eigen verhaal, iedereen heeft een eigen weg in het leven.
De weg die een ander heeft afgelegd heeft net zo veel betekenis als die van jou.

Welkom op 't forum, anneveld.
Je mag hier gerust meer vertellen over je 'vervloekte' leven, misschien kunnen we dan beter begrijpen waarom je dat leven precies vervloekt.
* Liebe Macht Frei *
Gebruikersavatar
anneveld
Berichten: 6
Lid geworden op: 20 mar 2016 21:55

Re: mijn vervloekte leven

bedankt voor je reactie. ik weet niet..
ben heel snel aangeslagen door opmerkingen en of gebeurtenissen, maar tegelijkertijd kan ik na alle shit in mijn leven juist meer hebben dan misschien een ander omdat ik het gewend ben ellende mee te maken. Ik bagataliseer alles en ben een heel positief persoon. ik heb het leven volgehouden door weg te dromen en niet door weg te kwijnen. Sta pas sinds een paar jaar weer in contact met mijn gevoelens want ten tijde van ptss had ik geen contact met mijn gevoel,,, zeer jammer maar daar kon ik niks aan doen het ging vanzelf dat ik elk pijnlijke gevoel of wat voor gevoel dan ook want zelfs ontspanning lukte niet... elk gevoel,mocht of kon niet binnen komen. Ik stond de hele tijd onder spanning en kon elk moment ontpoffen wat ook gebeurde na zes jaar. het pannetje zat te vol de deksel ging ongewild open en het leek of ik wakker werd maar wat doe je als je niet weet wie je bent, dat heet een identiteitscrises en dat was niet meer dan logisch dat ik dat had. ik die juist altijd mijn eigen weg ging wist niet meer wie en wat ik was. Gelukkig kwam er reddinng, ik leerde op het internet God kennen. Maar toen was ik er nog lang niet...
Eigenlijk pas sinds 2 jaar kan ik weer zeggen dat ik gelukkig ben... God was/is mijn redding geweest. dft001
Gebruikersavatar
Black Swan
Berichten: 23
Lid geworden op: 01 mar 2016 03:27
Locatie: Vlaams-Brabant, België

Re: mijn vervloekte leven

Het wordt vaak gezegd dat HSP zowel een zegen als een vloek is
Het is dan ook niet verwonderlijk dat men als HSP'er mechanismen gaat zoeken om die stroom aan gevoelens te hanteren
Zeker als er dan dingen gebeuren die een grote impact in je leven hebben
volhoudertje schreef:
anneveld schreef:Ps, misschien is het allerstomste dat ik denk/vind dat ik niet veel heb meegemaakt, in vergelijking met andere mensen die ik ken van mijn praat groep.
Iedereen heeft een eigen verhaal, iedereen heeft een eigen weg in het leven.
De weg die een ander heeft afgelegd heeft net zo veel betekenis als die van jou.
Het zinnetje over vergelijken viel mij ook wel op, misschien hangt dat samen met het bagatelliseren waar je het over hebt
Naar mijn mening is een levensverhaal en draagkracht / draaglast niet te vergelijken met dat van anderen
Het is dan ook onmogelijk hierover een "graadmeter" te hanteren

Ik wens je alvast veel sterkte!
Gebruikersavatar
volhoudertje
Moderator
Berichten: 15135
Lid geworden op: 02 jul 2006 23:04
Locatie: In Nederland Door Omstandigheden

Re: mijn vervloekte leven

anneveld schreef:Gelukkig kwam er redding, ik leerde op het internet God kennen. Maar toen was ik er nog lang niet... Eigenlijk pas sinds 2 jaar kan ik weer zeggen dat ik gelukkig ben... God was/is mijn redding geweest. dft001
Alle kleine beetjes helpen, als het geloof in God een positieve bijdrage aan je leven kan leveren, dan is dat altijd winst. God mag dan wel bekend staan als de Almachtige, maar zonder aardse hulpmiddelen staat ook Hij machteloos. God kan best een beetje hulp gebruiken, denk ik.
* Liebe Macht Frei *
Gebruikersavatar
anneveld
Berichten: 6
Lid geworden op: 20 mar 2016 21:55

Re: mijn vervloekte leven

Black Swan schreef:Het wordt vaak gezegd dat HSP zowel een zegen als een vloek is
Het is dan ook niet verwonderlijk dat men als HSP'er mechanismen gaat zoeken om die stroom aan gevoelens te hanteren
Zeker als er dan dingen gebeuren die een grote impact in je leven hebben
volhoudertje schreef:
anneveld schreef:Ps, misschien is het allerstomste dat ik denk/vind dat ik niet veel heb meegemaakt, in vergelijking met andere mensen die ik ken van mijn praat groep.
Iedereen heeft een eigen verhaal, iedereen heeft een eigen weg in het leven.
De weg die een ander heeft afgelegd heeft net zo veel betekenis als die van jou.
Het zinnetje over vergelijken viel mij ook wel op, misschien hangt dat samen met het bagatelliseren waar je het over hebt
Naar mijn mening is een levensverhaal en draagkracht / draaglast niet te vergelijken met dat van anderen
Het is dan ook onmogelijk hierover een "graadmeter" te hanteren

Ik wens je alvast veel sterkte!

