Annette

kan een kind van 14 oppassen op een kind van 8 met adhd

mijn man en ik zijn sinds een jaar gescheiden en wij hebben een co-ouderschap. De ene week bij mij de andere week bij hem. In de week dat ze bij hem zijn laat hij de kinderen heel erg vaak alleen (overdag, 's avonds en soms ook tot diep in de nacht). Ik heb hem hier meerdere malen mee geconfronteerd dat ik vind dat dit niet kan. Hij vindt dat ons oudste kind van 14 best kan oppassen. Ik vind van niet omdat wij als volwassenen ons handen al vol hebben aan het kind. Bovendien is die van 14 vaak gewoon buiten en zit mijn kind van 12 op te passen. Wat vinden jullie hier nou van
vechter

zou niet mijn keus zijn, een kind van 14 heeft nog onvoldoende verantwoordelijkheid om voor langere tijd op te passen denk ik.
Maar dat is per kind wel verschillend, jij kent je kinderen het best.
Bianca
Annette

dat is mijn keus dus niet maar hij vindt dat ik me er niet mee mag bemoeien omdat het zijn week is. Maar ik vind hem zo onverantwoordelijk met de kinderen omgaan. Hij gaat daten, sporten enz.. ik heb zoiets van doe dat lekker in de week dat je ze niet hebt
RodeZwaluw

Vreselijk frustrerend zoiets en jammer dat er niet makkelijk over te praten valt met je man. Maar het ligt idd ook aan het karakter van je kinderen.
Toch zou ik ook zeggen, doe dat lekker als je alleen bent en besteed tijd aan je kinderen als ze er zijn. Het geeft geen pas om ze dan alleen te laten. Is ook niet goed voor de oudere kinderen want die zoeken dan hun eigen vertier. Voor jou niet echt ontspannend lijkt me.
Aan de andere kant..spelen er misschien gevoelens mee als: ik heb liever niet dat mn kinderen weten dat hun vader aan het daten is (en ik dus vervangbaar ben). Ik doe maar een gooi.

Veel sterkte
Annette

nee gevoelens voor hem spelen niet mee. Ik ben namelijk degene die er punt achter heb gezet. Deze man brrrrrrr vreselijke kerel laten we het daar maar op houden. Maar goed er zit dus regelmatig een andere vrouw bij mijn kinderen aan tafel. De regeling zoals hij nu is bevalt me voor geen meter. Hij gaat gewoon weg of laat wel eens een keertje een van zijn nieuwe dates oppassen. Ik ga ook een rechtszaak aanspannen omdat ik het niet meer aankan. Mijn middelste zoon van toen nog 11 heeft mij eens een keer 7x gebeld om 10 voor 3 's nachts omdat mijn ex pierewaaien was. Ik had mijn telefoon beneden op de lader dus heb het niet gehoord.
ineke007

dit kan je niet toestaan...verantwoording is te groot voor een kind van 14!!
wijmesie

oppassen

Hallo,

Ik lees dit bericht ook over het oppassen. Ik zou het ook niet kunnen acceptere. Als ik al naar mijn dochter kijk die net 9 is geworden. En hoe ze kan reagereren of in paniek kan raken. Dan kan ik me niet voorstellen dat een kind van 14 jaar daar mee om weet te gaan.
En wat je verder verteld ook van je ex. Heel herkenbaar bij mijn zus. Daar gaat dat net zo. Ik vind dat die mannen is na moeten denken dat het wel om kinderen gaat en ook nog met een stoornis.
Volgens mij denken die alleen maar aan zichzelf!
Ik wens je veel sterkte !!! Want dit is niet makkelijk.

gr Yvonne ;)
Zomaariemand

Annette schreef:dat is mijn keus dus niet maar hij vindt dat ik me er niet mee mag bemoeien omdat het zijn week is. Maar ik vind hem zo onverantwoordelijk met de kinderen omgaan. Hij gaat daten, sporten enz.. ik heb zoiets van doe dat lekker in de week dat je ze niet hebt
En dat is het rottige van als je gescheiden bent, want hij heeft dus gelijk: Het is zijn week en wat jij ervan vind doet er dus niet toe...

Ik maak een soortgelijk iets mee, tenminste, mijn kinderen zijn jonger 6 en 5 jaar, en die worden 1 keer per 2 weken opgehaald en vervolgens bij opa en oma gedumpt en "vader" gaat zelf ook op stap... Ik vind het ook niet kunnen, maar je doet er echt niets aan.

