M/V?

Verward over mijn geslacht

Hoi iedereen,

Ik ben een 19-jarige jongen en ben al jaren heel verward. Ik voel me namelijk geen man (meer een vrouw van binnen) en weet totaal niet of dit normaal is. Dit gevoel heb ik al sinds ik jong ben. Vaak als ik een vrouw of meisje zie ben ik jaloers, niet alleen op de grote keuze aan mooie kleding maar ook vanwege het uiterlijk. Soms kleed ik mij als een vrouw en voel ik mij zoveel beter dan als ik als man verkleed ben.. Heb het hier een paar jaar geleden over gehad met mijn moeder maar die dacht dat t een periode was, niet dus.. Zij was er totaal niet over te spreken werd boos op mij en snapte t totaal niet..
Ik weet totaal niet wat ik moet doen.. Hebben jullie tips voor mij?
Alvast bedankt! x M/V?

(Wist niet precies in welke categorie ik dit moest plaatsen.. Dus maar in deze..)
Gebruikersavatar
Black Rose
Berichten: 1711
Lid geworden op: 27 mei 2011 23:53

Re: Verward over mijn geslacht

Hey M/V,

Om zo direct tips te geven niet, nee.
Ik denk dat dit moeilijk is als iemand niet in dezelfde situatie zit.
Als lesbische vrouw voel ik me sommige dagen wel mannelijker dan vrouwelijk, maar dat blijft dan bij het feit dat ik me niet goed voel in rokjes of kleedjes.
Geen jaloezie t.o.v. mannen en ook geen behoefte om er mannelijk uit te zien.
Hoogstens betrap ik er mezelf soms op, wanneer ik een man zie met een gespierd bovenlijf bij het denken van : "zo zou ik er ook wel willen uitzien".
Daarna denk ik snel : "gekje, dat zou niet passen bij de rest van je lichaam" ;)
Bij het zien van sommige vrouwen heb ik dat trouwens ook wel eens die gedachte van zo zou ik er willen uitzien trouwens.

Maar daarentegen weet ik wel dat sommige mannen zich gewoon goed voelen door zich nu en dan als vrouw te kleden en daarmee gelukkig zijn.
Voor andere mensen is dit niet voldoende en deze opteren dan voor een geslachtsverandering.
Daar gaan (in België in ieder geval) eerst héél wat psychologische tests aan vooraf, later hormonenkuur en uiteindelijk de chirurgische ingreep (misschien vergeet ik een paar tussenstappen). Er gaan in ieder geval verschillende jaren over.

Het lijkt me belangrijk voor jou om uit te maken waar jij je het best zou bij voelen.
Ook eventueel in contact te komen met mensen die hetzelfde ervaren als jij en te horen hoe zij ermee omgaan.
Roady

Re: Verward over mijn geslacht

Beste M/V,

Wat goed van je dat je op zoek gaat naar een antwoord op je verwarrende gevoelens. Feitelijk stel je jezelf de vraag: "Wie ben ik eigenlijk?"

Je zult daar voor jezelf een bevredigend antwoord op moeten vinden.
De vraag "wie ben ik" heeft alles te maken met je identiteit. Als jongen zou je in jouw vader je identiteit bevestigd moeten zien. Alleen hij kan jou laten "voelen" wie jij bent als zijn zoon. Als deze bevestiging er niet is geweest, of als er andere schadelijke dingen gebeurd zijn, kan het voorkomen dat je je als jongen liever met het andere geslacht identificeert, dat is dan niet zozeer een keuze, maar een noodzakelijk gevolg van het ontbreken van iets.
Transgenderisme is een probleem/vraagstuk dat veel snijvlakken kent met andere gebieden. Het is goed om je hier in te gaan verdiepen denk ik, om zodoende voor jezelf te ontdekken wat er werkelijk aan de hand is.

Zo kun je jezelf ook andere vragen stellen:

* Wil ik een meisje zijn, of wil ik graag bepaalde eigenschappen hebben die ik bij andere vrouwen zie?
* Vervullen die vrouwen die ik zie een bepaalde rol voor mij (zoals het geven van bescherming en veiligheid)
* Wil ik diep in mijn hart toch man zijn, en me seksueel verbinden met het vrouwelijke?[/list]
* Zijn er redenen aan te wijzen dat je het mannelijke in jezelf afwijst?
* Val ik op jongens? Of op meisjes? Is dat dan als jongen, of als meisje?
* Als ik mezelf als vrouw kleedt, geeft dat dan rust, of juist seksuele spanning?

