Gebruikersavatar
volhoudertje
Moderator
Berichten: 15109
Lid geworden op: 02 jul 2006 23:04
Locatie: In Nederland Door Omstandigheden

Re: Kan ik een trauma hebben?

Niek33 schreef:Bij de volgende stap laat m'n lichaam het afweten. En dus kom ik niet verder.
Ik doel niet op die stap om die man op straat voorbij te lopen, maar dat jij jezelf negatief vergelijkt
met andere mensen en niet eens een nieuws item over atleten op het nieuws kunt aanzien zonder je
beroerd te voelen. Dáár moet je aan werken om van af te komen! Zo blijf jij je toch telkens maar ellendig voelen? Is dat ergens goed voor?
* Liebe Macht Frei *
Gebruikersavatar
Niek33
Berichten: 397
Lid geworden op: 04 okt 2010 16:14

Re: Kan ik een trauma hebben?

volhoudertje schreef:
Niek33 schreef:Bij de volgende stap laat m'n lichaam het afweten. En dus kom ik niet verder.
dat ergens goed voor?
Ja, zó graag wil ik dit lichaam niet blijkbaar. Ik heb dat mezelf zó vaak ingepeperd dat het nu een automatische reactie is.
Een zwaar beroerde reactie, dat wel....maar zo blijf ik goed bij m'n keus/gevoel/overtuiging dit lichaam níet te willen. Dat is het mechanisme achter dit soort reacties op dat soort situaties als ik beschreef.
Gebruikersavatar
volhoudertje
Moderator
Berichten: 15109
Lid geworden op: 02 jul 2006 23:04
Locatie: In Nederland Door Omstandigheden

Re: Kan ik een trauma hebben?

Niek33 schreef:Een zwaar beroerde reactie, dat wel....maar zo blijf ik goed bij m'n keus/gevoel/overtuiging dit lichaam níet te willen.
Toch blijft mijn wedervraag wat je daar mee opschiet om jouw lichaam niet te willen.
Maar dan komen we weer uit op dezelfde discussie die wel al pagina's lang aan het voeren zijn.
Laten we dat maar niet doen. Maar ...

Something's gotta give, Niek
* Liebe Macht Frei *
Gebruikersavatar
Max
Berichten: 191
Lid geworden op: 17 apr 2015 09:35

Re: Kan ik een trauma hebben?

Die boosheid aanpakken en te denken van 'wat schiet ik hier nou mee op, kan dit ook anders" grenst heel dicht tegen acceptatie van mijn lijf aan. Dat is een 'no go' wat mij betreft.
Vond ik een erg treffende zin van je Niek
Waarom een 'no go'?
Gebruikersavatar
Niek33
Berichten: 397
Lid geworden op: 04 okt 2010 16:14

Re: Kan ik een trauma hebben?

volhoudertje schreef:
Toch blijft mijn wedervraag wat je daar mee opschiet om jouw lichaam niet te willen.
Niets, enkel dat ik mijzelf blijf inprenten dat ik het niet wil.


volhoudertje schreef: Something's gotta give, Niek
Nee.
Gebruikersavatar
Niek33
Berichten: 397
Lid geworden op: 04 okt 2010 16:14

Re: Kan ik een trauma hebben?

Max schreef:
Die boosheid aanpakken en te denken van 'wat schiet ik hier nou mee op, kan dit ook anders" grenst heel dicht tegen acceptatie van mijn lijf aan. Dat is een 'no go' wat mij betreft.
Waarom een 'no go'?
Omdat ik dit lijf niet wil omdat ik mij er zeer ongelukkig en minderwaardig door voel. Ga je zoiets accepteren, of iets wat lijkt op...dan blijft dat ook zo bestaan. Want waarom zou je je lijf dan nog veranderen als je je erbij neer hebt gelegd?
Stel ik ga m'n lijf accepteren, loop ik rond met de gedachte 'het is oke zo' ..word ik nog steeds genegeerd door vrouwen. Wie houd ik dan voor de gek?! Dat wil ik perse niet. Ik wil daarom m'n gevoel en gedachten over mijzelf aanpassen op wat ik werkelijk ben.
Gebruikersavatar
volhoudertje
Moderator
Berichten: 15109
Lid geworden op: 02 jul 2006 23:04
Locatie: In Nederland Door Omstandigheden

Re: Kan ik een trauma hebben?