Veel sterkte!
amy lee

Nou ja, als je zelf vind dat het niet acceptabel is, kun je dat met je ex bespreken. Ook de redenen waarom je dit niet accepteerd.
Het is inderdaad zijn week, het zijn echter jullie kinderen en jullie zijn als ouders beiden verantwoordelijk voor de opvoeding van jullie kinderen...

Of ik het goed zou vinden weet ik niet. Ik was zelf 14 jaar toen ik voor het eerst oppastte op een babietje.

Groetjes Amy lee
bianca65

Ik laat binnenkort wel dochter van 14 oppassen op zoon (met adhd) van 11, maar wij zijn ongeveer 5 minuten verwijderd van huis dus zn zijn we zo thuis. het is met de afscheidsmusical van Robbert dus.
Bianca
Twister

ik zou et nie kunne ik kan amper met mezelf overweg en word soms moe van mijn drukke gedoe heb medelijden met mijn oppas van vroeger die had het zwaar te voorduren met me
smootylama

Re: kan een kind van 14 oppassen op een kind van 8 met adhd

wat vinden je kinderen er zelf van.
het gedrag van hun vader. als kind van
gescheiden ouders weet ik dat de loyaliteit
naar je ouders soms boven alles uitstijgt.
de oudste is oud genoeg (12 volgens de wet)
om zelf te bepalen of hij wel of niet bij zijn
vader wil zijn. de jongste is aan jou toegewezen
neem ik aan via de rechter. in de omgangsregeling
zullen zaken zwart op wit zijn gesteld denk ik??
wrijf die effe onder zijn neus en check vast voor
je zelf hoe sterk je staat.
en een kind van 14 laten oppassen op een ADHD'er van 8??
Eh het is zijn huis dat er aan gaat toch??? METEEN DOEN.
nee, onzin, lijkt me niet verstandig. In onverwachte situaties
zullen beidde kids in paniek raken. Dat mag je nog niet bij hem/haar
leggen.
renee88

Re: kan een kind van 14 oppassen op een kind van 8 met adhd

hoi,

ik ben nu 19 en heb ben er sinds kort achter dat ik ook adhd heb. mijn ouders zijn uit elkaar gegaan toen ik ongeveer 4 a 5 was. ik heb er als kind echter nooit gemerkt dat ze veel ruzie hebben gehad want ze deden dit nooit met mij erbij en ook na de scheiding zijn ze 'normaal' met elkaar om blijven gaan (wel zo min mogelijk maar als het om mij ging zegmaar) ik kan me voorstellen dat het heel moeilijk voor je is en ik ken de situatie natuurlijk niet goed maar dat was voor mij erg fijn. je zit er als kind toch tussenin en dat zorgt nogal voor spanningen. mijn vader ging ook wel is weg als ik bij hem was en dan ging ik ook naar oma ofzo. ik kan me voorstellen dat je hier ouder moeite mee hebt maar ik vond het zelf alleen maar leuk omdat het daar nog leuker was ook. dus ik zou dat niet echt als negatief punt zien. beter bij opa en oma en als kind alle aandacht krijgen dat een vader die sago op de bank zit omdat hij eigenlijk weg wil!

ik ging 1 weekend in de 2 weken en hoor altijd van mijn moeder dat ik daarna niet te genieten was! het is verstandig om in beide huizen dezelfde regels op te stellen e.d. als dit mogelijk is. dit geeft rust.

en over het oppassen. ik paste als adhder op mijn 14e ook op twee jongetjes van 3 en 5 ongeveer en het waren/zijn echt donderstenen maar het ging prima. het is niet altijd makkelijk natuurlijk maar dat had weinig met me adhd te maken. dus ik denk dat het wel kan maar het is als kind wel fijn om iemand in de buurt te hebben die je kan bellen mocht er iets zijn. maar ook hier ligt het natuurlijk weer helemaal aan de situatie.

ik kan het ook aanraden om je partner niet zwart te maken waar je kinderen bij zijn. ze moeten uiteindelijk zelf beslissen om ze hun vader willen blijven zien of niet en als moeder heb je grote invloed op deze keuze! kijk hier aub mee uit want ook al vind jij hem een vreselijke eikel dan hoeven je kinderen dit nog niet te vinden. jammer dat het allemaal zo gelopen is...
ik hoop dat je er wat aan hebt!

veel sterkte!

Terug naar “Aandachtsproblemen (en ADHD)”