Sneky

Sociale contacten opdoen

Sinds een aantal maanden ben ik bij een psycholoog in behandeling om iets te doen aan mijn sociale isolement. Ondertussen ben ik lid geworden van een voetbalvereniging, maar ik heb behoefte aan meer sociale contacten. Via internet ben ik erachter gekomen dat er in mijn stad een poolvereniging is.

De eerste stap zetten vind ik veel moeilijker dan bij de voetbalvereniging, waardoor ik het steeds uitstel. Bij de voetbal was er een bestuurslid die mij de eerste keer opving en is er een team waar ik ingedeeld ben. Bij de poolvereniging is het veel vrijblijvender ‘je komt maar een keer langs’ werd mij in een mail gezegd. Misschien moet ik gewoon ballen hebben en erheen gaan, maar ik vind het gewoon veel te eng. Ik heb het idee dat er een ons-kent-ons-cultuur is, waardoor het lastig is aansluiting te vinden. Bovendien ben ik totaal geen prater.. heel introvert

Ik heb er al aan gedacht om een bekende de eerste keer mee te nemen, maar er zijn geen bekenden die het leuk vinden om te poolen. Heeft er iemand tips, zodat ik toch de eerste stap kan maken?
Gebruikersavatar
Radius
Berichten: 827
Lid geworden op: 05 aug 2011 21:53

Re: Sociale contacten opdoen

Gewoon gaan. Bij voorkeur op een moment dat het niet al te druk is, bijvoorbeeld op een doordeweekse middag. Het zijn niet allemaal praters die bij zo'n club zijn, dus maak je geen zorgen over je introversie. Je doel is om een potje pool te spelen. Gesprekken komen vanzelf op gang. Ga onbevooroordeeld. Er is niets om angstig voor te zijn. Het is een plek waar mensen zich ontspannen. ;) Veel sterkte, succes en bovenal plezier!
Neem weg, de sluier van illusie
Neem waar, de vreugde in het absolute

Terug naar “Stress, angsten en fobieën”