Nou ja, ik geef je even een paar dingen waar je over na kunt denken.
Ik hoop dat je er iets mee kunt.
M/V?

Re: Verward over mijn geslacht

Roady schreef:Beste M/V,

Wat goed van je dat je op zoek gaat naar een antwoord op je verwarrende gevoelens. Feitelijk stel je jezelf de vraag: "Wie ben ik eigenlijk?"

Je zult daar voor jezelf een bevredigend antwoord op moeten vinden.
De vraag "wie ben ik" heeft alles te maken met je identiteit. Als jongen zou je in jouw vader je identiteit bevestigd moeten zien. Alleen hij kan jou laten "voelen" wie jij bent als zijn zoon. Als deze bevestiging er niet is geweest, of als er andere schadelijke dingen gebeurd zijn, kan het voorkomen dat je je als jongen liever met het andere geslacht identificeert, dat is dan niet zozeer een keuze, maar een noodzakelijk gevolg van het ontbreken van iets.
Transgenderisme is een probleem/vraagstuk dat veel snijvlakken kent met andere gebieden. Het is goed om je hier in te gaan verdiepen denk ik, om zodoende voor jezelf te ontdekken wat er werkelijk aan de hand is.

Zo kun je jezelf ook andere vragen stellen:

* Wil ik een meisje zijn, of wil ik graag bepaalde eigenschappen hebben die ik bij andere vrouwen zie? Zou gewoon een vrouwelijk lichaam willen hebben eigenlijk, dit vind ik sterkte uitstralen en vind het gewoon mooi..
* Vervullen die vrouwen die ik zie een bepaalde rol voor mij (zoals het geven van bescherming en veiligheid) Ik voel me vrijer bij vrouwen ja, opgelucht, opener..
* Wil ik diep in mijn hart toch man zijn, en me seksueel verbinden met het vrouwelijke? Denk dat ik gewoon een vrouw wil zijn..
* Zijn er redenen aan te wijzen dat je het mannelijke in jezelf afwijst? Mijn mannelijke geslachtsdeel onder andere ja.. Vind dit niet iets heel makkelijks...
* Val ik op jongens? Of op meisjes? Is dat dan als jongen, of als meisje? Weet ik totaal niet..
* Als ik mezelf als vrouw kleedt, geeft dat dan rust, of juist seksuele spanning? Eigenlijk beide maar de seksuele spanning gaat uiteindelijk weg maar de rust blijft..

Nou ja, ik geef je even een paar dingen waar je over na kunt denken.
Ik hoop dat je er iets mee kunt.
Bedankt voor de hulp zover! :knuffel:
Gebruikersavatar
Black Rose
Berichten: 1711
Lid geworden op: 27 mei 2011 23:53

Re: Verward over mijn geslacht

Roady schreef:Beste M/V,
Als jongen zou je in jouw vader je identiteit bevestigd moeten zien. Alleen hij kan jou laten "voelen" wie jij bent als zijn zoon. Als deze bevestiging er niet is geweest, of als er andere schadelijke dingen gebeurd zijn, kan het voorkomen dat je je als jongen liever met het andere geslacht identificeert, dat is dan niet zozeer een keuze, maar een noodzakelijk gevolg van het ontbreken van iets.

Ik denk niet dat mensen hun identiteit bevestigd hoeven te zien in hun moeder/vader.
Er zijn evenwel transgenders die opgegroeid zijn in een gezin waar band met moeder/vader goed is.
Net zoals er mensen zijn die dit niet hadden bij hun moeder/vader maar later geen problemen ondervinden op dat vlak.

