lotte12321

klas vol jongens

hallo,

Ik hoop dat jullie mij een beetje kunnen opbeuren, want ik zie het echt niet zitten...
Ik kom volgend jaar terecht in dezelfde klas als dit jaar, alleen waren we vorig jaar met 2 meisjes en ben ik volgend jaar het enige meisje in de klas..
Ik ga naar het 6e middelbaar en zie hierdoor mijn laatste jaar echt niet zitten.
Ik weet niet wat ik kan doen of wie ik hierover kan spreken.
Hoe kan ik bijvoorbeeld bij het clb terecht om hierover te spreken, want binnen mijn familie en vriendenkring is er niet superveel begrip voor mijn angst voor volgend jaar.

graag snelle reacties, het schooljaar begint bijna!

alvast bedankt
TheEmperor85

Re: klas vol jongens

Hoi Lotte,

Zou je aan kunnen geven waar jouw angst vandaan komt om in een klas met jongens te zitten? (ik ken bijv. wel wat dames die dat helemaal niet erg zouden vinden, en andersom, 1 jongen in een klas vol meiden ook niet trouwens). Waar ben je precies bang voor? Kunnen jullie niet goed met elkaar overweg?
lotte12321

Re: klas vol jongens

Soms zijn er gewoon momenten waar je een meisje voor nodig hebt in de klas, bijvoorbeeld tijdens LO en biologie (voortplanting volgend jaar)...

Ik kom niet supergoed overeen met de jongens en ben eerder een typisch meisje-meisje, niet echt nood aan veel jongens.
Leeuwtjuh

Re: klas vol jongens

Ik vond dat in eerste instantie ook heel erg eng toen ik op een school begon met alleen maar jongens. Het meisje dat er op de open dag was, had zich toch bij nader inzien niet verder ingeschreven en ik zat met 29 jongens in 1 klas. Er was nog een ander meisje, maar ook zij zat in een andere klas ingedeeld en wij kwamen elkaar nooit tegen. Na een week of twee was ik er helemaal aan gewend en omdat ik een paar grappige jongens erbij had zitten waar ik het wel mee kon vinden vond ik het totaal niet erg meer. Jongens zijn juist een beetje meer beschermend naar meiden toe (en dat werkt vaak in jouw voordeel!). Het is gewoon een kwestie van even doorbijten. In het laatste jaar kwam ik toch met dat ene meisje in de klas, en zij bleek direct een megaultrabitch te zijn, waar ik dagelijks mee in de clinch raakte - ik was blij dat ik van haar af was :roll:

Vaak is het maar net hoe je met de situatie omgaat. Wanneer je ergens het beste van maakt, komt het vaak wel goed. Sterkte!
Gebruikersavatar
Glorious
Berichten: 56
Lid geworden op: 13 mar 2013 23:45
Locatie: Aalsmeer

Re: klas vol jongens

Je zegt dat je naar de 6e gaat, ik neem aan dat er daar echt niet meer van die 'meisjes zijn vies' dingen zijn, ik begrijp zelf wel dat je misschien gewoon met vervelende mensen in de klas zit. Je kan altijd naar de rector of wie dan ook gaan om te vragen of je verplaatst kan worden, zo niet dan zal je toch echt even moeten doorzetten.

Terug naar “School & werk”