Mooie woorden, een eye opener voor mij. Maar toch het gevoel dat andere meer hebben meegemaakt dan ik blijft. Heb namelijk veel pijn gerationaliseerd,,waar door ik dat allemaal niet heb meegemaakt,,,de pijn zit hem er ook vooral daar in... dat ik voor mijn gevoel niet heb geleefd..als je begrijpt wat ik bedoel?
Gebruikersavatar
anneveld
Berichten: 6
Lid geworden op: 20 mar 2016 21:55

Re: mijn vervloekte leven

volhoudertje schreef:
anneveld schreef:Gelukkig kwam er redding, ik leerde op het internet God kennen. Maar toen was ik er nog lang niet... Eigenlijk pas sinds 2 jaar kan ik weer zeggen dat ik gelukkig ben... God was/is mijn redding geweest. dft001
Alle kleine beetjes helpen, als het geloof in God een positieve bijdrage aan je leven kan leveren, dan is dat altijd winst. God mag dan wel bekend staan als de Almachtige, maar zonder aardse hulpmiddelen staat ook Hij machteloos. God kan best een beetje hulp gebruiken, denk ik.



Nee joh, haha hoe kom je daar bij?
Ik wist vroeger ook niet dat God bestond, heb een zeer vrjje hippie opvoedig gekregen. Was ik maar met God de Almachtige opgegroeid dan had ik iemand in mijn leven gehad bij wie ik terecht kon al die eenzame jaren. Nee God heeft mij gered dft001
Gebruikersavatar
volhoudertje
Moderator
Berichten: 15135
Lid geworden op: 02 jul 2006 23:04
Locatie: In Nederland Door Omstandigheden

Re: mijn vervloekte leven

anneveld schreef:Was ik maar met God de Almachtige opgegroeid dan had ik iemand in mijn leven gehad bij wie ik terecht kon al die eenzame jaren. Nee God heeft mij gered dft001
Je hoeft je er niet voor te verontschuldigen en deze dft001 smiley te gebruiken, anneveld.
Je mag er daar toch best trots op zijn? Waarom niet zo: God heeft mij gered. cheerqd5

Ik bedoelde te zeggen dat naast geloven in God ook 'aardse' middelen uitkomst kunnen bieden om de greep op een gelukkig leven te verstevigen, zodat het je niet door de vingers glipt. Dat kan geen kwaad, toch?
* Liebe Macht Frei *
Gebruikersavatar
anneveld
Berichten: 6
Lid geworden op: 20 mar 2016 21:55

Re: mijn vervloekte leven

volhoudertje schreef:
anneveld schreef:Was ik maar met God de Almachtige opgegroeid dan had ik iemand in mijn leven gehad bij wie ik terecht kon al die eenzame jaren. Nee God heeft mij gered dft001
Je hoeft je er niet voor te verontschuldigen en deze dft001 smiley te gebruiken, anneveld.
Je mag er daar toch best trots op zijn? Waarom niet zo: God heeft mij gered. cheerqd5

Ik bedoelde te zeggen dat naast geloven in God ook 'aardse' middelen uitkomst kunnen bieden om de greep op een gelukkig leven te verstevigen, zodat het je niet door de vingers glipt. Dat kan geen kwaad, toch?


Ok sorry schaam me dood :oops:

Joepie, ik God heeft mij uitgekozen op Zijn pad. Joepie de poepie cheerqd5 cheerqd5 cheerqd5
Gebruikersavatar
Memories
Moderator
Berichten: 24449
Lid geworden op: 25 okt 2009 15:04

Re: mijn vervloekte leven

anneveld schreef:
volhoudertje schreef:
anneveld schreef:Was ik maar met God de Almachtige opgegroeid dan had ik iemand in mijn leven gehad bij wie ik terecht kon al die eenzame jaren. Nee God heeft mij gered dft001
Je hoeft je er niet voor te verontschuldigen en deze dft001 smiley te gebruiken, anneveld.
Je mag er daar toch best trots op zijn? Waarom niet zo: God heeft mij gered. cheerqd5

Ik bedoelde te zeggen dat naast geloven in God ook 'aardse' middelen uitkomst kunnen bieden om de greep op een gelukkig leven te verstevigen, zodat het je niet door de vingers glipt. Dat kan geen kwaad, toch?


Ok sorry schaam me dood :oops:

Joepie, ik God heeft mij uitgekozen op Zijn pad. Joepie de poepie cheerqd5 cheerqd5 cheerqd5
Daar hoef jij je niet voor te schamen. Zou hulp naast God, je ook kunnen helpen?
~Wie niet kan luisteren kan ook niet vertellen.
De kracht van geluk is innerlijke vrede.
Wie geen slechte tijden kan verdragen, zal geen goede tijden beleven.
Wees de verandering die je in de wereld wil zien.~
Gebruikersavatar
anneveld
Berichten: 6
Lid geworden op: 20 mar 2016 21:55

Re: mijn vervloekte leven

Jazeker, ik ga binnenkort in therapie.!
Weet je, ik voel me zo schuldig omdat mijn ouders altijd goed voor mij gezorgd hebben. Ik ben enig kind en heb alle zorg en aandacht gekregen die ik wenste.
Ik ben het licht van mijn ouders en daarom voel ik me zo schuldig als ik klaag. Want tenslotte heb ik hun, en dat wordt me altijd ook gezegd. Mijn moeder zegt; zolang we met zijn drieën zijn kan ons niks overkomen.
Gebruikersavatar
volhoudertje
Moderator
Berichten: 15135
Lid geworden op: 02 jul 2006 23:04
Locatie: In Nederland Door Omstandigheden

Re: mijn vervloekte leven

anneveld schreef:Jazeker, ik ga binnenkort in therapie.!
Ik wens je veel succes met de therapie, misschien dat je nieuwe inzichten kunt verkrijgen die je een
nieuw houvast kunnen geven in het leven.
* Liebe Macht Frei *

Terug naar “Eenzaamheid, relaties & seksualiteit”