perry

adhd ceconstateerd en mn relatie/huwelijk onder druk er door

pas geleden is het bij mij gecostateerd
nu t verhaal na 25 jaar (geen makkelijke jeugd)
en van mn 18 tot mn 25 op het gebied van finacine, huishouden en afspraken het supermakklijk te hebben gehad (mijn moeder deed allens wat ik niet deed zach of kon)

ben je gertouw en is de controle factor weg
dit jaar ben ik en mijn vrouw dus tegen een hoop dingen aan gelopen
waar mijn huwelijk veel schade door op heeft gelopen
mss wel te veel ik ben bang dat ik haar ga verleizen :crybaby:
voor dat ik de kans heb t adhd zorg traject door gelopen te hebben
hebben julie ervaring ?

gr perrry
ineke007

je kan je adhd niet de schuld geven van het eventueel kapot lopen van je huwelijk....sorry hoor, maar je bent altijd geweest wie je was en je bent niet veranderd door ineens de stempel adhd te krijgen.
Zomaariemand

Praten Perry, heel veel praten met je vrouw. Naar mijn mening is communicatie hét belangrijkste in een relatie/huwelijk. Vraag dingen aan je vrouw en leg dingen uit waarom je dingen doet zoals je doet. Neem haar mee naar je behandelaar.

Veel sterkte
perry

thax zomaariemand praten is iid belangrijk

ineke stempel??? het is geen stempel het is een reden waarom dingen zo gaan ik weet niet of je het hebt?? maar voor mij zijn er dingen nu duidelijk waarom bepaalde dingen anders gaan adhd is geen exus maar wel een verklaring voor.
en medicatie aldan niet retalin of concerta maan bijvookeur eyeQ
veranderd een hoop bij adhders
daarnaast begelleiding en groeps lessen en je leert en mee omgaan en
word daar door een beter mens en man

gr per
ineke007

je vrouw wist met wie ze trouwde.....je was al zo voor je de diagnose kreeg...dus niet door de diagnose kan je huwelijk op springen zetten...ze wiat al van je hebbeleijk en onhebbelijkheden voor jullie gingen trouwen..
Lolotte

Hoi Perry, je moet inderdaad praten met je vrouw om uitleg te geven hoe de wereld voor jou in elkaar steekt. Je moeder heeft je een boel geholpen en die dingen moet je nu zelf zien op te pakken. Als je in het raject zit en dus coaching en waarschijnlijk medicatie krijgt kun je bij het praten met je vrouw, het uitdenken van hulp om alles beter te regelen, hulp krijgen.
Ik ben het niet helemaal met Ineke eens dat je vrouw wist waar ze aan begon. Natuurlijk zal zij dingen gezien hebben die anders zijn dan zij gewend is, maar eenmaal op jullie zelf valt dat veel meer op. Aan je leeftijd te zien zijn jullie vast nog niet zo gek lang getrouwd. Kans dat als je nu (samen) de dingen aanpakt dat je nog lang getrouwd blijft. Het is een hele belasting voor je vrouw, maar net zo goed voor jou. Jij moet zoveel leren en veranderen en het kan eigenlijk alleen maar beter worden.

Zelf ben ik al vierentwintig jaar met mijn man samen. Hij heeft ontzettend veel voor zijn kiezen gekregen doordat ik allerlei problemen had en heb. Die blijken, weet ik sinds heel kort, veroorzaakt te zijn door ADHD en ik ben vol goede moed begonnen aan het hele traject. Gelukkig slaan de medicijnen aan, dat is het begin. Wij zullen er samen met de rest van het gezin heel hard aan moeten trekken om alles op poten te krijgen. Samen omdat we nu eenmaal een gezin vormen, maar ook omdat ik niet de enige ADHD'er ben in huis.
Je hebt helemaal gelijk als je reageert op wat Ineke zegt over het stempel ADHD. Máár haar insteek klopt wel. In principe ben je niet veranderd door een diagnose, die verandering moet nog komen.
Gister reageerde ik net zo geprikkeld. Iemand zei dat ADHD maar een label is. Ja, lekker, maar als ik een zak appels koop dan zitten daar appels in en geen peren of citroenen. Het blijven appels, zoals jij en ik ADHD'ers zullen blijven. Alleen in appels heb je verschillende soorten en in mensen met ADHD ook.
perry