Het is aangeboren ; dat blijkt duidelijk uit verschillende onderzoeken waaronder ik o.a. al programma's over gezien heb.
Ook aantoonbaar, als ik me dat één programma goed herinner, in een bepaald deel van de hersenen.
Maar zelfs homoseksualiteit probeert men in verschillende landen nog als een "ziekte" of het gevolg van iemands levensloop te wijten de dag van vandaag [zucht]
Roady

Re: Verward over mijn geslacht

M/V? schreef:
Roady schreef: Zo kun je jezelf ook andere vragen stellen:

* Wil ik een meisje zijn, of wil ik graag bepaalde eigenschappen hebben die ik bij andere vrouwen zie? Zou gewoon een vrouwelijk lichaam willen hebben eigenlijk, dit vind ik sterkte uitstralen en vind het gewoon mooi..
* Vervullen die vrouwen die ik zie een bepaalde rol voor mij (zoals het geven van bescherming en veiligheid) Ik voel me vrijer bij vrouwen ja, opgelucht, opener..
* Wil ik diep in mijn hart toch man zijn, en me seksueel verbinden met het vrouwelijke? Denk dat ik gewoon een vrouw wil zijn..
* Zijn er redenen aan te wijzen dat je het mannelijke in jezelf afwijst? Mijn mannelijke geslachtsdeel onder andere ja.. Vind dit niet iets heel makkelijks...
* Val ik op jongens? Of op meisjes? Is dat dan als jongen, of als meisje? Weet ik totaal niet..
* Als ik mezelf als vrouw kleedt, geeft dat dan rust, of juist seksuele spanning? Eigenlijk beide maar de seksuele spanning gaat uiteindelijk weg maar de rust blijft..

Bedankt voor de hulp zover! :knuffel:
Graag gedaan hoor.
Op de vragen hoef je niet perse nu meteen een antwoord te geven, maar denk daar gewoon 's rustig over na. Het is niet niks waar je mee worstelt. Uit je antwoorden kan ik opmaken dat je het vrouwelijke mooi vindt (ik vind het vrouwelijke ook heel mooi :)) maar je weet feitelijk niet goed of je dat als man mooi vindt om lief te hebben zeg maar, of dat je dat vrouwelijke op jezelf wilt "betrekken". Er is genoeg leesvoer hierover te vinden. Dat kan je helpen om beter te begrijpen wat er aan de hand is.

Ik ben wel nieuwsgierig naar de relatie met jouw vader en jouw moeder.
Wil je daar iets over delen misschien? Kunnen in die relaties oorzaken liggen voor jouw twijfel aan jezelf en je "mannelijk-haat" (ik noem het maar even zo)?

Heb je wel 's gedacht om een hulpverlener te zoeken met wie je over je vragen kunt praten?[/i]
M/V?

Re: Verward over mijn geslacht

Roady schreef:
M/V? schreef:
Roady schreef: Zo kun je jezelf ook andere vragen stellen:

* Wil ik een meisje zijn, of wil ik graag bepaalde eigenschappen hebben die ik bij andere vrouwen zie? Zou gewoon een vrouwelijk lichaam willen hebben eigenlijk, dit vind ik sterkte uitstralen en vind het gewoon mooi..
* Vervullen die vrouwen die ik zie een bepaalde rol voor mij (zoals het geven van bescherming en veiligheid) Ik voel me vrijer bij vrouwen ja, opgelucht, opener..
* Wil ik diep in mijn hart toch man zijn, en me seksueel verbinden met het vrouwelijke? Denk dat ik gewoon een vrouw wil zijn..
* Zijn er redenen aan te wijzen dat je het mannelijke in jezelf afwijst? Mijn mannelijke geslachtsdeel onder andere ja.. Vind dit niet iets heel makkelijks...
* Val ik op jongens? Of op meisjes? Is dat dan als jongen, of als meisje? Weet ik totaal niet..
* Als ik mezelf als vrouw kleedt, geeft dat dan rust, of juist seksuele spanning? Eigenlijk beide maar de seksuele spanning gaat uiteindelijk weg maar de rust blijft..

Bedankt voor de hulp zover! :knuffel:
Graag gedaan hoor.
Op de vragen hoef je niet perse nu meteen een antwoord te geven, maar denk daar gewoon 's rustig over na. Het is niet niks waar je mee worstelt. Uit je antwoorden kan ik opmaken dat je het vrouwelijke mooi vindt (ik vind het vrouwelijke ook heel mooi :)) maar je weet feitelijk niet goed of je dat als man mooi vindt om lief te hebben zeg maar, of dat je dat vrouwelijke op jezelf wilt "betrekken". Er is genoeg leesvoer hierover te vinden. Dat kan je helpen om beter te begrijpen wat er aan de hand is.