Niek33 schreef:
volhoudertje schreef: Toch blijft mijn wedervraag wat je daar mee opschiet om jouw lichaam niet te willen.
Niets, enkel dat ik mijzelf blijf inprenten dat ik het niet wil.
Je geeft dus toe dat je er niets mee opschiet. Nou, dat is al heel wat. cheerqd5 Stap je voor stapje komen we er wel. ;-)
Je schrijft:
Omdat ik dit lijf niet wil omdat ik mij er zeer ongelukkig en minderwaardig door voel.
Je ongelukkig voelen is niet fijn, soms is daar niet veel tegen te doen. Maar je minderwaardig voelen is volstrekt onnodig, dat zul je toch wel met me eens zijn?
* Liebe Macht Frei *
Gebruikersavatar
Niek33
Berichten: 397
Lid geworden op: 04 okt 2010 16:14

Re: Kan ik een trauma hebben?

volhoudertje schreef:
Je geeft dus toe dat je er niets mee opschiet. Nou, dat is al heel wat. cheerqd5 Stap je voor stapje komen we er wel. ;-)
;) Ik weet al vele vele jaren dat ik niet verder kom.


volhoudertje schreef: Je ongelukkig voelen is niet fijn, soms is daar niet veel tegen te doen. Maar je minderwaardig voelen is volstrekt onnodig, dat zul je toch wel met me eens zijn?
Nee, ben ik -helaas- echt niet met je eens. Ik merk vrijwel dagelijks dat ik minderwaardig ben aan andere mensen. Op diverse zaken als persoonlijk vlak, hoe mijn leven eruit ziet, mijn lichaam, mijn financiële situatie. Ik ben echt op zóveel vlakken minderwaardig, het is gewoon simpel een kwestie van goed kijken en vergelijken.
Ik zal dus altijd in dezelfde cirkel blijven. Ongelukkig, minderwaardigvoelen -> hoe komt dat? (Gebrekkig lichaam) -> wat kan ik doen? -> Niks volgens medici. Resultaat: ongelukkig blijven ..hoe komt dat? Enz enz...
Gebruikersavatar
volhoudertje
Moderator
Berichten: 15109
Lid geworden op: 02 jul 2006 23:04
Locatie: In Nederland Door Omstandigheden

Re: Kan ik een trauma hebben?

volhoudertje schreef:Ik zal dus altijd in dezelfde cirkel blijven.
Nou, alsof me dat nog niet duidelijk was ... 001_rolleyes
Opstandigheid en onvrede voelen, dat is één ding. Maar je 'minderwaardig' voelen? Nee Niek, daar schiet je echt niets mee op.
* Liebe Macht Frei *
Gebruikersavatar
Niek33
Berichten: 397
Lid geworden op: 04 okt 2010 16:14

Re: Kan ik een trauma hebben?

volhoudertje schreef: Opstandigheid en onvrede voelen, dat is één ding. Maar je 'minderwaardig' voelen? Nee Niek, daar schiet je echt niets mee op.
Tja...ik vergelijk nou eenmaal graag. Op de eerder genoemde punten presteer ik feitelijk gewoon stukken minder. Vandaar
Gebruikersavatar
volhoudertje
Moderator
Berichten: 15109
Lid geworden op: 02 jul 2006 23:04
Locatie: In Nederland Door Omstandigheden

Re: Kan ik een trauma hebben?

