Gebruikersavatar
zomaar_een_man
Berichten: 1
Lid geworden op: 14 nov 2014 16:34

eenzaam en depressief

Hallo allemaal,mijn verhaal zal niet uniek zijn maar ik zet het op dit forum omdat ik voor de rest niemand heb. Ik ben bijna 50, man, zit in een scheidingsprocedure en voel me ontzettend eenzaam en depressief. Ik zal er geen lang verhaal van maken. Ik woon in afwachting tot de definitieve scheiding op een kamertje van 4 x 4 meter. Na mijn werk zit ik er vanaf 17:30 tot ik van elende in slap val. Ik heb een TV'tje en een koelkasje. Verder nog wat kleren en een matras. Dat is het, meer niet. Ik heb 2 kinderen die ik in het weekend zie maar kan hun niets bieden. Nu het November is en de dagen zo kort zijn met vies weer voel ik me zo eenzaam en depressief. Ik heb geen vrienden, zit niet bij een vereniging en heb ook geen hobbys. Ik weet gewoon niet meer wat ik moet doen. Het leven is voor mij zo zwaar. Heb nergens meer lol in. Soms denk ik dat het beter zou zijn als ik er niet meer zou zijn.
Waar moet ik nog voor leven? Een nieuwe relatie wil ik niet. Ik stel mensen teleur. Ook de redden van de scheiding ben ikzelf. Ik ga hier niet verder op in maar ik heb dingen gedaan waarvan ik grote spijt heb en die ik niet meer kan herstellen. Ik verdien de scheiding; dat weet ik. Ik kom er niet meer uit. Ik zit alleen maar te huilen en te bidden om vergiffenis maar het voelt allemaal zo klote. Ik zie echt geen lichtpuntje meer. En als ik op zaterdag snel wat boodschapjes doe en andere mensen zo gelukkig zie dan wil ik me zo snel mogelijk weer terugtrekken op mijn kamertje. Ik heb ook geen vraag of zo voor op dit forum, ik wilde alleen maar even iets van me af schrijven.
Gebruikersavatar
FlowerPower2020
Berichten: 6775
Lid geworden op: 30 jun 2013 21:54
Locatie: Mentha Aquatica

Re: eenzaam en depressief

zomaar_een_man schreef:Hallo allemaal,mijn verhaal zal niet uniek zijn maar ik zet het op dit forum omdat ik voor de rest niemand heb. Ik ben bijna 50, man, zit in een scheidingsprocedure en voel me ontzettend eenzaam en depressief. Ik zal er geen lang verhaal van maken. Ik woon in afwachting tot de definitieve scheiding op een kamertje van 4 x 4 meter. Na mijn werk zit ik er vanaf 17:30 tot ik van elende in slap val. Ik heb een TV'tje en een koelkasje. Verder nog wat kleren en een matras. Dat is het, meer niet. Ik heb 2 kinderen die ik in het weekend zie maar kan hun niets bieden. Nu het November is en de dagen zo kort zijn met vies weer voel ik me zo eenzaam en depressief. Ik heb geen vrienden, zit niet bij een vereniging en heb ook geen hobbys. Ik weet gewoon niet meer wat ik moet doen. Het leven is voor mij zo zwaar. Heb nergens meer lol in. Soms denk ik dat het beter zou zijn als ik er niet meer zou zijn.
Waar moet ik nog voor leven? Een nieuwe relatie wil ik niet. Ik stel mensen teleur. Ook de redden van de scheiding ben ikzelf. Ik ga hier niet verder op in maar ik heb dingen gedaan waarvan ik grote spijt heb en die ik niet meer kan herstellen. Ik verdien de scheiding; dat weet ik. Ik kom er niet meer uit. Ik zit alleen maar te huilen en te bidden om vergiffenis maar het voelt allemaal zo klote. Ik zie echt geen lichtpuntje meer. En als ik op zaterdag snel wat boodschapjes doe en andere mensen zo gelukkig zie dan wil ik me zo snel mogelijk weer terugtrekken op mijn kamertje. Ik heb ook geen vraag of zo voor op dit forum, ik wilde alleen maar even iets van me af schrijven.
Hoi "Zomaar_een_man", welkom op dit forum.
Fijn dat jij dit van je hebt afgeschreven. Klinkt nogal heftig waar je mee zit.
Ik hoop dat het snel veranderd en dat je nog dat lichtpuntje ziet..
Understand: you been understood
Gebruikersavatar
Radius
Berichten: 827
Lid geworden op: 05 aug 2011 21:53