Ik ben wel nieuwsgierig naar de relatie met jouw vader en jouw moeder.
Wil je daar iets over delen misschien? Kunnen in die relaties oorzaken liggen voor jouw twijfel aan jezelf en je "mannelijk-haat" (ik noem het maar even zo)?

Heb je wel 's gedacht om een hulpverlener te zoeken met wie je over je vragen kunt praten?[/i]
Heb wel een redelijke goede relatie met mijn ouders dus daar kan t niet vandaan komen, voel t al zo sinds vroeger dus weet ook niet hoe dit komt... Ja ik ga het binnenkort denk ik aankaarten bij de huisarts en even kijken wat die ervan vind...
Gebruikersavatar
Black Rose
Berichten: 1711
Lid geworden op: 27 mei 2011 23:53

Re: Verward over mijn geslacht

Succes met het zoeken naar oplossingen occasion14
Als je nog vragen hebt stel ze maar aan Roady of anderen since I am invisible cheerqd5
Spoiler:
Nu ik dit weet gaat mijn leven drastisch veranderen and I'm gonna have a lot of fun 011 \o/
Gebruikersavatar
Memories
Moderator
Berichten: 24425
Lid geworden op: 25 okt 2009 15:04

Re: Verward over mijn geslacht

Black Rose schreef:Succes met het zoeken naar oplossingen occasion14
Als je nog vragen hebt stel ze maar aan Roady of anderen since I am invisible cheerqd5
Spoiler:
Nu ik dit weet gaat mijn leven drastisch veranderen and I'm gonna have a lot of fun 011 \o/

Misschien is het een goed idee voor jou om te leren je niet zoveel ervan aan te trekken als iemand niet ingaat op een bericht van je. Het betekent niet gelijk dat iemand eroverheen heeft gelezen of er niets mee kan of je dan negeert.

Dit berichtje van mij is goed bedoelt, ik moest het toch even aan je kwijt.
~Wie niet kan luisteren kan ook niet vertellen.
De kracht van geluk is innerlijke vrede.
Wie geen slechte tijden kan verdragen, zal geen goede tijden beleven.
Wees de verandering die je in de wereld wil zien.~
Gebruikersavatar
Black Rose
Berichten: 1711
Lid geworden op: 27 mei 2011 23:53

Re: Verward over mijn geslacht

Memories schreef:
Black Rose schreef:Succes met het zoeken naar oplossingen occasion14
Als je nog vragen hebt stel ze maar aan Roady of anderen since I am invisible cheerqd5
Spoiler:
Nu ik dit weet gaat mijn leven drastisch veranderen and I'm gonna have a lot of fun 011 \o/

Misschien is het een goed idee voor jou om te leren je niet zoveel ervan aan te trekken als iemand niet ingaat op een bericht van je. Het betekent niet gelijk dat iemand eroverheen heeft gelezen of er niets mee kan of je dan negeert.

Dit berichtje van mij is goed bedoelt, ik moest het toch even aan je kwijt.
Als er 2 mensen reageren op 1 topic ben ik heus zo dom niet om ervan uit te gaan dat er overhéén gelezen werd.
Misschien is het eerder eens aan andere mensen om een minimumvorm van beleefdheid aan te leren.

Net zoals er mensen zijn die regelmatig in topics komen vragen : "hoe gaat het nog met jou?", en later niet eens de moeite nemen om te reageren.
Blablabla, komt door omstandigheden... Kan éénmaal, tweemaal,... gebeuren maar voor sommigen lijkt het een gewoonte.

Ben nooit zo boers om aan mensen te vragen hoe het met hen gaat en mij vervolgens om te draaien en weg te lopen voor ze antwoorden.
Al die goede bedoelingen : fake op en top 008
Gebruikersavatar
Memories
Moderator
Berichten: 24425
Lid geworden op: 25 okt 2009 15:04

Re: Verward over mijn geslacht

Black Rose schreef:
Memories schreef:
Black Rose schreef:Succes met het zoeken naar oplossingen occasion14
Als je nog vragen hebt stel ze maar aan Roady of anderen since I am invisible cheerqd5
Spoiler:
Nu ik dit weet gaat mijn leven drastisch veranderen and I'm gonna have a lot of fun 011 \o/

Misschien is het een goed idee voor jou om te leren je niet zoveel ervan aan te trekken als iemand niet ingaat op een bericht van je. Het betekent niet gelijk dat iemand eroverheen heeft gelezen of er niets mee kan of je dan negeert.