Niek33 schreef:Tja...ik vergelijk nou eenmaal graag.
Er is een verschil tussen 'vergelijken' en 'negatief vergelijken'.
* Liebe Macht Frei *
Gebruikersavatar
Niek33
Berichten: 397
Lid geworden op: 04 okt 2010 16:14

Re: Kan ik een trauma hebben?

volhoudertje schreef:
Niek33 schreef:Tja...ik vergelijk nou eenmaal graag.
Er is een verschil tussen 'vergelijken' en 'negatief vergelijken'.
Weet ik ;) Probeer daar ook neutraal in te zijn en niet vanuit emotie te vergelijken. Ik bekijk de de dingen die belangrijk zijn en die ik belangrijk vind.
-Ik kan fysiek vrijwel niks, vele anderen wel, dus ben ik daarin minderwaardig aan hun.
-Ik zit in de bijstand, anderen werken en hebben geld om vanalles te doen. Ik niet. Dus ben ik daarin minderwaardig.
-Anderen zijn fysiek aantrekkelijk/mannelijk/vrouwelijk/krachtig. Ikke niet, dus minderwaardig aan hun.

Zo bekijk ik dat, en het klopt.
Gebruikersavatar
volhoudertje
Moderator
Berichten: 15109
Lid geworden op: 02 jul 2006 23:04
Locatie: In Nederland Door Omstandigheden

Re: Kan ik een trauma hebben?

Ik kan fysiek vrijwel niks, vele anderen wel, dus ben ik daarin minderwaardig aan hun.
Het besef fysiek vrijwel niets te kunnen is een constatering van feiten. Minderwaardigheid is een waardeoordeel.

Ik zit in de bijstand, anderen werken en hebben geld om van alles te doen. Ik niet. Dus ben ik daarin minderwaardig.
Er is een geldige reden waarom je in de bijstand zit.

Anderen zijn fysiek aantrekkelijk/mannelijk/vrouwelijk/krachtig. Ikke niet, dus minderwaardig aan hun.
Het toevallige feit dat iemand fysiek aantrekkelijk is, wil niet zeggen dat iemand daardoor automatisch meer waard zou zijn dan een ander.

Zo bekijk ik dat, en het klopt.
Zo bekijk jij het, maar je hebt op verschillende punten ongelijk. 001_tongue
* Liebe Macht Frei *
Gebruikersavatar
patsas
Berichten: 7089
Lid geworden op: 19 jun 2006 18:01
Locatie: Eindhoven

Re: Kan ik een trauma hebben?

Weet je Niek, ieder mens is uniek, jij ook. Ieder mens heeft zijn positieve kanten en zijn minder positieve kanten, maar dat maakt niet dat je dan ineens niets meer voorstelt.

Ik weet zeker dat je echt nog wel de ware tegen gaat komen, maar je bent er nu zo door geobsedeerd, dat het je eenvoudig niet gaat lukken, ook al zou het willen.

Laat de gedachte los, dat je niets voor zou stellen, maar zeg tegen jezelf dat je er mag zijn, zoals iedereen er mag zijn. Als jij jezelf niet accepteert, dan wordt het voor anderen moeilijk om jou wel te accepteren.

Houd van jezelf, dan komt de liefde zeker goed!!

Sterkte!

:knuffel:
Leven is het meervoud van lef
All that we are is the result of what we have thought
Fall seven times, stand up eight!
Gebruikersavatar
Niek33
Berichten: 397
Lid geworden op: 04 okt 2010 16:14

Re: Kan ik een trauma hebben?

volhoudertje schreef:Ik kan fysiek vrijwel niks, vele anderen wel, dus ben ik daarin minderwaardig aan hun.
Het besef fysiek vrijwel niets te kunnen is een constatering van feiten. Minderwaardigheid is een waardeoordeel.

Ik zit in de bijstand, anderen werken en hebben geld om van alles te doen. Ik niet. Dus ben ik daarin minderwaardig.
Er is een geldige reden waarom je in de bijstand zit.