Re: eenzaam en depressief

Vervelend dat je deze situatie moet doormaken. Gelukkig is het allemaal tijdelijk. Wat me opvalt is dat een groot deel van je probleem het volgende is:
zomaar_een_man schreef:Ik heb geen vrienden, zit niet bij een vereniging en heb ook geen hobbys. Ik weet gewoon niet meer wat ik moet doen.
Wat houdt je precies tegen om bij een vereniging te gaan of andere afleiding te zoeken? Het is voor iedereen belangrijk om afleiding en sociaal contact te hebben. Gezien je situatie zou dit denk ik een van je hoogste prioriteiten moeten zijn. Veel sterkte in deze moeilijke tijd!
Neem weg, de sluier van illusie
Neem waar, de vreugde in het absolute
Gebruikersavatar
Illusion
Berichten: 2
Lid geworden op: 17 nov 2014 22:26

Re: eenzaam en depressief

Wow dat klinkt allemaal best pittig en vervelend. Goed van je dat je toch een manier zoekt om contact te maken en je eenzaamheid te doorbreken! [applaus]

Als ik je een tip mag meegeven dan zou ik dingen toch gaan uitschrijven; zet al je ellende op papier die in je hoofd rondmaalt. Op die manier kun je het loslaten door er iets meer afstand van te nemen. Alles wat je hebt opgeschreven hoeft dan niet iedere meer door je hoofd te gaan omdat het immers op papier staat. Je kunt het niet vergeten en je kunt altijd nog kijken of je er iets mee wil.

Als je zo bezig bent ben je constructief op weg in al je issues en ben je vermogend bezig. Dat gevoel is belangrijk voor je huidige situatie en zorgt dat je wanhoop minder ruimte krijgt en dat is belangrijk! Weg met die wanhoop, da's nergens goed voor.

En ga iets leuks doen. Het maakt niet uit wat al is het maar een wandeling in het park oid. Als je er nog niet van kunt genieten komt dat later wel, maar zorg dat je leuke dingen voor jezelf doet. Steek al je energie en aandacht in iets nieuws; ga bijvoorbeeld eens lekkere dahl soep maken. Als je met zulke dingen bezig bent, ben je afgeleid van de gedachten waar je niet mee bezig wilt zijn en kom je in een meer leefbare flow.

Als je het voor elkaar kunt krijgen; zoek contact met mensen waarmee je samen kunt zijn. Contact is een goed tegengif voor eenzaamheid.

Het allerbelangrijkste: Heb vertrouwen dat het goed met je komt! Je hebt al zoveel meegemaakt en hier kom je ook doorheen.

Vergeef jezelf voor de onhandige dingen die je gedaan hebt; in die situatie leek dat blijkbaar de meest voor de hand liggende keuze.

Je hebt er van geleerd en je hebt niet meer het verlangen om het zo nog eens aan te pakken.

Vergeef jezelf want door jezelf op je kop te zitten help je niemand, zeker jezelf niet.

Vergeef jezelf en begin me een schone lei.

Wees blij en dankbaar.
Gebruikersavatar
wolfgirl
Berichten: 102
Lid geworden op: 16 nov 2013 23:47

Re: eenzaam en depressief

Ben het helemaal eens met Illusion en zou je willen adviseren naar buiten te gaan lopend , met de bus of tram, auto desnoods en maak een lange wandeling in een mooi natuurgebied dan word je weer "geleveld". Het helpt echt heel goed tegen depressies. Probeer te genieten van hele kleine dingen. Ik doe dit dagelijks (met hond dat wel) ik moet wel. Ik kom altijd beter terug dan ik weggegaan ben.
50 worden is ook maar een getal wel vervelend even maar je kunt ook denken ik heb het gehaald..Focus op iets in de toekomst wat je nog zou willen bereiken of gaan doen.Sterkte
Gebruikersavatar
99maria66
Berichten: 1
Lid geworden op: 27 dec 2014 11:12

Re: eenzaam en depressief

He hoi.
er is veel herkenbaar. IK kan me voorstellen dat je niet veel kunt met adviezen als leuke dingen gaan doen. je hebt geen idee meer wat leuk is.
heb je professionele hulp? Voor mij was dat echt mijn redding. Kijken waarom dingen zo gelopen zijn, waarom je zo en zo gevormd bent, jezelf leren kennen.
Veel sterkte!

Terug naar “Eenzaamheid, relaties & seksualiteit”