peter01

Een huwelijk zonder seks ?

IK ben een man en ben inmiddels 12 jaar getrouwd. We hebben twee kinderen en hebben best een goede relatie behalve op seksvlak loopt het steeds fout.
We zijn al tweemaal bij een seksuologe geweest voor dit probleem waarna het dan even beter gaat maar na een tijdje loopt het weer fout.
Als we ruzie maken gaat het steeds over hetzelfde en dat is dus de seks.
Voor mij is dat nu eenmaal belangrijk voor mijn vrouw dus niet.
Het laatste bezoek bij een seksuologe/psychologe was 2 jaar geleden, en op een moment toen het niet wou lukken heb ik zelf voorgesteld van gewoon als vrienden verder samen te leven en de seks en wat er komt bij kijken achterwege te laten.
Dit was volgens de seksuologe niet zo een goed idee omdat je dan nog verder uit elkaar zou groeien.

Nu we momenteel weer in een crisis zitten overweeg ik om dit eens aan mijn vrouw voor te stellen en te kijken wat zij er over denkt.

Wat denken jullie hierover ?
Gebruikersavatar
FlowerPower2020
Berichten: 6775
Lid geworden op: 30 jun 2013 21:54
Locatie: Mentha Aquatica

Re: Een huwelijk zonder seks ?

Beste Peter01,

Welkom bij dit forum. Enkele vragen komen bij mij op. Het staat je vrij om deze vragen wel of niet te beantwoorden. Het zijn erg persoonlijke vragen.

Waarom is seks zo belangrijk voor jou?
Wat voor een gedachten zijn er die je misschien niet naar elkaar communiceert?
Is er een bepaalde reden waarom zij geen seks met jou zou willen?
Understand: you been understood
peter01

Re: Een huwelijk zonder seks ?

koen0069 schreef:Beste Peter01,
Waarom is seks zo belangrijk voor jou?
Ik kan nu eenmaal enorm genieten van seks zowel op lichamelijk vlak als op vlak van samenhoren en zie het ook als een verlossing van de stress van het werk.

Wat voor een gedachten zijn er die je misschien niet naar elkaar communiceert?
Ik heb mijn idee en mijn verlangen over seks en zij die van haar. Voor mij is het belangrijk om goed te functioneren in het dagelijkse leven en zelfvertrouwen, voor haar is het zo goed als overbodig.

Is er een bepaalde reden waarom zij geen seks met jou zou willen?
Seks hoeft voor haar niet echt, ze heeft er gewoon geen behoefte aan. In de beginjaren was dit nog allemaal ok tot de kids er kwamen en de daaropvolgende stress en dergelijke. Sommige vrouwen zijn hier blijkbaar heel gevoelig voor en dan is seks blijkbaar het eerste wat er wegvalt.
Gebruikersavatar
Kyron
Berichten: 325
Lid geworden op: 17 okt 2009 14:24

Re: Een huwelijk zonder seks ?

Beste Peter,

Vooreerst welkom op dit forum. Onvrede over het uiteenloop in seksuele behoefte is de meest voorkomende klacht in de seksuologische hulpverlening van mensen in relaties…

Je schrijft dat u/jullie reeds tweemaal bij een seksuologe geweest bent voor dit probleem. Hoe werd dit probleem aangepakt?, Wat hebben jullie ervan geleerd?

Om gewoon als vrienden verder samen te leven en de seks en wat er komt bij kijken achterwege te laten, zoals je schrijft, lijkt inderdaad niet zo’n goed idee.

Je verlangt natuurlijk ook begeerd te worden, neem ik voor het gemak maar even aan. Stel als er op uw werk een vrouwelijke collega passioneel verliefd op je wordt, is dat voor jouw dan moeilijk te weerstaan schijnt me toe.

Daarom lijkt het belangrijk dat jullie beiden een antwoord trachten te zoeken al of niet met behulp van een seksuoloog op de vraag: Hoe kunnen jullie zodanig met het verschil in behoefte omgaan dat jullie er allebei beter bij voelen?

Dat lentegevoel wens ik u van harte toe,

Kyron

Terug naar “Eenzaamheid, relaties & seksualiteit”