bledder123

ernstig

hallo mensen

een vriend van mij heeft stemmetjes in ze hoofd en was in een inrichting er voor maar 1 dag en hij was gister middag we gelaten hij was bij mij en me beste vriend we gingen naar wat maten ze verjaardag toe en zijde wij gaan ff spullen halen voor vanavond dus me vriend (niet me beste vriend)
bleef wachtte bij me maten

en toen wouden we fietsen naar de verjaardag maar we zagen me vriend fietsen hij fietste snel weg
dus ik volgde hem Ong 3 minute
en we praatte 10 minute lang op de fiets toen kwam me beste vriend erbij en we praten verder dus me vriend zij ik ga naar het strand dus ik en me beste vriend zijden dat ga je niet doen want je moet naar huis.

maar hij vertelde ik wil dood want heb een kut leven
toen fietste hij snel weg voor ons de dijk op en ik dacht hij wilt het egt gaan doen
dus ik fietste op mijn allerhardst naar hem toe en dook op hem dat ie niet verder kwam en toen brachten we hem naar huis

en belde zijn oma dat ze op hem moest lette

maar volgende dag kwam die vriend naar ons toe en was woest op ons en vertelde JULLIE HADDEN ME MOEST LATEN GAAN!!

wij vertelde weet je wel wat er gebeurt was!

hij zij ja natuurlijk
wij vroegen wat dan toen was hij stil
en we gingen naar de winkel om wat te halen en hij zij ja ik had 2 slaap pillen ingeslikt en 5 aspirine
wij vroegen waarom?!
ja dat moest van me ik weet niet waarom?

mijn vriend is nu boos op me maar wat moet ik doen?!

sorry voor de spelling fouten
Gebruikersavatar
Selfje
Berichten: 1586
Lid geworden op: 25 jan 2012 13:27

Re: ernstig

Beste Bledder,

5 aspirines en 2 slaaptabletten ga je niet dood van. (dat had je al gemerkt)

Maar het geeft wel aan dat het niet goed met hem gaat.

Het enige wat jij kunt doen is naar hem luisteren en hem zeggen dat hij
(via de huisarts) hulp moet gaan zoeken voor zijn problemen.
Misschien is het voor hem wel goed als hij nog een poosje teruggaat naar die
(of een andere) instelling.

Succes!
Laat je glimlach de wereld veranderen,
maar laat de wereld niet je glimlach veranderen.
quodpersortem

Re: ernstig

Heel simpel gezegd: Als hij echt dood wil, dan lukt hem dat wel. Van twee slaappillen en vijf asperine's gaat een gezonde jongen niet dood.

Als hij het gevoel heeft er niet meer zelf uit te kunnen komen, kunnen jullie hem hooguit steunen en de fijne kanten van het leven laten zien. Anders moet hij professionele hulp zoeken of zich evt laten opnemen.

Waarom is hij maar een dag in die instelling gebleven? Wat voor instelling was het?
bledder123

Re: ernstig

voor de jeugd voor mensen die het leven niet meer zien zitten
hij was daar maar 1 dag omdat hij dacht dat hij daar niet hoort maar
hoor hij niet blij te zijn dat ik ze leven heb gered want hij zij tegen ons
ik vetrouw juilie niet meer
hij wou op de dijk er van af rijden en de zee in zij hij op de fiets
ik en me beste vriend waren die avond in shock wat er zou gebeuren als we em niet tegen kwamen.
quodpersortem

Re: ernstig

Waarom zou hij blij zijn omdat jullie hem tegen hebben gehouden?

Vanuit zijn perspectief hebben jullie waarschijnlijk zijn lijden alleen maar verlengd. Hij is dus waarschijnlijk juist kwaad op jullie. Dat is een vrij 'normale' reactie in zo'n situatie.

Als je depressief bent, kun je niets meer in het positieve licht zien.

Als ik jou zo hoor, hoort hij wel op die afdeling thuis, of zelfs op een gesloten afdeling waar hij niet na een dag al weg kan lopen (jeugdcrisisopvang duurde, waar ik zat, minimaal 3 dagen).

Terug naar “Eenzaamheid, relaties & seksualiteit”