Gebruikersavatar
Thomas66
Berichten: 1
Lid geworden op: 14 dec 2014 12:24

Frenemy

Hallo,

Mijn vriendin en ik zitten in een lange relatie van 12 jaren. We hebben samen een kind van 8 jaar.
We brengen onze dochter naar een school waar wij beiden soms oude bekenden tegen komen.
Zo kwam mijn vrouw een oude schoolgenote tegen. Die brengt toevallig haar zoon ook naar dezelfde klas als onze dochter.
Ik vond het leuk voor mijn vrouw dat ze misschien een nieuwe vriendschap zou kunnen hebben, maar na verloop van tijd heb ik bepaalde zaken opgemerkt en via mijn vrouw gehoord die me wat "zorgen" baren.
Ik voel me wat ongerust of ‘bedreigd’ omdat ik denk dat die dame flirt(te) met mijn vrouw. Hoewel we al 42 zijn, komen er nog steeds angsten om verlies van mijn relatie opsteken.

1) De vroegere schoolgenote is gescheiden.
2) Ze haalde zelf mijn vrouw nogal fel aan: gaf zelf haar gsm nummer om eens af te spreken en wat te gaan drinken.
3) Ze gaven mekaar vaak complimentjes: ‘je ziet er goed uit’, ‘je draagt een mooie jas’…
4) Tijdens hun gesprekken werd die ‘vriendin’ ook dikwijls wat lichamelijk (ze kwam in de persoonlijke ruimte van mijn vrouw: bvb. haar arm even aanraken, of haar sjaal,…)
Mijn vrouw vond dit wat opmerkelijk aangezien ze niemand ‘nieuw’ kende die zo lichamelijk was bij haar (ook haar beste vriendinnen deden dit nooit op die frequentie).
Zo gaf de schoolgenote ook te kennen dat ze een tongpiercing had (liet dit zien aan mijn vrouw). Ze vroeg ook eens of mijn vrouw mascara op had terwijl ze goed in haar ogen keek. (raar voor een volwassen vrouw vind ik).
5) Bij het groeten, knipoogt ze. (flirtsignaal?) Mijn vrouw vond ook dat ze soms recht in haar ogen bleef kijken, zodat zij haar hoofd moest afwenden.
6) Tijdens 1 van de uitjes, begon die oude schoolgenote spontaan over het feit dat sommige van haar familieleden vroeger dachten dat ze lesbisch was, aangezien zij op oudere leeftijd pas haar eerste vriendje had. Ze zei zelf dat het niet zo was…
Ik vond dat iets ongebruikelijk en behoorlijk intiem om meteen te vertellen tegen een oude schoolgenote (mijn vrouw) die je eigenlijk niet kent en van wie je niet weet of je ze wel volledig kan vertrouwen. Zou iemand die hetero is, zoiets vertellen? Ik ben van mening van niet.
7) Die dame had regelmatig wel dates met mannen. Toen er 1 date niet doorging, gaf ze de tickets voor een comedyshow aan mijn vrouw. Mijn vrouw zei nog dat ze er toch niet naartoe ging en dat ze die beter aan iemand anders kon geven, maar dat deed ze niet.
8) Op een keer was ze bij ons thuis langs gekomen. We waren in de tuin en toen zag ik hoe ze zei dat mijn vrouw een pluisje in der haren had en ze haalde het er meteen zelf uit. (weer in de persoonlijke ruimte) terwijl ik er bij stond.
9) Een laatste voorbeeld is dat de dame een koortsblaas had en dat mijn vrouw dit opmerkte. Toen antwoordde die dame: ‘Het is niet dat wij gaan kussen ofzo he Liz’.

Tijdens dit laatste voorval had zij alweer een nieuwe relatie met een man.
Zij heeft dit aan mijn vrouw verteld na enkele maanden.
Mijn vrouw vond dat ‘geheimpje houden’ een beetje kinderachtig en ook een teken dat hun ‘vriendschap’ toch maar oppervlakkig was.
Sindsdien is het contact tussen mijn vrouw en zij verwaterd.
Op den duur gaf ze zelfs een opmerking dat als mijn vrouw nog eens zou sms’en zij dat misschien terug zou doen ‘als ze daar al tijd voor had’.
Mijn vrouw heeft niets meer van zich laten weten en zij ook niet meer.

Terwijl ze vroeger mijn vrouw zelf aan sprak, contacteerde en aan haalde, heeft ze daar, sinds ze een nieuwe relatie heeft, blijkbaar geen zin of tijd meer voor. Ze zegt enkel nog ‘goeiedag’ en zal mijn vrouw zelf niet meer aanspreken als ze mekaar nog es tegen komen op school. ‘Vriendelijk’ knikken vanop afstand en babbelen als mijn vrouw haar aanspreekt dus.

Zowel mijn vrouw als ik vinden dit raar.
Zelf denk ik dat die dame meer dan vriendschap voelde voor mijn vrouw op sommige momenten en dat ze misschien bi-seksueel (of bi-schierig is).

Mijn vrouw denkt dat ze haar gewoon gebruikt heeft op het moment dat ze zich wat alleen voelde en wat afleiding (een vriend?) nodig had.

Hoe dan ook vinden we’t beiden niet echt mooi/vriendelijk dat ze nu doet alsof je niet goed genoeg meer bent nu ze terug een liefdesrelatie heeft.

Mijn vrouw voelt zich gebruikt en heeft het er nog moeilijk mee als ze die madame ziet of tegen komt.
Ze probeert normaal te doen, maar plots is er een muur opgetrokken en afstand ingebouwd, langs hun beide kant. Van es effe de arm aanraken tijdens een gesprek is ook helemaal geen sprake meer plots. Dat (de afstand, het koel doen- niet meer lief doen, geen complimentjes meer, wel nog een knipoog soms) valt heel erg op.
Plots wist die schoolgenote een opmerking te maken dat ze niet meer wist of onze kinderen nog samen in de klas zaten... Yeah right...

Wat is er veranderd buiten het feit da ze nu een vent heeft opnieuw?
Is de vriendschap dan plots anders geworden? Blijkbaar wel. Is dat überhaupt een gezonde vriendschap? Ik denk van niet. Ik denk dat ze eerder wat parasitair was langs de kant van die oude bekende.

Was dit een homo-erotische vriendschap?
Is mijn vrouw dan misschien ook bi? Zij beweert van niet, maar ze dacht toch dat die andere dame heeft geflirt met haar.

Nu vraag ik mezelf af of nog iemand dit al eens heeft meegemaakt en dit herkent?

Het kan maar weer een levensles zijn, niet waar?

Groeten
Thomas.

Terug naar “Eenzaamheid, relaties & seksualiteit”