Gebruikersavatar
mattie
Berichten: 67
Lid geworden op: 23 jun 2012 15:23

praten tegen jezelf

hallo allemaal ik weet dat het mijn 10000e bericht alweer is, maar wilde het even kwijt.

ik denk dat ik een probleem heb en dat is dat ik CONSTANT tegen mij zelf praat en dan niet alles goed ofso maar gewoon alles wat eigk in je gedachten moet blijven vertaal ik luid naar buiten:S
het voelt niet echt gestoord aan maar normaal is het toch ook niet denk ik:P


alsvast bedankt!!

mzzzzsllzz

mattie
Superwoman

Re: praten tegen jezelf

Als ik alleen ben doe ik dat ook vaak. Het helpt me om mn gedachten op orde te houden en soms om te relativeren. Hardop uitgesproken is het soms anders dan alleen in gedachten.

Als je omgeving en jij er geen last van hebbe is er geen probleem toch?
Gebruikersavatar
Radius
Berichten: 827
Lid geworden op: 05 aug 2011 21:53

Re: praten tegen jezelf

Ervaar je het als een last? Als je het alleen doet als er niemand in de buurt is zullen mensen je er niet om veroordelen. Als ze het merken zullen ze het hunne ervan denken, dan is het aan jou om te bepalen of de schaamte je tegenhoudt en je er iets tegen wil doen, of dat je het zo laat. Sterkte en succes.
Neem weg, de sluier van illusie
Neem waar, de vreugde in het absolute
Gebruikersavatar
mattie
Berichten: 67
Lid geworden op: 23 jun 2012 15:23

Re: praten tegen jezelf

@back ik herken me in wat je zegt en ik heb er geen last van en me omgeving ook niet maar dit is een klacht want mijn echte klacht is onzekerhied en niet weten water mij aan de hand is..

@radius zie boven:p


mzzzlss

mattie
Superwoman

Re: praten tegen jezelf

Je hebt een afspraak met een psycholoog toch? Probeer daar eerlijk te zijn over wat je voelt, doet en denkt, zodat diegene je kannhelpen onderzoeken waar je onzekerheid vandaan komt en wat je kunt doen om je wat zelfverzekerder te voelen.
Gebruikersavatar
mattie
Berichten: 67
Lid geworden op: 23 jun 2012 15:23

Re: praten tegen jezelf

ja man zal ik doen bedankt voor je reactie.


mattie
Gebruikersavatar
mattie
Berichten: 67
Lid geworden op: 23 jun 2012 15:23

Re: praten tegen jezelf

trouwens ik weet al wat het probleem is met tegen je zelf te praten, namelijk: eenzaamheid

mattei

Terug naar “Map 'Psychologie'”