Gebruikersavatar
LauraH96
Berichten: 2
Lid geworden op: 01 apr 2015 00:17

Klaar voor een relatie?

Sinds kort chat ik dagelijks met een jongen die ik al een tijdje 'ken'... Volgens mij voel ik iets meer dan vriendschap & ik denk dat er ook interesse wederzijds is. Ik heb nog nooit een relatie gehad in mijn leven en heb dus geen ervaring. Nu vraag ik mij af dat als hij een relatie wilt of ik het een kans moet geven of niet? Ik ben nogal bang voor de reacties van mijn ouders want heb nog nooit een relatie gehad... Ikzelf ben 19 jaar en hij is er 23. Ik vraag mij dus ook af of dit geen te grote leeftijdsverschil is... Ik wil wel een relatie maar ik durf dit gewoon niet aangezien ik nog niets van ervaring heb. Ik heb nog nooit iemand gekust. Iemand die mij raad kan geven aub.
Gebruikersavatar
volhoudertje
Moderator
Berichten: 15118
Lid geworden op: 02 jul 2006 23:04
Locatie: In Nederland Door Omstandigheden

Re: Klaar voor een relatie?

Dagelijks met iemand chatten en interesse in elkaar hebben kan een goed begin voor vriendschap zijn, of soms het beginpunt voor iets meer. Maar waarom meteen denken aan een relatie? Neem gerust de tijd om te ontdekken wat je werkelijk wilt, je hebt toch geen haast? Leer elkaar eerst nog maar wat beter kennen. Spreek eens een keertje met elkaar of om elkaar in het echt te ontmoeten, bouw het langzaam op. Je hebt immers alle tijd van de wereld toch?
* Liebe Macht Frei *
Gebruikersavatar
Memories
Moderator
Berichten: 24428
Lid geworden op: 25 okt 2009 15:04

Re: Klaar voor een relatie?

Welkom op het forum, Laura.

Ik zou graag een aantal dingen van je berichtje onder elkaar willen zetten.
Ik heb nog nooit een relatie gehad in mijn leven en heb dus geen ervaring. Nu vraag ik mij af dat als hij een relatie wilt of ik het een kans moet geven of niet?
Anderen kunnen dat vrij moeilijk voor je bepalen. Maar wat wel van belang kan zijn is een basis met iemand hebben. Dus niet gelijk in een relatie stappen maar elkaar eerst goed leren kennen en er volledig achter staan. Je kan de gevoelens die je hebt mocht dat nodig zijn met hem bespreken. Over je twijfels en je onzekerheid. Zet stappen in ieder geval nooit te vlug.
Uiteindelijk beslis je zelf wat je doet. Daar heb je een eigen hand in. Je hoeft niets te doen. Het mag. Soms is het voor een buitenstaander lastig te bepalen wat jij zou moeten doen. Maar ik denk dat het van belang is niet als een sneltrein te gaan. Als hij je vraagt, met de nadruk op als, dan ben je ook niet verplicht om ja te zeggen. Daarmee kan je ook wachten. Het is belangrijk om te doen waar jij op dat moment het prettigst bij voelt. Waar jij je het fijnst bij voelt en dat hoeft niet te betekenen dat je doet wat een ander vraagt bijvoorbeeld.
Ik ben nogal bang voor de reacties van mijn ouders want heb nog nooit een relatie gehad...
Waarom ben je bang voor de reactie van je ouders? Is daar misschien een reden voor? Je hebt nog nooit een relatie gehad, maar waarom is het voor jou een reden om bang te worden voor de reactie van hen?
Ikzelf ben 19 jaar en hij is er 23. Ik vraag mij dus ook af of dit geen te grote leeftijdsverschil is...
Persoonlijk vind ik dat geen groot leeftijdsverschil, maar dat kan voor iedereen anders zijn.
Ik wil wel een relatie maar ik durf dit gewoon niet aangezien ik nog niets van ervaring heb.
Je kan proberen om stapje voor stapje open te zijn over je gedachten en gevoelens.