thaxx dat geeft hoop
ik ben ook kei hard bezig en weet dat het goedkomt
het heeft tijd en praten nodig

gr perrry
perry

Re: adhd ceconstateerd en mn relatie/huwelijk helaas over

helaas is t niet gelukt
op een gegeven moment zie dat ze niets met mijn ahdh te maken had(en teweil ik 4 maanden intesieve zorg het gegeven aan haar om dat de een hernia had waar bij ik 47 uur per week werkte) en ze geen kinderen met me wou

niet lang er na zei ze dat ze wilde schijden,

na een hoop rot situaties
waar onder dat ze zonder mij t t vertellen ging verhuizen(en net begonnen met 36 concerta gevolg hartkloppingen)
en in het ons huis geen deken kussen en stoel acherlaten(ik had geluk dat een maat van me gelijk kon komen
om wat spullen te verhuizen) hoe moast ik anders slapen??
mijn handteking vervalsd voor de huur 450
mmails van haar gelezen aan een vriendin dat ze me haat en een sukkel ben
leugns vertellen, niemmd van haar famiele verteld over nm adhd
klieren met de schijding eerst bij mijn advo willen tekene
dan opeens moet ik maar bij naart advo komen en mee betalen
ik gelijk proceduer gestart
bijkt dat ze dr adres niet heeft verander 2 weeken achter
dan bkijkt dat ze geen davo heeft
nu wel en heeft uitstel gevraags nu deu totaal 6 weken achter

onderteuuse overgeplaatst en van 32 naar 40 uur
concerta naar 54 + 10 ritalin
voor kerst ma tot ma 8 dagen gewerkt 83 januarie
zou ikmgeen vrijkerijgen door personeels te vkort
gevolg door te veel werk, de stress en pijn van haar daden en haar volledige zweigen waarom
en dat ze nu al vanaf 8 dec niets laat horen
zit ik nu in de ZW met een depressie en citolapram

bedank jullie adviezen en bemoediging

helaas was t voor niets

thaxx perry
ps hebben jullie advies hoe dit te verwerken,
en hoe ik met de druk omkan gaan van de schijding?
*JoJa*

Re: adhd ceconstateerd en mn relatie/huwelijk onder druk er door

oefff wat heftig allemaal...

jammer dat het zo gelopen is...

maar denk nu eens aan jezelf. je vrouw heeft (helaas) de keuze gemaakt te willen scheiden van je.. er gaan helaas rare verhalen rond over hoe men over jou denkt...
je moet echt helemaal onderaan beginnen met alle gevolgen van dien...

heb je nog therapie?
gaat het redelijk nu je medicatie hebt?
zijn er nog vrienden/familie bij wie je terecht kan?

therapie is denk ik wel één van de 1e stappen die voor jou, na verloop van tijd, meer duidelijkheid en kracht zal geven...

wat betreft je vrouw.. laat haar... als ze weer dingen doet wat onrechtvaardig is zoals je handtekening misbruiken zou je dat toch bij de betreffende bank het recht kunnen zetten en wat regelen zodat dit niet weer kan gebeuren?

denk aan jezelf en ga na wat je wilt en nodig hebt...
veel sterkte!
patrickr

Re: adhd ceconstateerd en mn relatie/huwelijk onder druk er door

Ik vind de reactie van Ineke nergens op slaan. Tuurlijk, heeft dit te maken met ADHD en waarschijnljk nog andere zaken.

Maar deze jongen heeft zijn beperkingen, alleen zijn vrouw had dat ook kunnen zien toen ze de relatie begon.
Deze vrouw is jou niet waard, alleen je zult er overheen moeten komen. Dat zal door alle ballast niet gemakkelijk voor je zijn.

Ik wens je veel sterkte, hou ons op de hoogte. Praten helpt altijd!!.

Terug naar “Aandachtsproblemen (en ADHD)”