Gebruikersavatar
baryy94
Berichten: 1
Lid geworden op: 18 nov 2020 19:02

Last van enorm veel stress/angst en zorgen

Hoi Lieve mensen,

Mijn naam is Bram 26 jaar oud.
Ik heb momentveel enorm veel last van onrust en angst, ik weet niet goed waar het vandaan komt mogelijk door corona of ben ik gewoon wat deprissief geen idee. Ik heb al een afspraak gemaakt bij de huisarts,
Waar ik me het meest zorgen om maak, is dat het misschien door mijn werk komt, ik heb al meerdere werkgevers gehad afgelopen 6 jaar en dat vind ik weleens moeilijk omdat ik bij veel werkgevers het niet naar mijn zin had, misschien dat ik vaak teveel verwachtte. Nu vind ik mijn vak wel boeiend gelukkig dus daar ligt het niet aan.
Nu heb ik sinds mei dit jaar een nieuwe baan volgens vele een droombaan, ik doe samen met mijn collega een klein bedrijf runnen en ik krijg veel vrijheden en verantwoordelijkheid iets wat ik altijd al wilde.
Nu heb ik laatste week zondag middag al veel stress voor de nieuwe week, en 's morgens ben ik vaak een uur tot anderhalf uur al wakker met angst en stress voor de komende dag. Op het werk zelf zwakt het vaak af gelukkig, en gaat de tijd ook heel vaak snel! Het werk zelf gaat goed.

Herkennen mensen dit kan dit de oorzaak zijn van een dipje? Of is het werk de oorzaak van het dipje? Ik hoop zelf het eerste ik maak me hier grote zorgen om, omdat ik zo erg verlang naar rust in t werk! Ik heb bij mijn vorige werkgever een lange tijd met plezier kunnen werken, dus het is wel mogelijk voor mij om het ergens goed te hebben.

Groeten en bedankt alvast. Bram
Gebruikersavatar
FlowerPower2020
Berichten: 6775
Lid geworden op: 30 jun 2013 21:54
Locatie: Mentha Aquatica

Re: Last van enorm veel stress/angst en zorgen

Hoi Bram,

Allereerst welkom op het forum. :)
Goed dat je van je afschrijft en aan de bel trekt bij de huisarts. 045.gif
Nu heb ik laatste week zondag middag al veel stress voor de nieuwe week, en 's morgens ben ik vaak een uur tot anderhalf uur al wakker met angst en stress voor de komende dag.
Dat lijkt me vervelend. Wat denk jij dan 's morgens aan? Waar ben je bang voor? Is het iets waarover je aan het piekeren bent? Bijvoorbeeld denk je aan het werk wat er nog allemaal gedaan moet worden en wordt je daar angstig van? Is de werkdruk te hoog? Neem je in gedachten werk mee naar huis toe?

De gebeurtenissen rondom Corona gaat ons allemaal aan. Ik kan mij wel voorstellen dat het een rol kan spelen. Het lijkt mij goed dat je praat met de huisarts. Je kan daar werkelijk alles kwijt zowel fysiek als psychisch. Maar je kan hier ook van je afschrijven als je iets dwars zit.
Understand: you been understood
Gebruikersavatar
Pams
Berichten: 1276
Lid geworden op: 20 sep 2016 15:26

Re: Last van enorm veel stress/angst en zorgen

Hey Bram, welkom op het forum. :nod:

Ik denk dat niemand de oorzaak van jouw angst weet als jij dat zelf ook (nog) niet weet. Het kan lastig zijn om die te vinden wanneer zoiets langer sluimert en in steeds meer kleine dingetjes terug komt.

Misschien is het een idee om er eens met iemand een gesprekje over te hebben? Een goede vriend? Een familielid? Of je huisarts, die kan je zelfs verder helpen als je dat zou willen.

Ik hoop dat het gauw ietsje beter gaat.

Terug naar “Stress, angsten en fobieën”