Anderen zijn fysiek aantrekkelijk/mannelijk/vrouwelijk/krachtig. Ikke niet, dus minderwaardig aan hun.
Het toevallige feit dat iemand fysiek aantrekkelijk is, wil niet zeggen dat iemand daardoor automatisch meer waard zou zijn dan een ander.

Zo bekijk ik dat, en het klopt.
Zo bekijk jij het, maar je hebt op verschillende punten ongelijk. 001_tongue
Zit ik ineens in een wedstrijdje argumenten gooien? ;-)
Ik kan hier wel wat beter antwoord op geven maar dan komen we denk ik in een soort van wellus/niettus spelletje terecht ;)
Gebruikersavatar
Niek33
Berichten: 397
Lid geworden op: 04 okt 2010 16:14

Re: Kan ik een trauma hebben?

patsas schreef:
Sterkte!

:knuffel:
Dankje! :)
Gebruikersavatar
volhoudertje
Moderator
Berichten: 15109
Lid geworden op: 02 jul 2006 23:04
Locatie: In Nederland Door Omstandigheden

Re: Kan ik een trauma hebben?

Niek33 schreef: Ik kan hier wel wat beter antwoord op geven maar dan komen we denk ik in een soort van wellus/niettus spelletje terecht ;)
Het is toch al heel de tijd een welles/ nietes spelletje?
* Liebe Macht Frei *
Gebruikersavatar
Niek33
Berichten: 397
Lid geworden op: 04 okt 2010 16:14

Re: Kan ik een trauma hebben?

volhoudertje schreef:
Niek33 schreef: Ik kan hier wel wat beter antwoord op geven maar dan komen we denk ik in een soort van wellus/niettus spelletje terecht ;)
Het is toch al heel de tijd een welles/ nietes spelletje?
Wat mij betreft niet, ik heb telkens alles geprobeerd te onderbouwen met goede argumenten en ervaringen. Tuurlijk kun je overal zogenaamde positieve punten gaan opzoeken als je heel erg je best doet en het perse zo wilt zien. De werkelijkheid is dat mensen in het echt heel anders reageren als je ze er persoonlijk op aanspreekt wat ze van dingen vinden. Dan hebben ze er in één keer begrip voor dat je in de bijstand zit als ze het verhaal horen, maar toch je als minderwaardig zien als men vraagt "wat voor werk doe je nou?"
In het echte leven wordt je direct afgeserveerd of je nou wel of niet fysiek aantrekkelijk bent, men heeft dat in een split second besloten, en jezelf wijsmaken dat je een hartstikke leuk persoon bent met een leuke uitstraling heeft ook geen zin omdat vol te houden. Dan moet je gewoon kijken naar de feiten hoe men je in de afgelopen jaren van je leven behandeld heeft.
Zo is het voor mij, zo ervaar ik het en of ik er nou misschien verkeerd labeltje op plak, dat is echt niet belangrijk. Ik ga me echt niet meerwaardig om voelen.
Gebruikersavatar
Max
Berichten: 191
Lid geworden op: 17 apr 2015 09:35

Re: Kan ik een trauma hebben?

Niek33 schreef:
Max schreef:
Die boosheid aanpakken en te denken van 'wat schiet ik hier nou mee op, kan dit ook anders" grenst heel dicht tegen acceptatie van mijn lijf aan. Dat is een 'no go' wat mij betreft.
Waarom een 'no go'?
Omdat ik dit lijf niet wil omdat ik mij er zeer ongelukkig en minderwaardig door voel. Ga je zoiets accepteren, of iets wat lijkt op...dan blijft dat ook zo bestaan. Want waarom zou je je lijf dan nog veranderen als je je erbij neer hebt gelegd?
Stel ik ga m'n lijf accepteren, loop ik rond met de gedachte 'het is oke zo' ..word ik nog steeds genegeerd door vrouwen. Wie houd ik dan voor de gek?! Dat wil ik perse niet. Ik wil daarom m'n gevoel en gedachten over mijzelf aanpassen op wat ik werkelijk ben.
Duidelijk Niek. Je wilt je lichaam zoals je dat nu in de spiegel ziet niet accepteren, om dat als motief te gebruiken eraan te werken dat het er beter uit gaat zien. Zo lees ik je reactie.
Maar je schreef al dat je er eerder een stuk gespierder uit zag, edoch ook toen genegeerd werd door vrouwen, met uitzondering van een enkele 50plus dame op de fitness.

