christel 27

riagg deel 1

ben vandag naar het riagg geweest voor het eerst het was veel denk werk en veel gepraat maar het viel tot nu toe mee heb een lijst mee gekregen voor in tevullen vrijdag moet ik weer trug . me man vroeg toen ik thuis kwam hoe het gegaan was en dat vond ik wel heel leuk en het was ook leuk dat een heele goede vriendin van me er was die heeft op me zitten wachten een goed uur lang . dat ik na het gesprek iemand had om mee tepraten en dat gaf me een goed gevoel . en op het werk ging het wel goed preken krijg je toch altijd . we zien wel hoe het morgen ga op het werk . ik hoop goed maar dat zien we morgen wel weer ik hou jullie op de hoogte

Janneke

Re: riagge deel 1

Fijn, at het goed is gegaan!

Veel (denk)werk, dat herken ik van zo'n eerste gesprek!!

MaBell

Re: riagg deel 1

Ik ben blij voor je dat het goed is gegaan, het echte werk gaat beginnen.

christel 27

het begin is er ja vrijdag mag ik weer gaan . is kijken of het ook zo loop als deze week . de onderwerpen worden wel als maar gevoeliger en pijnlijker maar dat moet ik dan maar voor lief nemen . ik hou jullie wel op de hoogte

Janneke

Wat ik me herinner:
het eerste gesprek was een algemeen gesprek: iets over 'waar kom je vandaan", wat zijn nu je klachten, wat zou je willen en hoe ziet je leven er nu uit.
En daarna volgen er 4 gesprekken, waarin 1 keer je geschiedenis aan bod komt
het 2e gesprek is geloof ik uitgebreid:"wat vind jij nu dat er mis is en 'wat wil je halen op het riagg' en hoe weet je, wanneer je klaar bent met therapie, hoe ziet je leven er dan uit.
(En dat worden al gauw 3 gesprekken.)

Daarna komt de echte therapiefase.
Die eerste 4 gesprekken zijn "onderzoek" en dat kan idd zwaar zijn.
I am sorry: onder de geneesmiddelen zijn ook bittere kruiden...

christel 27

riagg deel 2

verslag van het riagg ik ben weer daar geweest heb een zwaar gesprek gehad over me baby zijn tot me jeugt en nu en ga zo maar door het was vermoeiend we zijn nog niet eens toe gekomen aan de vragen lijst die ik heb in gevuld thuis die ik afgelopen maandag had mee gekregen . dus dan weet je wel al genoeg . ik heb nu weer een lijst mee gekregen met ongeveer 130 vragen waar ik ja of nee moet om cirkelen persoonlijkheidsvraggen.pfffffffffffffffff.
voor de rest gaat het heel op en af met met heb tweedagen me echt k*t gevoeld ik zag niks meer ziten . en op dit moment gaat het wel weer maar voor hoe lang . ik voel me weer weg zaken en hoofd pijn te krijgen . maar ja wat wil je met zo gedoe hier . ik heb zo leuke midag gehad met me vriendin . die het ook moeilijk heeft gehad even waar ik toen naar toe ben gehaan . aan haar licht het niet dat ik me zo voel echt niet het is echt hier in huis waar het af speeld . straks even met me man weg op teras ziten en hopen dat het dan weer wat beter gaat met me . want dat op en af gaan ik word er niet goed van . als dit alleen een dipressie is geloof er niks van maar ja ik ben geen arts of wat dan ook dus ik laat het wel aan hun over ik krijg het wel te horen wat het is over een tijd

morgaine

Zit je bij het Riagg maastricht? Ik zit daar momenteel ook. Ben wel benieuwd bij wie jij komt.
Het ziet er naar uit dat ik 9mnd op een wachtlijst kom tot dat ik aan de uiteindelijke behandeling kan beginnen. Dat viel me wel heel erg tegen.

christel 27

ja ik zit in maastricht bij het riagg . hoe ze heet moet je me even niet vragen . een leuke vrouwe is het wel . me geheugen is een zeef als je het echt wil weten moet ik het even op zoeken voor je rexwinkel of zo iets

christel 27

ik voel me van daag echt k*t gister was het ook niet al te best maar vandaag is het ook weer zo maar nu heb ik er hoofd pijn bij :( en ik moet nog zo veel maar heb er geen zin in , dus ik denk dat ik het ook niet doe want anders kunne ze me morgen op vegen denk ik , ik weet het echt niet meer 1 dag lijk wel 1 week en af gelopen nacht heb ik ook al niet al tebest geslapen was konte nu waker :angry: :angry: , het geluk is niet voor mij weg gelegt op dit moment :( :( :( :( :( :(

JulianC

wanneer heb je je volgende gesprek? en werk je nu gewoon door of zit je thuis? Ik kan me het op zich voorstellen als je gaat werken, dan heb je in ieder geval nog een beetje afleiding. Veel sterkte in ieder geval de komende tijd ook nog..
You'll get over it. One day.