Dit berichtje van mij is goed bedoelt, ik moest het toch even aan je kwijt.
Als er 2 mensen reageren op 1 topic ben ik heus zo dom niet om ervan uit te gaan dat er overhéén gelezen werd.
Misschien is het eerder eens aan andere mensen om een minimumvorm van beleefdheid aan te leren.

Net zoals er mensen zijn die regelmatig in topics komen vragen : "hoe gaat het nog met jou?", en later niet eens de moeite nemen om te reageren.
Blablabla, komt door omstandigheden... Kan éénmaal, tweemaal,... gebeuren maar voor sommigen lijkt het een gewoonte.

Ben nooit zo boers om aan mensen te vragen hoe het met hen gaat en mij vervolgens om te draaien en weg te lopen voor ze antwoorden.
Al die goede bedoelingen : fake op en top 008
Joh, ik zal nog eens een keer iets tegen je zeggen ... bah. Gadverdamme.
~Wie niet kan luisteren kan ook niet vertellen.
De kracht van geluk is innerlijke vrede.
Wie geen slechte tijden kan verdragen, zal geen goede tijden beleven.
Wees de verandering die je in de wereld wil zien.~
Gebruikersavatar
volhoudertje
Moderator
Berichten: 15115
Lid geworden op: 02 jul 2006 23:04
Locatie: In Nederland Door Omstandigheden

Re: Verward over mijn geslacht

Er wordt hier on topic over het onderwerp gediscussieerd, of anders splits ik de laatste berichten af
naar een nieuw topic. Dan kunnen daar verder hatelijkheden geuit worden die NIETS met de vraag
van de topic starter te maken hebben. Is dat duidelijk?
* Liebe Macht Frei *
M/V?

Re: Verward over mijn geslacht

Black Rose schreef:
Memories schreef:
Black Rose schreef:Succes met het zoeken naar oplossingen occasion14
Als je nog vragen hebt stel ze maar aan Roady of anderen since I am invisible cheerqd5
Spoiler:
Nu ik dit weet gaat mijn leven drastisch veranderen and I'm gonna have a lot of fun 011 \o/

Misschien is het een goed idee voor jou om te leren je niet zoveel ervan aan te trekken als iemand niet ingaat op een bericht van je. Het betekent niet gelijk dat iemand eroverheen heeft gelezen of er niets mee kan of je dan negeert.

Dit berichtje van mij is goed bedoelt, ik moest het toch even aan je kwijt.
Als er 2 mensen reageren op 1 topic ben ik heus zo dom niet om ervan uit te gaan dat er overhéén gelezen werd.
Misschien is het eerder eens aan andere mensen om een minimumvorm van beleefdheid aan te leren.

Net zoals er mensen zijn die regelmatig in topics komen vragen : "hoe gaat het nog met jou?", en later niet eens de moeite nemen om te reageren.
Blablabla, komt door omstandigheden... Kan éénmaal, tweemaal,... gebeuren maar voor sommigen lijkt het een gewoonte.

Ben nooit zo boers om aan mensen te vragen hoe het met hen gaat en mij vervolgens om te draaien en weg te lopen voor ze antwoorden.
Al die goede bedoelingen : fake op en top 008
Het was zeker niet mijn bedoeling om je hier niet voor te bedanken had er alleen niet opgelet dat ik alleen op de andere berichten aan het antwoorden was... Nogmaal bedankt, klinkt misschien minder gemeend nu maar ja kan er ook niks aandoen..
Gebruikersavatar
Black Rose
Berichten: 1711
Lid geworden op: 27 mei 2011 23:53

Re: Verward over mijn geslacht

M/V? schreef:
Het was zeker niet mijn bedoeling om je hier niet voor te bedanken had er alleen niet opgelet dat ik alleen op de andere berichten aan het antwoorden was... Nogmaal bedankt, klinkt misschien minder gemeend nu maar ja kan er ook niks aandoen..
Het klinkt niet minder gemeend nu M/V, is oké ;)
Gebeurt soms nog op dit forum, maar had er moeten bij stilstaan dat het misschien voor jou nog even zoeken is op forum als nieuw lid.
Tussenkomst van anderen zorgde enkel voor nog wat olie op het vuur, neem het zeker niet persoonlijk.
Roady

Re: Verward over mijn geslacht

Goedemorgen beste M/V,


Als ik mezelf als vrouw kleedt, geeft dat dan rust, of juist seksuele spanning? Eigenlijk beide maar de seksuele spanning gaat uiteindelijk weg maar de rust blijft..