Dus de winst zal misschien niet zo heel groot zijn indien je lichaam weer iets meer spieren zou vertonen. De vrouwen blijken ook dan niet contact te zoeken met je.

In hoeverre ben jij overigens de vrouwen aan het negeren Niek? Jij voelt je genegeerd door hen, maar maak je wel eens toenaderingen?

Nog even terug naar de winst-verlies rekening. Veel winst zal er vermoedelijk -op grond van je vroegere ervaringen als gespierde fitness instructeur- met een wat gespierder lijf niet te behalen zijn, althans niet zoals jij je dat voorstelt, dat vrouwen zich tot je aangetrokken voelen en met je aan proberen te pappen, om zo maar te zeggen.
Dan vervalt misschien ook het gewicht van dat motief aan je lichaam te werken een beetje.

In dat geval valt alleen maar winst te behalen, een enorme winst, bij WEL die acceptatie van je lijf zoals je dat nu in de spiegel ziet.

Je zou je van enorm veel spanning en ergernis ontdoen, en daarmee een enorme mentale ruimte creeren voor andere dingen, en...ik weet dat je niet veel op hebt met het begrip 'uitstraling' , maar wanneer jij eens ophield jezelf de hele dag voor je kop te slaan omdat je het zo slecht getroffen hebt met je lijf, en met een wat ontspannener, blijmoediger, opgeruimder gemoed de wereld in zou kijken, dan denk ik dat zulks wel degelijk enorm veel zou uitmaken mbt je aantrekkingskracht, of de sympathie die je zou kunnen oproepen wanneer je op een leuke gezellige manier eens een praatje met een aardige vrouw aanknoopt
Gebruikersavatar
volhoudertje
Moderator
Berichten: 15109
Lid geworden op: 02 jul 2006 23:04
Locatie: In Nederland Door Omstandigheden

Re: Kan ik een trauma hebben?

Niek33 schreef:De werkelijkheid is dat mensen in het echt heel anders reageren als je ze er persoonlijk op aanspreekt wat ze van dingen vinden. Dan hebben ze er in één keer begrip voor dat je in de bijstand zit als ze het verhaal horen, maar je toch als minderwaardig zien als men vraagt "wat voor werk doe je nou?"
Nou nou, als we jou moeten geloven deugt er niet veel van je medemens. Wat mensen eventueel van jou vinden is hun zaak. En als ze negatief over je oordelen moet je daar boven leren staan. Maar nee, wat doet Niek? Hij geeft ze nog gelijk ook en vindt zichzelf minderwaardig. 001_rolleyes
Niek33 schreef:Ik heb telkens alles geprobeerd te onderbouwen met goede argumenten en ervaringen.
Een uiterst sterke onderbouwing hoor, Niek. Ik ben diep onder de indruk. [zucht]
* Liebe Macht Frei *
Gebruikersavatar
Niek33
Berichten: 397
Lid geworden op: 04 okt 2010 16:14

Re: Kan ik een trauma hebben?

Max schreef:
Duidelijk Niek. Je wilt je lichaam zoals je dat nu in de spiegel ziet niet accepteren, om dat als motief te gebruiken eraan te werken dat het er beter uit gaat zien. Zo lees ik je reactie.
Maar je schreef al dat je er eerder een stuk gespierder uit zag, edoch ook toen genegeerd werd door vrouwen, met uitzondering van een enkele 50plus dame op de fitness.