"Je moet het zelf doen, maar je hoeft het niet alleen te doen.."

christel 27

me volgen de gesprek is 5 oktober weer . en ik ben gewoon aan het werk maar de laaste drie dagen ben ik meer moe en uit geput dan normaal :confused:

christel 27

Depressie door eigen schuld 0

ik weet niet goed wat ik moet schrijven . ik voel me ja hoe zou ik het zeggen goed en niet goed . ik weet het niet , en door wat het komt weet ik ook niet . :mad: morgen weer naar het riagg 3 de inteek gesprek ben benieuwed hoe veel er nog volgen . en hoe lang er nu tussen zit weer een week zeker voor ik weer terecht kan . ik zal het morgen wel horen . heb er niet echt zin in maar ja het is voor me eigen best wil . anders weet ik nooit wat er is met me , en wat ze er aan kunne doen .PFFFFFFFFFFFFFFFF

Leeuwtjuh

Re: Depressie door eigen schuld

veel succes met je 'intake'-gesprek.

christel 27

Re: Depressie door eigen schuld

waarom plaats ik hier nog berichten . schijn baar ben ik niet belangrijk genoeg voor dit form :angry:

Betty

Ik volg het wel wat jij schrijft,hoop ook echt dat je snel weet hoe of wat.
Met dit soort dingen is het gewoon afwachten omdat het nog steeds intake gesprekken zijn.
Wellicht zul je straks als jij echt aan het werk moet meer reacties krijgen maar ik denk dat we allemaal wel snappen dat jij niet echt lekker in je vel zit.

Ik hoop echt dat ze straks wat voor jou kunnen betekenen.

christel 27

ik voel me gewoon weer eens down . door me man komt dat . die kan ik wat aan doen . zeg hij ik doe wel boodschapen is goed zeg ik. dus ik ga naar me vriendin waar ik elke dinsdag ga poetsen . krijg ik een sms van hem ik heb nog geen tijd gehad voor bodschapen tedoen :angry: :angry: :angry: :angry: . dus ik schijf zo dan hebben maar geen eten vanavond . kom ik thuis ga jij er even om :angry: :angry: ik heb nog geen tijd gehad . anders krijg ik me werk niet af :angry: :angry: :evil: :evil: . dan had hij dat maar erder moeten bedenken . ben ik als nog naar de winkel kunne gaan :evil: :evil: :evil:

Betty

ik neem aan dat je voor dat poetsen ook betaald wordt christel?

dus je werkt,je verzorgd je schoonmoeder,je doet je huishouden en je poetst nog.
Ik denk dat je dan toch eens even iets met je man moet afspreken.

en waarom niet gewoon een uitsmijter,iets gemakkelijks.

ik zie jou zo ontzettend veel energie geven,echt waar.

Anonymousssss

christel 27 schreef:me volgen de gesprek is 5 oktober weer . en ik ben gewoon aan het werk maar de laaste drie dagen ben ik meer moe en uit geput dan normaal :confused:
hoe ging het gesprek?

christel 27

hoi Anonymousssss het gesprek is goed gegaan heb er onder tussen nog bij gekregen volgen de week vrijdag 16 oktober . nog steed inteek gespreken . maar met mij zelf gaat het echt op en af bvb vorige week ging het zeer slecht met me hoe het kwam geen idee . deze week ja het gaat maar nog niet optimaal . het goede gevoel is niet voor me weg gelegt zullem we maar zeggen .volige week wilde ik me opknopen . ik dacht zo dan ben ik van alles af . en heeft niemand last van me. ik heb toen wel kontakt gehad met me spycheloog .
en die zou een mail sturen naar het riagg naar me kantakt persoon . en ik heb belooft als ik nog eens van die gedachte heb dat ik haar dan moet bellen op het riagg .en ik ben geen zeur zeg ze ik ben er om je te helpen . en om naar je te luistern . is ook weer zo we zien wel

Anonymousssss

Christel..

loop jij echt met zelfmoord plannnen?
aanemende dat je 27 bent. ( ..?? ) zou je eens vanavond op bnn kunnen kijken,, over mensen, veelal jongeren, die die ideeen hebben.

kan jij trouwens je verhaal kwijt in de intake gesprekken?? Je hebt er nu al twee lees ik?

ik las ook dat je wel eens gek wordt van je man. Met alle respect, maar wat ik lees wat je afgelopen disndag zij, komt dat in alle huishoudens voor,, lees alstublieft niets kwaads hierover hoor..
Is je man wel een luisterend oor als je hem nodig hebt?

wellicht wist je het nog niet, maar mijn vader heeft een hele psychiatrische achtergrond . Als je tips ofzo wilt.