Kan het zijn dat het verkleden als vrouw voor jou een manier is om bepaalde spanningen (die op andere terreinen van je leven aanwezig zijn) te "verwerken"? En dan bedoel ik dat het kleden als vrouw je seksueel opwindt, en je door zelfbevrediging de ontlading krijgt?
Op die manier werkt de vrouwenkledij dan als fetish. En dat zou kunnen betekenen dat je bepaalde emoties (pijn, angst, verdriet, spanning?) ermee onderdrukt. Hieruit kan een verslaving ontstaan, waarbij je steeds afhankelijker wordt van je "middel", in dit geval de seksuele spanning die het verkleden je geeft.
Ik zeg niet dat het bij jou hoeft te zijn, ik probeer je wat ingangen te geven waardoor je erover kunt nadenken voor jezelf.

Heb wel een redelijke goede relatie met mijn ouders dus daar kan t niet vandaan komen, voel t al zo sinds vroeger dus weet ook niet hoe dit komt... Ja ik ga het binnenkort denk ik aankaarten bij de huisarts en even kijken wat die ervan vind...


Weet je nog wanneer dit precies begon, dat verlangen dat je liever een meisje wilt zijn?
Geeft jouw vader je wel 's een schouderklop of knuffel? Laat hij jou wel 's voelen dat je zijn zoon bent?
Kun je jouw moeder een knuffel geven? En zie je dat je ouders wel 's doen, elkaar knuffelen of liefhebben?
Gebruikersavatar
volhoudertje
Moderator
Berichten: 15115
Lid geworden op: 02 jul 2006 23:04
Locatie: In Nederland Door Omstandigheden

Re: Verward over mijn geslacht

Roady schreef:Geeft jouw vader je wel 's een schouderklop of knuffel? Laat hij jou wel 's voelen dat je zijn zoon bent? Kun je jouw moeder een knuffel geven? En zie je dat je ouders wel 's doen, elkaar knuffelen of liefhebben?
Met deze geef je duidelijk aan in welke richting je denkt, Roady.
Maar ik kan me niet geheel aan de indruk onttrekken dat je veel van jezelf projecteert op de topic starter. Dat kan, dat gebeurt in veel gevallen zelfs onbewust.
De topicstarter geeft overigens aan 'een redelijk goede relatie' met zijn ouders te hebben, dus lijkt het mij dat er zijn geval geen sprak kan zijn 'gebrek aan liefde of warmte' in de huiselijke situatie die aanleiding zou kunnen zijn voor het ontstaan van een 'fetish' of 'verslaving' aan 'cross-dressing'.

Ik ben trouwens van mening dat dit een nogal archaïsche benadering van transgender vraagstukken is. Het lijkt me dat we transgender identiteit van de topicstarter als authentiek moeten beschouwen en dat het beter is met hem 'mee te denken' en niet te zoeken naar eventuele oorzaken die iets te maken zouden hebben met de relatie met zijn ouders.
* Liebe Macht Frei *
M/V?

Re: Verward over mijn geslacht

Roady schreef:Goedemorgen beste M/V,


Als ik mezelf als vrouw kleedt, geeft dat dan rust, of juist seksuele spanning? Eigenlijk beide maar de seksuele spanning gaat uiteindelijk weg maar de rust blijft..

Kan het zijn dat het verkleden als vrouw voor jou een manier is om bepaalde spanningen (die op andere terreinen van je leven aanwezig zijn) te "verwerken"? En dan bedoel ik dat het kleden als vrouw je seksueel opwindt, en je door zelfbevrediging de ontlading krijgt? Nee...
Op die manier werkt de vrouwenkledij dan als fetish. En dat zou kunnen betekenen dat je bepaalde emoties (pijn, angst, verdriet, spanning?) ermee onderdrukt. Hieruit kan een verslaving ontstaan, waarbij je steeds afhankelijker wordt van je "middel", in dit geval de seksuele spanning die het verkleden je geeft.
Ik zeg niet dat het bij jou hoeft te zijn, ik probeer je wat ingangen te geven waardoor je erover kunt nadenken voor jezelf.