Dus de winst zal misschien niet zo heel groot zijn indien je lichaam weer iets meer spieren zou vertonen. De vrouwen blijken ook dan niet contact te zoeken met je.
Klopt, de winst zal niet zo heel groot zijn bij de vrouwen. Ik zei eerder dat ik zo eens per jaar oogcontact had, puur door ergens te staan/lopen. Dat is nu een jaar of 7-8 gereduceerd tot nul. Dat geeft wat mij betreft al wat aan.
Voordeel van wél een leuk lijf/uiterlijk hebben is dat IK me eindelijk eens blij met mezelf kan zijn! Wat ook weer ruimte creëert voorzichtige stappen richting vrouwen te maken. Maar ook zeker weet dat vrouwen zoiets véél liever zien dan zo'n lichaampje wat ik nu heb.
Weet dat men per direct een naadloze overschakeling maakt naar uitstaling en je innerlijk. Als vrouwen mochten kiezen tussen een Dolf Janssen of een kerel op de cover van een Men's Health is de keuze snel gemaakt. En dit weet ik maar al te goed.
Max schreef: In hoeverre ben jij overigens de vrouwen aan het negeren Niek? Jij voelt je genegeerd door hen, maar maak je wel eens toenaderingen?
Nee, ab-so-luut niet! Ga er echt niet op af! Zie mijn topic vraag. Eerder keek ik veel naar vrouwen, maar in de afgelopen 4-5 jaar probeer ik ze zoveel mogelijk te negeren. Haal me dan toch bewust/onbewust dingen in m'n hoofd wat eerder op sciencefiction lijkt.
Daarbij vergelijk ik me toch weer met hun, hoe aantrekkelijk/vrouwelijk hun zijn als vrouw, en ikke als man. Maar het negeren werkt nog niet goed, ik weet waarom ik het doe en dat maakt me ook weer depri.
Max schreef: Nog even terug naar de winst-verlies rekening. Veel winst zal er vermoedelijk -op grond van je vroegere ervaringen als gespierde fitness instructeur- met een wat gespierder lijf niet te behalen zijn, althans niet zoals jij je dat voorstelt, dat vrouwen zich tot je aangetrokken voelen en met je aan proberen te pappen, om zo maar te zeggen.
Dan vervalt misschien ook het gewicht van dat motief aan je lichaam te werken een beetje.

In dat geval valt alleen maar winst te behalen, een enorme winst, bij WEL die acceptatie van je lijf zoals je dat nu in de spiegel ziet.
Die zeer kleine winst waarover we praten is wél de enige strohalm die ik nog heb hè! Daar moet ik het mee doen. Heb anders ook sowieso verder niks om met enige trots rond te lopen. Die acceptatie gaat er anders ook nooit komen, daarvoor MOET je het oke vinden. Ik zal echt nooit niet verderkomen dan dat wéét dat ik er k*t uitzie, het daarmee moet doen, vrouwen vinden dit niet aantrekkelijk, onthoud dat!! Zo loop ik rond, accepteer ik dit lijf, blijft de rest ook zo.
Max schreef: Je zou je van enorm veel spanning en ergernis ontdoen, en daarmee een enorme mentale ruimte creeren voor andere dingen, en...ik weet dat je niet veel op hebt met het begrip 'uitstraling' , maar wanneer jij eens ophield jezelf de hele dag voor je kop te slaan omdat je het zo slecht getroffen hebt met je lijf, en met een wat ontspannener, blijmoediger, opgeruimder gemoed de wereld in zou kijken, dan denk ik dat zulks wel degelijk enorm veel zou uitmaken mbt je aantrekkingskracht, of de sympathie die je zou kunnen oproepen wanneer je op een leuke gezellige manier eens een praatje met een aardige vrouw aanknoopt
Tja, "Als"! ...ik zou waarschijnlijk minder gestresst en negatief rondlopen wanneer ik in de buurt van vrouwen ben, maar dat is het dan ook. Er is geen 'verder' Jij/jullie hier/men in het algemeen denken maar al te graag dat wanneer je met een soort van vriendelijke open houding rondloopt het eens soort van "vanzelf" wel goed komt. Ik weet dat dat soort sprookjes niet bestaan. Een toevallig gesprekje met een caissière, buurvrouw of iets in die strekking, meer gebeurd er niet. Dat weet ik nu wel een keer.
Zomaar een leuke dame in b.v de supermarkt aanspreken ?? Ben je gek?!
.... peins er niet eens over.
Denk dat je één ding nog erg vergeet,. ik ga gemiddeld zo'n 30% v/d dag gebukt onder de besproken uiterlijke zaken, maar de rest ga ik gebukt onder de vermoeidheid. Die is ALTIJD aanwezig en daar ben ik altijd depressief van. Dat geeft mij namelijk per direct het besef niks meer te kunnen, niks waard te zijn. Ik ben enorm passief geworden in alles waarin ik eerder juist actief en extravert was. Ik merk dat vaak mij mezelf op, en ga opzoek waar het door komt. Heb gewoon de puf niet leuk te doen. Dat besef is er altijd. Ook wanneer ik langs vrouwen loop en eens niet aan m'n uiterlijk denk. Mijn moeheid doet de rest wel.

