2times

liegen in een relatie

Ik heb nu reeds 2.5 jaar terug een relatie. Wat zo mooi begon blijkt nu niet meer dan een illusie...

Toen ik haar leerde kennen had ik net een einde gemaakt aan mijn vorige relatie , ik was in de beginfase van de scheiding. Ik had eigenlijk geen zin meer in een nieuwe relatie. Maar heb haar toen ontmoet, en we hebben elkaar een beetje ons verleden verteld,wat er zo allemaal was fout gegaan. Geen van beiden wou dat nog eens terug meemaken, daar waren we van in het begin al over eens. We hebben pas na 4 maanden een relatie begonnen, we hadden ook al zoveel over relaties gepraat. Over hoe we dat zagen, over hoe we vonden dat elkeen zich in een relatie zou moeten gedragen, wat kon en wat niet. Ik dacht dat dat een goede basis zou zijn om dan toch nog iets nieuws te beginnen. En ik werd terug zo verliefd ... dit kon nu niet meer verkeerd gaan?

Tot een eerste maal dat ik merkte dat ze me wat voorloog, over van wie ze altijd sms'jes kreeg... Ze versprak zich een keer en wist zich geen raad meer om zich eruit te praten... Ik ben dan maar eens in haar gsm gaan kijken en vond een hele resum pikante berichtjes van een ex van haar... Bij de confrontatie daarover zei ze mij dat dat was om die aan die zijn huidige vrouw te laten zien, om haar te kunnen tonen hoe eerlijk die man wel was.. en ik geloofde haar...

Dan zou ze na een avondje stappen gaan werken (poetsen), maar ik zag aan haar ogen dat er iets verzwegen werd voor mij en ik vroeg nog : ga je mss terug stappen? "Maar nee" zei ze dan, "wa denk je nou? tuurlijk niet..." 's Morgens om 6 u was ze nog niet terug... ik maakte me doodongerust ,ze had wel wat gedronken...belde, maar ze nam niet op... belde haar baas, die zei me dat ze er helemaal niet was geweest...

Ze is pas om 9u boven water gekomen, zonder autosleutels , zo dronken als wat en kon geen uitleg geven over waar ze al die tijd had gezeten... zo is ze nog enkele malen op stap geweest, en liegt dan tegen me over met wie, en waar ze geweest is... maar dat zijn geen leugens zegt ze nu , dat is maar een beetje de waarheid verdraaien...

We waren het van in het begin zo eens en beloofden elkaar dat we nooit zouden liegen of bedriegen , want dat vonden we allebei 't ergste dat je de andere kon aandoen... maar zij liegt niet zegt ze...
chatten met andere vrouwen, zij met andere mannen, andere dan vaste vrienden, dat deed je niet vonden we allebei... maar dan blijkt dat ze met andere mannen sms't en mailt, maar dat noemt ze dan geen chatten ?

Ze zou nooit met een andere man slowen als ze zonder mij op stap gaat, als ze in een relatie is doet ze dat niet zei ze me...Ik kwam in de zaak waar zij ook al was en vond haar op de dansvloer met een andere man, innig dansend...maar dat was voor haar niet slowen zegt ze...

Ik heb haar al vaak erop gewezen dat ik niet zo gelukkig ben met wat ze me zo aandoet, maar dan ben ik maar een zageman zegt ze...Ik denk dat 't hopeloos is en dat ik zo niet verder kan...Hoe kun je zo iemand nog vertrouwen....
Laatst gewijzigd door 2times op 22 jul 2013 23:32, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Interpunctie,alinea's e.d aangepast wegens leesbaarheid
robby0123
Berichten: 13
Lid geworden op: 15 jan 2013 20:46

Re: liegen in een relatie

Hallo,

Ligt het probleem niet ergens dat je haar teveel controleert? Bij vrouwen heeft dit meestal een enorm negatief effect waardoor ze achter de rug vaak toch hun zin gaan doen wat soms natuurlijk wel te begrijpen is. Een dans betekent vaak veel minder dan een man denkt. Waarom zou ze niet mogen slowen met een andere man? Mijn vrouw mag gerust met een andere man slowen. Als je elkaar vertrouwt, moet je haar ook alleen vertrouwen.

Ik begrijp dat deze situatie je ongelooflijk frustreert, maar ik denk dat je er teveel over nadenkt.
Vertrouw mekaar tot je een geldige reden hebt om dat niet te doen. Zoek zeker niet altijd naar wat ze fout doet, want raad eens, dat zal je met zo'n denkwijze altijd vinden.
Veel succes met je relatie:)
Met vriendelijke groeten,
Robby De Letter
http://www.relatieforum.net
Leeuwtjuh

Re: liegen in een relatie

Wanneer het vertrouwen in je partner weg is, kun je er maar beter mee stoppen. Althans, dat is mijn mening over de besproken kwestie. Liegen/verzwijgen etc. is bij mij exit. Ik ben iets te vaak gekwetst door mensen die maar van mij probeerde te profiteren en enkel energie te zuigen of te teren op alles wat goed in mij is. Wanneer ik erachter zou komen dat mijn huidige partner mij bedriegt, mag hij kiezen tussen zelf zijn koffers pakken en gaan; of wachten totdat ik het doe met de daarbij behorende schade. Never again ;) Alles is open. E-mails, telefoon, sociale media - en het is my way or the highway. En gelukkig denkt mijn partner daar hetzelfde over [045] Dat maakt het vertrouwen in hem 10x sterker.

Sterkte TS, ik zou er niet mee verder gaan.
2times

Re: liegen in een relatie

we hebben dat nog voor we een relatie hadden uitvoerig besproken wat er kon in een relatie en wat niet... we beloofden elkaar , en maakten afspraken wat we niet zouden doen... Ik heb mij daar allemaal aan gehouden , maar zij blijkbaar niet. Meermaals heb ik dat moeten ondervinden en steds haar een nieuwe kans gegeven... Maar als het niet stopt met die enkele keren , en ze blijft "onze regeltjes" , "onze afspraken " met de voeten treden. Waar eindigt dat dan? Heb haar voor de keuze gesteld : of we houden er ons allebei aan , of als zij dat niet wil , dan stopt 't maar voor mij... heb nu al 2 dagen niets meer gehoord van haar , en niet meer gezien. Dan is het nu wel duidelijk zeker.... bedank voor jullie reactie's

Terug naar “Eenzaamheid, relaties & seksualiteit”