Heb wel een redelijke goede relatie met mijn ouders dus daar kan t niet vandaan komen, voel t al zo sinds vroeger dus weet ook niet hoe dit komt... Ja ik ga het binnenkort denk ik aankaarten bij de huisarts en even kijken wat die ervan vind...


Weet je nog wanneer dit precies begon, dat verlangen dat je liever een meisje wilt zijn? Toen ik 6 of 7 was ongeveer..
Geeft jouw vader je wel 's een schouderklop of knuffel? Laat hij jou wel 's voelen dat je zijn zoon bent? Ja
Kun je jouw moeder een knuffel geven? En zie je dat je ouders wel 's doen, elkaar knuffelen of liefhebben?Ja en ja
Roady

Re: Verward over mijn geslacht

Weet je nog wanneer dit precies begon, dat verlangen dat je liever een meisje wilt zijn? Toen ik 6 of 7 was ongeveer..
Geeft jouw vader je wel 's een schouderklop of knuffel? Laat hij jou wel 's voelen dat je zijn zoon bent? Ja

Kun je jouw moeder een knuffel geven? En zie je dat je ouders wel 's doen, elkaar knuffelen of liefhebben?Ja en ja
Dat vind ik fijn voor je!
Ja ik ga het binnenkort denk ik aankaarten bij de huisarts en even kijken wat die ervan vind...
Ik wens je veel sterkte. Ik hoop dat je voor jezelf helderheid zult krijgen.
Gebruikersavatar
GeenPijn
Berichten: 5314
Lid geworden op: 18 feb 2011 00:51

Re: Verward over mijn geslacht

Tips niet heel veel aangezien ik die behoefte niet heb gehad. Maar google anders eens op transseksueel

bv deze link vertelt al best veel.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Transseksualiteit

Je bent echt niet de enige jongen/man met zulke gevoelens

Als je die gevoelens hebt laat ze gaan ertegen vechten heeft weinig zin.

Er was trouwens nog zo'n naam maar daar kan ik even niet opkomen, je had mannen die vrouw wilde worden transseksueel en mannen die graag in vrouwenkleren liepen tot en met make up aan toe en dat heet ....

Er zijn clubs waar ze samenkomen, kan geen kwaad daar eens rond te kijken en wat te praten net mannen met dezelfde gevoelens.
Kun je eens voorzichtig kijken waar jij thuishoort cq je thuisvoelt

Hou er alleen rekening mee dat veel mannen zeker in bepaalde culturen of geloof niet happig zijn op mannen met deze gevoelens en je graag een pak slaag geven. Dus een beetje aanvoelen waar je wel en niet zo gekleed kan gaan is wel handig

Succes zal geen makkelijke wereld voor je worden dus wat steun kun je wel gebruiken. [045]

M/V? schreef:Hoi iedereen,

Ik ben een 19-jarige jongen en ben al jaren heel verward. Ik voel me namelijk geen man (meer een vrouw van binnen) en weet totaal niet of dit normaal is. Dit gevoel heb ik al sinds ik jong ben. Vaak als ik een vrouw of meisje zie ben ik jaloers, niet alleen op de grote keuze aan mooie kleding maar ook vanwege het uiterlijk. Soms kleed ik mij als een vrouw en voel ik mij zoveel beter dan als ik als man verkleed ben.. Heb het hier een paar jaar geleden over gehad met mijn moeder maar die dacht dat t een periode was, niet dus.. Zij was er totaal niet over te spreken werd boos op mij en snapte t totaal niet..
Ik weet totaal niet wat ik moet doen.. Hebben jullie tips voor mij?
Alvast bedankt! x M/V?

(Wist niet precies in welke categorie ik dit moest plaatsen.. Dus maar in deze..)
Als je verwacht dat de wereld eerlijk tegen jou is, omdat jij eerlijk bent tegenover de wereld.

Dan hou je jezelf voor gek.

Dat is verwachten dat de leeuw jou niet opeet omdat jij hem niet opeet.

Terug naar “Sex & liefde”