Weet dat het enorme problemen van aller aart zijn, zelfs in de hulpverlening zijn ze niet eens aan te pakken blijkbaar. Alles houd verband met elkaar en geen therapie bied gelijktijdige aanpak van die problemen. Dat maakt het nóg weer uitzichtlozer.
Gebruikersavatar
Niek33
Berichten: 397
Lid geworden op: 04 okt 2010 16:14

Re: Kan ik een trauma hebben?

volhoudertje schreef:
Nou nou, als we jou moeten geloven deugt er niet veel van je medemens. Wat mensen eventueel van jou vinden is hun zaak. En als ze negatief over je oordelen moet je daar boven leren staan. Maar nee, wat doet Niek? Hij geeft ze nog gelijk ook en vindt zichzelf minderwaardig. 001_rolleyes
Ik weet heel goed dat ik onderaan de sociale ladder bungel. Ik heb veruit vaak dezelfde mening als mijn medemens en zie daarom ook echt geen reden mijzelf boven hun mening te stellen.
Ik doe dat omdat ik veel genoemde dingen niet kan, niet ben en dan gaan mensen ineens uitwijken naar je innerlijk, je persoontje. Want, je bent toch ook gewoon een persoon met het hart op de goede plek? Alsof dat er toe doet? Dat soort dingen boeien mij geenszins. Heb ook nog nooit enig gevoel van waarde daarin gevoeld.


volhoudertje schreef: Een uiterst sterke onderbouwing hoor, Niek. Ik ben diep onder de indruk. [zucht]
Ik heb mijn jarenlange ervaringen en die zijn leidend. Ik hoef niet perse met wetenschappelijk onderbouwde definities van 'iets' te komen. De werkelijkheid is altijd nog de beste manier om iets te meten waar je staat met iets, niet een eigen opvatting.
Gebruikersavatar
Niek33
Berichten: 397
Lid geworden op: 04 okt 2010 16:14

Re: Kan ik een trauma hebben?

By the way... mijn reacties kunnen behoorlijk aan extra negatieve kan zijn aangezien ik de hele vakantie al knap beroerd voel en er bijna niks leuks kan doen.
Daar word ik echt ontzettend depri van.
Gebruikersavatar
Memories
Moderator
Berichten: 24416
Lid geworden op: 25 okt 2009 15:04

Re: Kan ik een trauma hebben?

