Freckles

Mijn vriend en adhd...

Phoeh, eigenlijk vind ik het lastig om alles zomaar aan onbekenden te vertellen, maar aangezien veel mensen in mijn omgeving geen ervaring hebben met adhd moet ik echt ergens mijn ei kwijt.
Wij zijn nu 5 jaar samen, met heel veel ups en downs.
Het is al eens een jaar gedaan geweest tussen mijn vriend en ik omdat er zoveel gebeurd is die niet door de beugel kon voor mij.
Een jaar lang heeft mijn vriend àlles gedaan om mij terug te krijgen, in therapie geweest, op tijd en stond relatine genomen, zijn leven een beetje terug georganiseerd krijgen...
Ik hield nog steeds van hem, en daarom zijn we heel voorzichtig terug samengekomen.
Sinds vorig jaar wonen we nu samen, en ik moet zeggen, er zijn meer slechte dan goede dagen.. Altijd is er wel ergens ruzie om, en alle beloftes die hij indertijd gemaakt heeft, wel daar is nergens iets van in huis gekomen.
Tot nu enkele weken terug weet hij niet meer wat hij wil, hij ziet me nog graag, maar hij weet niet meer wat hij in zijn leven wilt.
Ik was zo kwaad, na alle miserie dit er nog bij, dat ik hem gewoon buitengezet heb.
Ik vind het echt verschrikkelijk, heb zo'n spijt dat ik impulsies gehandeld heb, ik weet niet meer wat te doen.
Iedereen zegt, het is beter zo, maar we houden nog steeds van elkaar, zielsveel.
Is er ook maar iemand die mij een beetje raad kan geven? aub?
Pebbeltje

Re: Mijn vriend en adhd...

Hai Freckels,

Ja lastige situatie is dit, ik weet niet heel veel te zeggen.
Als ik mezelf in jouw situatie zou verplaatsen dan zou ik toch eens gaan kijken naar hoe lang deze problemen al spelen en de goede dingen/periodes tegen de minder goede afwegen en dan eens kijken hoe de balans ligt.
Jullie houden van elkaar maar soms is dat niet genoeg denk ik.
Je kunt jullie relatie natuurlijk nog een kans geven en proberen goede duidelijke afspraken te maken en dan kijken of jullie die samen waar kunnen maken.
Als dat kan dan hartstikke goed maar als dat niet lukt moet je denk ik ook een beetje meer aan jezelf gaan denken.
Je kunt proberen en proberen maar op een gegeven moment is de tijd van proberen voorbij en moet je de keus maken of je wel op de juiste manier bezig bent, niet alleen voor jezelf maar ook voor je partner.

Ik hoop dat je er uitkomt wat je verder wilt doen en dat de keus die je uiteindelijk maakt goed voor je uitpakt ongeacht of je samen blijft of alleen verder gaat.

Sterkte... :knuffel:

Clausie
coenhut

Re: Mijn vriend en adhd..

Gebruikt je vriend medicatie zo ja welke en welke dosering

ADHD ers doen niets expres dat is heel belangrijk
Je moet niet alles pikken wat ze doen.
Al je het ergens niet mee eens bent zeg het dan op een voorzichtige manier en ga niet op de verwijtende tour
heb begrip voor zijn stoornis en zorg dat je er zelf niet aan onderdoor gaat
Praat met elkaar vraag wat hij wil en hoe hij de situatie bekijkt
kan hij het niet onder woorden brengen vraag dan of hij er over na wil denken en kom er een paar dagen later op terug
Zet je eigen mening en gevoel aan de kant en laat hem uitpraten als je de vraag stelt waar hij vindt dat de problemen zitten
Als hij zijn verhaal heeft gedaan vat je het samen en vraag je of het klopt wat je samengevat hebt
dan begin je puntgewijs de dingen te bespreken maar ga niet op de verwijtende toon ook niet als hij dat wel tegen jou doet
vooral opmerkingen als ik begrijp het, Ik heb er begrip voor en eventueel excuses willen helpen

Succes
Groeten,

Coen

Terug naar “Aandachtsproblemen (en ADHD)”