Danit

Vragen Ritalin

21 mei 2008 22:10

Hoi Allemaal
IK heb sinds pas de diagnose ADHD gekregen en alle puzzelstukjes vallen nu voor mij op zijn plek

Ik heb ritalin gekregen,wat zijn jullie ervaringen hiermee ik ben erg benieuwd

Kan het kloppen dat je door ritalin na zijn uitwerking,geirriteerde,warriger en opgefokter raakt?

16 uur mijn laatse tablet gehad maar stoor en irriteer mij aan alles.

Wat ik moeilijk vind,ik ben ook heel depressief,dus veel lomer en besluiteloos dan normaal,nu ben ik bang dat ritalin mijn laatse restje impulsiviteit en energie helemaal weg haald,dat is niet wat il wil,maar wil wel de onrust in mijn hoofd weg,en bij de "les"kunnen blijven

Dankje wel alvast

Wolf

Re: Vragen Ritalin

24 mei 2008 00:47

Danit schreef:Wat ik moeilijk vind,ik ben ook heel depressief,dus veel lomer en besluiteloos dan normaal,nu ben ik bang dat ritalin mijn laatse restje impulsiviteit en energie helemaal weg haald,dat is niet wat il wil,maar wil wel de onrust in mijn hoofd weg,en bij de "les"kunnen blijven
Lijkt me sterk. Methylfenidaat wordt als antidepressiemiddel gebruikt bij terminale patienten. Het kan zijn dat je door het nemen van dit middel je eindelijk in staat bent om goed uit te rusten. Je brein wilt graag van deze gelegenheid gebruikmaken. Als je het idee hebt dat dit het geval is, dan raad ik je aan om bijvoorbeeld vier weken goed uit te rusten en daarna na te gaan of je je mentaal/cognitief energieker voelt.

Informeer ook je arts over dit probleem.

Danit

Re: Vragen Ritalin

24 mei 2008 12:01

ikkweet niet zo goed wat ik ermeemoet,nu 1,5 uur geleden ingenomen maar mijn depressieve gevoelens worden erger :(
en als het uitwerkt krijg ik giga hartkloppingen,misselijk onrustig en een dronken gevoel met praten

Terug naar “Aandachtsproblemen (en ADHD)”