Hopelijk heb je iets aan dit bericht. Het is soms lastig om woorden te vinden. Maar hopelijk kan je hiermee toch verder. Je mag altijd van je afschrijven.
~Wie niet kan luisteren kan ook niet vertellen.
De kracht van geluk is innerlijke vrede.
Wie geen slechte tijden kan verdragen, zal geen goede tijden beleven.
Wees de verandering die je in de wereld wil zien.~
Gebruikersavatar
FlowerPower2020
Berichten: 6775
Lid geworden op: 30 jun 2013 21:54
Locatie: Mentha Aquatica

Re: Klaar voor een relatie?

Hoi LauraH96,

In deze quote herkende ik mij wel een beetje.
Ik ben nogal bang voor de reacties van mijn ouders want heb nog nooit een relatie gehad...
Ik weet niet echt wat jou achtergrond is. Maar als je ooit gepest bent geweest en depressief bent geweest ga je alles in twijfel stellen. Ook je ouders. Als ik vroeger vertelde dat ik verliefd was, werd daar nogal lacherig om gedaan, door ouders of kinderen. Ik interpreteerde dat het niet mocht. Dus ik kon dat nooit uitten richting andere mensen.

Over het algemeen kan je stellen dat ouders houden van hun kinderen. Er zijn wel wat uitzonderingen, daargelaten. Maar als je ouders van jou houden, waarom zou het erg zijn als ze weten dat jij verliefd bent of dat je een relatie hebt? Ik denk dat ze het juist fijn vinden.

Maar goed ik ken te weinig van jouw situatie af en van je ouders. En ik moet over het algemeen hebben.
Understand: you been understood
Gebruikersavatar
LauraH96
Berichten: 2
Lid geworden op: 01 apr 2015 00:17

Wat moet ik doen?

Hallo,
De jongen waarop ik smoorverliefd ben, is camionchauffeur en heeft al enkele keren gevraagd 's avonds om de nacht bij hem door te brengen en de volgende dag 's morgensvroeg mee te gaan met zijn camion. Ik zou dit natuurlijk wel willen maar ik durf dit niet. Ik wil zo graag een relatie met hem aangaan maar ik ben niet zeker of het wel wederzijds is.. Ik heb ook nog nooit gekust dus het is allemaal nieuw voor mij waardoor ik niet weet of ik moet ingaan op zijn voorstel of niet... Wat zouden jullie doen?
Gebruikersavatar
Memories
Moderator
Berichten: 24428
Lid geworden op: 25 okt 2009 15:04

Re: Wat moet ik doen?

LauraH96 schreef:Hallo,
De jongen waarop ik smoorverliefd ben, is camionchauffeur en heeft al enkele keren gevraagd 's avonds om de nacht bij hem door te brengen en de volgende dag 's morgensvroeg mee te gaan met zijn camion. Ik zou dit natuurlijk wel willen maar ik durf dit niet. Ik wil zo graag een relatie met hem aangaan maar ik ben niet zeker of het wel wederzijds is.. Ik heb ook nog nooit gekust dus het is allemaal nieuw voor mij waardoor ik niet weet of ik moet ingaan op zijn voorstel of niet... Wat zouden jullie doen?
Hoi meid,

Volgens mij sluit deze vraag aan bij de vraag die je eerder stelde in Seks en Liefde. Een vraag waar je ook al dergelijke antwoorden op hebt. Misschien kan dit bericht samengevoegd worden in dat topic. Een moderator kan daarbij helpen.
~Wie niet kan luisteren kan ook niet vertellen.
De kracht van geluk is innerlijke vrede.
Wie geen slechte tijden kan verdragen, zal geen goede tijden beleven.
Wees de verandering die je in de wereld wil zien.~
Gebruikersavatar
volhoudertje
Moderator
Berichten: 15118
Lid geworden op: 02 jul 2006 23:04
Locatie: In Nederland Door Omstandigheden

Re: Wat moet ik doen?

LauraH96 schreef:Ik heb ook nog nooit gekust dus het is allemaal nieuw voor mij waardoor ik niet weet of ik moet ingaan op zijn voorstel of niet...
Het lijkt me in ieder geval handiger om aan te geven dat je nog onervaren bent in de liefde.
* Liebe Macht Frei *

Terug naar “Sex & liefde”