Ik weet dat ik hier nog niet heb gereageerd. Ik vind het ook lastig om opnieuw te reageren op de aangegeven punten, daar ben ik heel eerlijk in en dag mag je ook gewoon weten. Daarnaast heb ik wel meegelezen omdat ik toch benieuwd ben naar hoe het met je gaat en hoe je uit bepaalde dingen komt.
Maar ik wilde toch hier even op inhaken:
Want, je bent toch ook gewoon een persoon met het hart op de goede plek? Alsof dat er toe doet?
Jij vind dat dat er niet toe doet? Ik denk dat het er weldegelijk toe doet. Vooral in een maatschappij en een wereld als deze momenteel.
Het is goed dat mensen benoemen dat jij het hart op de juiste plaats hebt zitten. Dat is een pluspunt en een compliment die je echt wel in je zak mag steken. Het is ook een pluspunt waar je wellicht toch op door kan bouwen. Waarom zou het onbelangrijk zijn, je kan het gebruiken als een basis naar nog meer. Het is toch beter dat mensen je een goed hart vinden hebben dan dat mensen je haatdragend en wat al niet meer vinden? Zou je echt niet een beetje vooruit kunnen komen met het gegeven dat jij je hart op de juiste plaats hebt zitten?

In een maatschappij en een wereld als deze vind ik het een groot compliment. Er gebeuren zoveel nare, verschrikkelijke dingen. Ook dingen die veel mesnen niet goed kunnen plaatsen of begrijpen. Er zijn veel problematieken en er heerst veel haat en onbegrip. Ondanks dat besef heb en houd ik de hoop op een betere toekomst. En de toekomst is nu. Zoals je misschien vaker hebt gehoord. Ik geloof ook nog steeds dat het kan. Stapje voor stapje. Zoals ook jij dat stapje voor stapje kan bereiken. Soms moet je offers geven. Maar daar kan je ook wat voor terug krijgen. Soms moet je beslissingen maken die heel ingewikkeld zijn. Maar daarna kan er wellicht een verandering plaatsvinden die verder kan helpen. Soms moet je in een positie gaan staan die lastig is en ook lastig is om te begrijpen voor anderen. Maar de kunst is om dan toch in die positie te blijven staan. Daar kan je positieve reacties op krijgen. Soms ook negatieve reacties. Maar een houding kan er uiteindelijk toe bijdragen dat er veranderingen komen. Zo ook dus positief. Ik geloof nog steeds in een betere wereld. En zo geloof ik ook dat ook al zit je helemaal vast, dat iemand uit de sores kan komen.

Een bericht dat jij een goed hart hebt, zou je eigenlijk moeten laten (glim)lachen. Het is iets moois ondanks de problemen van nu.

Sterkte Niek, misschien dat je toch iets met mijn bericht kan. Dat hoop ik tenminste. En soms is hoop het enige wat er is. Maar is dat ook juist dat ene woordje wat je toch weer verder helpt en kan laten zien dat uit het dal komen mogelijk is. Dat wens ik je toe. :knuffel:
~Wie niet kan luisteren kan ook niet vertellen.
De kracht van geluk is innerlijke vrede.
Wie geen slechte tijden kan verdragen, zal geen goede tijden beleven.
Wees de verandering die je in de wereld wil zien.~
Gebruikersavatar
volhoudertje
Moderator
Berichten: 15109
Lid geworden op: 02 jul 2006 23:04
Locatie: In Nederland Door Omstandigheden

Re: Kan ik een trauma hebben?

Niek33 schreef:Ik weet heel goed dat ik onderaan de sociale ladder bungel. Ik heb veruit vaak dezelfde mening als mijn medemens en zie daarom ook echt geen reden mijzelf boven hun mening te stellen.

Weet je Niek, als jij telkens argumenten wilt aandragen waarom je minderwaardig zou zijn en jezelf naar beneden wilt halen, dan moet je dat vooral blijven doen. Je bent voorbij het punt dat het jammer voor jezelf is, het is gewoon pathetisch.
* Liebe Macht Frei *

Terug naar “Stress, angsten en fobieën”