ik wil je nog even toefluisteren dat ik je problemen aantrek, maar heb niet alle topics over je gelezen, Wel deze waarin ik nu met je praat,,, dus als ik een keer met boter na de vis kom met een antwoord,, excusses hiervoor.

christel 27

hoi Anonymousssss ik heb er onder tussen al 3 gehad van gespreken .
en ja ik kan me verhaal goed kwijd bij het riagg. volgen de week vrijdag weer 1 de 4 de gesprek .
ik zal even in het heel; kort zeggen wat er met me is ik zit met een depressie , al zo 7 maanden maar ik wilde het nooit geloven dat ik in een depressie zat . maar ik kon wel merken aan me eigen dat er iets niet klopte . me beste vriendin heeft me er op aan gedwongen om een af spraak temaken met me huis arts 5 maand geleden andertussen . bij hem ben ik een paar keer geweest en toen heeft hij me door verwezen naar prima . daar heb ik drie gespreken gehad en zei heeft me door verwezen naar het riagg. waar ik nu dan ondertussen al drie keer ben geweest . en ik heb ook mediceine gekregen maar die werken niet op tiemaal denk ze . maar ze ging nu met de spygeater in over leg over me pillen .
en ja ik heb soms wel eens zo van ik knoop me eigen op dan is alles voor bij . ook dat heb ik gemeld bij het riagg maandag . want vorige week had ik dus een k week als je begrijp wat ik bedoel .
en me man ja die luister wel . maar ook voor hem is het niet maklijk en ik durf ook niet alles tezeggen tegen hem klik misschien heel raar .
gister heb ik zitet knijpen aan de binne kant van me duim om dat het me weer eens even te veel was alles . en dan spook er van alles door je hoofd van moet ik dit door geven aan het riagg me kontakt persoon of niet .ik heb zo iets van laat maar ik heb er niks aan over gehouden dus . komt wel terspraak de eerst volgen de keer . maar ze zeiden wel tegen me van heb je weer de nieging van ik knoop me op of wat dan ook bel me dan even op , ik ben er om je te helpen . ja dat is ook zo maar ik heb het idee dat ik dan weer een zeur ben of dat ik ze lastig val in een geprek of wat dan ook .

wil je meer weten dan mag je het best vragen aan me . en bedank voor je interessen Anonymousssss

groetjes c

Anonymousssss

je verhaal komt me erg bekend voor
bij mij in de familie ook mensen die psychisch zwak staan in bepaalde opzichten.

Mijn zus bezoekt ook een psychiater . Zij moet dan bv ook een dagboek bijhouden, en elke dag een zinnetje hardop opzeggen

Heb jij ook zoiets gedaan? misschien wel een tip, om je gedachtes op te schrijven, en die samen met je peut doornemen wat er op dat moment mis ging zeg maar.

Mijn vader had ook diverse medicijnen, maar van de meesten werdt hij een zombie. Die waren zo sterk dat hij versuft de dag door ging.
ikzelf zou ook wel eens depressief kunnen raken. Ben me er op dit moment niet van bewust, maar er spoken wel bepaalde dingen nu in bepaalde mate.

Mijn tante wordt depri als de bloemetjes van de bomen vallen .

christel 27

hoi Anonymousssss
er is misschien meer aan de hand dan een depressie bij mij , maar dat moet alle maal uit wijzen als ik klaar ben op het riagg met de inteek gespreken en zo . en ik hou ook bij als ik me weer eens down voel day doe ik ook op dit form . want bij mij gaat dat echt op en af me steming ik kan er week laast van heben :( :( :( . en dingen vergeten dat is ook aan wezig :( :(

Betty

Voelt best moeilijk hè christel om het riagg te bellen.Ze zitten dan in een gesprek met een ander en dan wordt er gezegd dat iemand je terug zal bellen en dan voel je gewoon dat het voor hun best moeilijk is.
dat ze dan een boel moeten organieren alleen maar om jou even te woord te staan en dan denk je ook wat heb ik nu weer gedaan,toch?

Het is gewoon hun manier van werken christel en ik hoop niet dat je je daardoor weg cijfert,zelf zien ze het helemaal niet als moeilijk.

Ze hebben zelf gezegd,gewoon bellen christel,je zeurt niet,gewoon doen.
En ik denk ook dat je dat gewoon moet doen,je bent helemaal niet lastig eerder te lief denk ik. :)

christel 27

goede morgen Betty
ik en lief ja daar zit iets in ja .
ik heb niet gebeld .
de eerst volgen de keer als het weer mis zou moeten gaan zou ik het wel doen .
zeg ik nu maar ik ken me eigen iets te goed ik durf het gewoon niet dat is het probleem.

ik ga nu naar me werk
en ik voel me moe en een beetje down :(

Terug naar “Map 'Psychologie'”