Hallo,
Wat moet ik doen, wil ik nog doorgaan met mijn huwelijk of niet?
Na 11 jaar huwelijk weet ik het zo niet meer. Mijn vrouw en ik zijn duidelijk redelijk uit elkaar gegroeid met eigenlijk nog maar 1 gemeenschappelijke interesse en mogelijk gespreksonderwerp onze 3 schatten van kinderen.
Omwille van vele redenen is ze eigenlijk continu gestresseerd wat ze uitwerkt op mezelf maar soms ook de kinderen. Om kort te zijn kan ik me gewoonweg niet meer herinneren wanneer er thuis nog een ontspannen sfeer geweest is of wanneer dat ik haar nog heb zien lachen.
Omdat dat toch al een jaar of 3 min of meer aanhoudt, blijft er van de gevoelens die ik voor haar had lang geleden niet veel meer over.
Nu dat is allemaal niet fijn, maar ik ben wel nuchter genoeg om te weten dat deze dingen niet noodzakelijk permanent zijn en misschien met veel moeite kunnen uitgepraat/opgelost worden.
Alleen zijn er nog een paar aspecten die we wellicht nooit opgelost krijgen. Zo kan ze het ook niet met mijn ouders vinden en is het elke keer extra ruzie als we ernaartoe moeten, ook al is dat omwille van haar verminderd tot misschien 10 keer per jaar. Ook op seksueel vlak ben ik altijd op mijn honger blijven zitten en zeker nu er geen kinderwens meer is heeft ze helemaal geen nood meer aan intimiteit.
Dus dan stel ik mij botweg de vraag, als de relatie dan toch opnieuw moet opgebouwd worden, waarom dan niet meteen met iemand anders, waarmee die andere zaken ook opgelost geraken?
Ongetwijfeld krijg ik met deze vraag een hoop reacties over me tvv het huwelijk en natuurlijk hebben die gelijk. Ik stel het hier nogal simpel voor terwijl andere faktoren , de kinderen, ook meespelen. Maar toch...
Ik heb het gevoel dat er een knoop door te hakken valt:
- of ik blijf de trouwe huisvader die doet wat hoort maar wellicht de rest van zijn leven ten minste gedeeltelijk gefrustreerd en ongelukkig zal zijn
- of ik wordt de zak die zijn huwelijk opblaast en vage dromen najaagt
Alleszins houd ik het wel netjes en ben ik zeker niet van plan vreemd te gaan.
Graag jullie eerlijke mening.
Grts