Gebruikersavatar
LoLover
Berichten: 1
Lid geworden op: 15 aug 2017 05:19

Als man verliefd op lesbische vrouw

Hallo allemaal

Ik heb een probleem waar ik met niemand kan over praten.
Ik werk samen met een vrouw waar ik verliefd op ben.
Al van bij het begin kunnen we het goed met elkaar vinden, al zijn we niet super close. (behalve de laatste maanden)
Binnenkort krijgen we beiden promotie en zitten we samen in 1 bureau, enkel met ons 2.
Door een erg traumatische ervaring die we samen (en met nog andere collega's) hebben meegemaakt zijn we erg dicht naar elkaar toe gegroeid.
Vorig jaar is bij mij het eerste gevoel van verliefdheid komen opborrelen, maar ik heb het proberen onderdrukken. Maar toen we in elkaars armen lagen om elkaar te troosten na die ervaring (waar ik liever niet verder over wil uitwijden), kreeg ik echt mijn de cupidopijl recht door m'n hart.
Ik moet jullie niet vertellen waar je als verliefde mens allemaal doorgaat, maar ik wist met m'n gevoelens geen blijf. Ik was toen niet klaar voor 'n relatie en zij had iemand (al wist ik niet dat ze lesbisch was; dat houd ze voor iedereen stil).

Sinds kort is haar relatie afgesprongen en weet ik met zekerheid dat ze lesbisch is. We hebben zeer diepe gesprekken gevoerd (ze zei me zelfs letterlijk dat ik een van de weinigen was tegen wie ze haar geaardheid verklapt had) en ik voelde me weer zoals voorheen, dolverliefd. Ze is iemand die zelden haar gevoelens laat zien aan anderen, maar dat lukt bij mij wel. Ze kwam zelfs uithuilen op m'n schouder toen ze op het werk een moeilijk moment had.

Er zijn nu enkele weken overheen gegaan, en ik voel dat het veel dieper zit dan verliefdheid. Ik zie die meid doodgraag. Ook al voel ik veel voor haar, toch voel ik mee haar pijn omdat ze bedrogen is door haar ex (iets wat ik in het verleden ook heb meegemaakt). De eerste dagen nadat ze het me vertelde, voelde ik opnieuw wat ik toen voelde toen ik bedrogen werd. Ik werd mee triestig met haar, maar was er wel om haar op te vangen.
Je moet weten dat ik nog niet veel relaties heb gehad en ik het er lang moeilijk heb mee gehad om mezelf open te stellen voor anderen omdat ik vroeger erg veel en zwaar gepest werd. Als ik iemand graag zie (wat echt niet evident is voor me), dan voel ik alles zeer intens, soms zelfs iets te veel dan goed voor me is, zeker als die liefde niet beantwoord raakt.

Ik sta voor een compleet dilemma: zwijg ik en kwel ik mezelf door te verzwijgen dat ik haar doodgraag zie? (wat ik in het verleden nog al eens heb gedaan en ik ging er onderdoor; kwam bijna in een depressie)
Of vertel ik haar wat ik voel, ondanks haar geaardheid met een extreem kleine kans dat het ooit goedkomt, plus het feit dat we binnen enkele weken samen in een bureau van enkele vierkante meters zitten?

Ik weet echt niet wat ik moet doen, ik heb geen vrienden met wie ik er kan over praten, (en m'n enige familie woont aan de andere kant van de aardbol) want de situatie is zo specifiek dat teveel mensen het zouden weten die het (nog) niet hoeven te weten.
Elke serieuze feedback zal in elk gevaal ten zeerste op prijs worden gesteld.
Gebruikersavatar
volhoudertje
Moderator
Berichten: 15118
Lid geworden op: 02 jul 2006 23:04
Locatie: In Nederland Door Omstandigheden

Re: Als man verliefd op lesbische vrouw

LoLover schreef: 15 aug 2017 05:44 Ik sta voor een compleet dilemma: zwijg ik en kwel ik mezelf door te verzwijgen dat ik haar doodgraag zie? (wat ik in het verleden nog al eens heb gedaan en ik ging er onderdoor; kwam bijna in een depressie)
Of vertel ik haar wat ik voel, ondanks haar geaardheid met een extreem kleine kans dat het ooit goedkomt, plus het feit dat we binnen enkele weken samen in een bureau van enkele vierkante meters zitten?
Als jouw collega je echt waardeert en begrijpt, is het misschien beter om haar te vertellen dat je veel om haar geeft.
Misschien moet je haar ook uitleggen waarom je het niet voor je kunt houden. Eerlijkheid is vaak beter.
Waarom zou het mis gaan als je vertelt hoe jij je voelt?

Als gedachten experiment kun je misschien denken hoe jij je zou voelen als een homo zou vertellen verliefd op je te zijn.
Hou zou je reageren?
* Liebe Macht Frei *

Terug naar “Sex & liefde”