Gebruikersavatar
mattie
Berichten: 67
Lid geworden op: 23 jun 2012 15:23

schizotypische persoonlijkheidsstoornis

eindelijk een diagnose gekregen: namelijk zoals de titel luid: schizotypische persoonlijkheidsstoornis.
Ik merk ook dat ik best wel wat adhd symptomen heb, maar of dat bij die persoonlijkheidsstoornis hoort weet ik nog niet.

ik zou graag wat positieve tips willen hebben, want ik weet 100 procent zeker dat ik wat van mij leven ga kunnen maken. dus wie o wie geeft mij goede tips?


mvg

Mattie!
Köllges

Re: schizotypische persoonlijkheidsstoornis

Hoi Mattie,

wat leuk om een lotgenoot te ontmoeten. Weet dat je een bijzonder mens bent, ook al vinden sommige mensen je vreemd overkomen. Op een eilandje zitten is voor mij nooit leuk geweest, maar ik kan helaas nier anders. Het geeft mij veiligheid en het beschermd mijn emotionele belevingswereld.

Ik heb deze week een harde dreun gekregen, omdat mijn huisgenoot verhuist is. Ik woon namelijk in een beschermde woongroep, ook al willen zij mij wel verzelfstandigen. Ik ben hier echt bang voor, omdat ik allen hier in de groep contact heb met mensen en dat doet mij goed. Ik heb wel oppervlakkig afstandelijk contact met anderen mensen, maar ergens op visite gaan is mij niet gelukt. Ik vind het moeilijk om ergens binnen te treden in de privesfeer van andere mensen, ik vindt het gewoon eng. Ook krijg ikA ontvang ik nooit bezoek, behalve dan mijn begeleider.

Ik kom wel in contact met mensen, maar ik laat ze simpel weg in mijn leven niet toe. Het zijn objecten waar tegen ik praat en probeer hun gevoel zo min mogelijk te raken.

Een tip wees jezelf en hopelijk heb je vertrouwelingen om je heen, want alleen is maar alleen.

Ook helpt schrijven mij enorm om mij omgeving dingen van mij te laten weten komen. Papier en beeldschermen kunnen je niet aanvallen, want het zijn geen mensen. Voorbeeldje van hoe ik dat doe om mijn omgevingmijn gevoel mee te delen
fscheid nemen van een Huisgenoot.   Ik heb meer dan drie jaar met iemand in een woongroep samen gewoond en ook al waren wij vaak vuur en water. Ben ik om deze persoon gaan geven als hij mij nodig had stond ik voor hem klaar en ook nu nog zal ik er altijd voor hem zijn, wanneer hij mij nodig heeft of gewoon voor de gezelligheid. Hij is mijn” kleine broertje” geworden, waarvoor ik wilde zorgen, ook al was hij veel groter en geen familie van mij. Er was een band tussen ons, soms goed, soms minder goed en ben vriendschappelijk van hem gaan houden. Deze huiselijke band is nu doormidden geknipt en dat doet pijn.   Best huisgenootje   Ik hoop dat onze vriendschap nu kan gaan groeien, omdat wij nu niet meer bijna 24 uur op elkaars lip zitten. Toch wil ik je laten weten. dat van mijn kant, de koffie hier, altijd voor je klaar staat en ik hoop dat dat bij jou ook zo is. Beste vriend ik geef je alle ruimte, doe er mee wat je wilt. Voor mij zal het moeilijk zijn om deze huiselijke leegte te vullen, omdat ik niet iedereen toelaat een vriend van mij te zijn, maar kanjer dat is jou wel gelukt.   Met tranen in mijn hart heb ik nu net afscheid van je genomen het ga je goed en hopelijk tot gauw.   Een vriend     Udo Köllges

groet

Udo
Gebruikersavatar
mattie
Berichten: 67
Lid geworden op: 23 jun 2012 15:23

Re: schizotypische persoonlijkheidsstoornis

ik moet wel zeggen dat jij heel aardig en als een goed persoon over komt..

ik ben juist heel dominant, ik ben altijd boos, ik lach veel, ik ben opppervlakkig, ik ben snel op me teentjes getrapt, ik zit nu een beetje in burn out..

ik wil eigk niet schrijven over wat ik voel want dan word ik heel onzeker (denk ik)

maja

mvg

mattie
Köllges

Re: schizotypische persoonlijkheidsstoornis

Hoi Mattie,

neem je tijd en in de kern van mijn persoonlijkheid zit een heel zachtaardig mens alleen staan er meters hogen muren voor die mij beschermen tegen de buitenwereld. Bedankt voor je inschatting. 006

groetjes

udo
Köllges

Re: schizotypische persoonlijkheidsstoornis

Beste Mattie

ik wou enn emoticon met een knipoog plaatsen in mijn reactie. Dit is moeilijk herkenbaar op mijn tablet ;) ;) ;)

sorry

Terug naar “Map 'Psychologie'”