Johnny

Innerlijke ADHD!

Kan dat? Kan het zich uiten zonder externe kenmerken? Woede, onbegrip van het iets niet kunnen snappen, agressie, gespannen, hoofdpijn, nachtmerries, afijn aanwelke kenmerken moet je dan voldoen? :?: :arrow:

Bvd Johnny
Delilah

k weet niet.
Is misschien ergens op internet te vinden.

Zo uit mijn blote hoofd kan t wel. Welk stickertje je erop moet plakken is weer wat anders..

Ik ben tweede van vijf. bij de anderen is op een gegeven moment adhd (later pdd/pdd-nos/e.a.) vastgesteld. Mijn jongste zusje is de enige die duidelijk hyper/impulsief/ongeconcentreerd was.
Haar tweelingbroer was meer gespannen, had hoofdpijn hij&zijn klasgenoten begrepen elkaar niet en woedend kon ie ook zijn.

Nu zijn we allemaal 18+ers en gaat t wel prima.
rastafun

Lijkt meer op stress en/of ernstig gefrustreerd zijn.
Waarom denk je dat het met ADHD te maken heeft? En hoe ga je met deze dingen om, heb je hier hulp voor, medicijnen. Kun je zelf herleiden waar dit allemaal vandaan komt bijv. door situaties die je meemaakt, confrontaties met jezelf of anderen. Dit kan allemaal meespelen en het is wel een beetje belangrijk voor jezelf om uit te zoeken hoe, wat en wanneer het je overkomt.

Hoop voor je dat anderen hier wat meer zinnigs te bieden hebben maar ik wens je toch veel sterkte want het zijn geen prettige dingen om te voelen en bovendien vermoeiend, lijkt me.

Groetjes, Marjan
Johnny

inderdaad waarom dacht ik aan innnerlijke ADHD! Misschien omdat ik alle stempels al heb gehad en het zelf ook niet meer weet. Ik heb hulp en medicatie, maar een goede diagnose duurt ff. Ik zit nog in de diagnostiek fase, maar zelfs de pro's zeggen dat ze het na 6 weken nog niet weten. Misschien ben ik wel gewoon zo en is er psychologisch niets aan de hand. De toekomst zal dat uitwijzen.

Alvast bedankt voor jullie bijdrage, Johnny
Meshuggah

Dit kan dus inderdaad wel. Ik heb een vriend die zich van buiten altijd heel rustig gedraagt, daarom dacht ik ook dat hij een grapje maakte toen hij vertelde dat hij adhd had. Maar bij hem is het dus alleen van binnen, alleen in zijn hoofd... Hij krijgt er ook medicijnen voor trouwens.
Johnny

Ben ik benieuwd welke medicatie hij daarvoor krijgt?

Johnny
Huugie

Ze zeggen vaak Alle Dagen Heel Druk. Dat klopt niet helemaal. Veel mensen met ADHD zijn vaak erg druk, of eigenlijk kan je het beter onrustig noemen. Iedereen uit zich anders, de een in druk gedrag maar de ander heeft meer drukte van binnen.

Ik heb ook ADHD maar ben, zeker de laatste jaren, best een rustige jongen. Alleen is het altijd een storm in mijn hoofd. Van buiten zien de mensen dat misschien niet.
Johnny

Huugie schreef:Ze zeggen vaak Alle Dagen Heel Druk. Dat klopt niet helemaal.
was een geintje :wink:
AquaDiGio

Als kind ben je meestal beweeglijk en ongecontrolleerd in je motoriek, maar als je volwassen wordt trekt de hyperactiviteit naar je koppie en ga je te veel nadenken over de meest onbenullige dingen.
Zo ervaar ik het dan. Ik merk heel erg dat ik iets rustiger nadenk als ik een half Ritalin heb ingenomen. Dan merk je het verschil heel erg.

Terug naar “Aandachtsproblemen (en ADHD)”