Gebruikersavatar
Aaltje
Berichten: 2
Lid geworden op: 12 aug 2017 22:43

De angst om gek te worden

Sinds de dood van mij oma heb ik weer heel er last van angsten om dood te gaan om mij kinderen kwijt te raken. Of ik wel een goede moeder ben, hoe het zal zijn als ik er niet meer ben en ik nooit meer me kinderen en familie kan zien. Als ik daar over nadenk maak ik mezelf zo gek van binnen dat ik een heel angstig gevoel krijg. Ik voel dan heel mij lichaam slap worden en het lijkt dan wel of het leven uit mijn lichaam word getrokken. Dan kan ik wel huilen maar het komt dan maar niet. Ik heb vroeger al eens last hiervan gehad en heb toen met een psygoloog gepraat en kreeg ook anti depresiva die ik nu Nu nog slik. Heel lang ging dit goed tot 3 maanden geleden me lieve omaatje stierf. Vanaf dat moment word ik weer heel erg bang zodra het donker begint te worden. Ik ga dan heel raar denken. Dan wil ik het liefst slapen zodat het gevoel weg gaat. Maar zo kan ik toch niet leven om door elke keer te gaan slapen zodat het gevoel weg gaat. Ik denk dan Ah dalijk word ik gek en hebben mij kinderen niks meer aan mij, dan zie ik voor me hoe raar ik dan ineens ben. Dan voel ik mij zo eng worden lijkt dan net of ik flauw ga vallen of ineens dood neerval. Kan iemand mij aub vertellen wat ik eraan kan doen om die gevoelens niet elke keer te hebben. Me dochtertje van 3 kan heel erg schreeuwen en ik merk de laatste tijd dat ik weinig kan hebben. En mij geduld is dam ver te zoeken dan denk ik Ahh dat lieve kind Wrm ben K nou zo ongeduldig ik voel me dan in de Avond zo schuldig dan voel ik weer die angst in mij ik kan gewoon niet uitleggen hoe dat voelt. Ik hoop dat iemand mij advies kan geven of iemand die hetzelfde heeft
Gebruikersavatar
volhoudertje
Moderator
Berichten: 15118
Lid geworden op: 02 jul 2006 23:04
Locatie: In Nederland Door Omstandigheden

Re: De angst om gek te worden

Het klinkt misschien als een schrale troost, maar zo lang iemand denkt gek te worden, zal die persoon het niet worden. Het is wel duidelijk dat je iets aan die angsten moet doen. Verdriet over het verlies van een dierbare is heel vaak de trigger waardoor mensen met hun oude angsten geconfronteerd worden.

Het verlies van een dierbaar persoon moet een plaats krijgen in iemands leven, goede rouwverwerking is een belangrijk hulpmiddel om verder te kunnen gaan met je eigen leven. Als je nog contact hebt met je psycholoog, zou ik je aanraden dit onderwerp te bespreken.
* Liebe Macht Frei *

Terug naar “Stress, angsten en fobieën”