annoniempje

verkering met een ADHD-er

Hallo allemaal,
Ik sta op het punt een relatie aan te gaan met een hele leuke ADHD-er, maar wil wel realistisch blijven... met deze roze bril op lijkt hij geweldig, maar wat kan ik verwachten als ik een relatie met hem aan ga? Wie kan mij tips geven?????
Gast

Super dat je het vraagt. Ik wou dat ik zo wijs was om me van tevoren zulke dingen af te vragen. Mijn roze bril is roze met oogkleppen (maar ik ga er toch voor, hoor, gelukkig). Verder heb ik geen antwoord voor je, sorry. Ik hoop dat de anderen meer voldoen wat dat betreft. Wat een onzinbericht van mij. Nou ja, succes dan maar!
bolmieke

Is het wel verstandig om realistisch te zijn? Kijk gewoon hoe het gaat, je ziet wel waar het schip strandt. De dingen hoeven niet allemaal fantastisch te gaan om toch waardevol te kunnen zijn. Geef elkaar de ruimte en er kan een hoop.
En vergeet dat adhd gedoe, jij bent vast ook wel in een of ander hokje te duwen!
Carlotta

Hoi allemaal, ik verkeer al enkele jaren met iemand die aan een lichte vorm van ADHD lijdt. Over enkele maanden gaan we trouwen. Ik heb dikwijls getwijfeld, over de situatie. We zijn heel gelukkig samen, maar er hangt altijd een grijze wolk boven onze hoofden. Ik ben ervan overtuigd, dat het samen te halen is, maar het eist heel veel geduld en begrip.
gast

Tsja, als je een persoon als adhd-er gaat zien? :( dan vraag ik me af wie de meeste problemen zal veroorzaken. Zie hem als persoon, met mss een kwaal, maar niet ALS kwaal. Net zoals nog iemand zei...iedereen is in een hokje te duwen! En als je dat steeds doet, kom je er nooit, met niemand.
Ieder mens is anders en van de combinatie van 2 personen hangt de kans van slagen af. Ik heb diagnose adhd, maar mn man heeft ook genoeg dingen hoor, alleen geen diagnose. Gelukkig ziet hij mij wel als een gewoon mens. Ik kan nml WEL denken en ook wel weten wat wel of niet fout is, hooguit weet ik een aantal dingen beter van mij, ook mn minpunten, door me er zo in te verdiepen,heeft ook voordeel dus :D . Het je niet in anderen verplaatsen vind ik persoonlijk een ergere kwaal, die helaas voor erg veel mensen telt. Groetjes...en succes. :wink:
Babe

ADHD- partner

Hoy,

Ik heb al 11 jaar een relatie met een ADHD'er, met 2 ADHD kinderen, een ADHD schoonmoeder en een ADHD schoonzus. Het is een moeilijke opgave. Ik zie al lang het leven niet meer door een roze bril. Maar ik blijf van hem houden en begeleid hem in alles met heel mijn hart, alhoewel er zelden of nooit een dankwoordje af kan van zijn kant. Het leven met een type man als hij is pure zelfopoffering. Hij zuigt je leeg tot er niets meer van je overblijft en als je niets anders om handen hebt buiten hem kan het zijn dat je eraan kapot gaat.
Toch hou ik vol...

Sterkte in je relatie,
van Babe
michelbien

ik heb zelf ook adhd... (ben 17, bijna 18 ) en ik moet toch inzien... soms heeft t positieve kanten! ik begrijp veel mensen met problemen wat andere mensen niet doen... kweet overigens niet of t met adhd te maken heeft
Deautip

Ik ben het met Liselot eens, het ligt er inderdaad aan wat voor vorm iemand met ADHD heeft. Ik heb zelf een [korte] relatie gehad met iemand die ook ADHD heeft en ik heb er geen problemen aan ondervonden, hoewel het toch wel duidelijk te merken was aan hem dat hij het had. Het ligt aan jullie beiden hoe jullie eventuele relatie gaat lopen. Jij moet af en toe geduld kunnen opbrengen voor je vriend en soms door dingen heenprikken, maar je krijgt er dan als het goed is ook veel voor terug in de vorm van liefde :)
michelbien

probeer m iig wel te begrijpen :)
F'je

Hoop dat dit nog gelezen word.

Hoi allemaal.

Ik ben zelf een 25 jarige jongeman met ADHD en heb zelf 6 jaar een relatie.

Ik weet dat het soms heel erg moeilijk kan zijn met een ADHDer. Mijn vriendin kan er over mee praten. Maar ondanks dat wegen de nadelen niet op tegen de voordelen. Vaak klampt zij zich vast aan de mooie dingen. Zij zegt ook vaak dat ze nooit meer met een doorsnee "normale" persoon een relatie lan hebben. Een ADHDer moet leren zichzelf te kunnen blijven en accepteren zoals hij/zij is. Juist als hij/zij in zijn welbekende schulp kruipt kan hij/zij onuitstaanbaar zijn. Maar daar valt absoluut aan te werken. Kortom, werk de minderen kanten weg en je hebt de ideale partner. Maar vergeet 1 ding niet. Jij speelt de de belangrijkste rol bij de ADHDer. Jij kan hem of haar vormen.

Succes!
Sunblade

Hoi,
Ik ben zelf een adhder en er valt prima mee te leven volgens mijn man. Alleen je moet wel vaak met een hoop dingen rekening houden. Hij weet dat ik totaal anders ben in een gezelschap. Dat ik heel impulsief ben, veel stemmingswisselingen heb en verhalen in mijn hoofd af maak en mooier maak dan ze in werkelijkheid zijn. Ook kan ik een aantal dingen niet. Het huishouden in mijn eentje runnen kan ik niet. Ik begin altijd over al aan maar maak niets af. Koken vind ik leuk, maar het duurt me te lang. Ik kan niet naar een "saai" verhaal luisteren of naar iets wat mij niet interesseerd. Dat zijn dingen waar je rekening mee moet houden bij een adhder. Ook zijn er een aantal die agressief worden. Daar heb ik minder last van. Ik wordt het wel, maar het komt niet tot een handgemeen.
Ik hoop dat je er wat aan hebt.
En oja, een adhder kan je niet veranderen, probeer dat dan ook niet.
prisje

mmm, ik begrijp wat je bedoeld. Ik heb zelf gemerkt dat ik met mijn ADHD in vorige relaties best problemen ondervond. Houd er bijv rekening mee dat hij/zij erg impulsief kan zijn, hevige stemmingeswisselingen kan hebben etc. dat ligt verder helemaal aan de person zelf en in wat voor mate die ADHD HEEFT. iK ZEG je zelf. IK ben een persoon met een gebruiktaanwijzing en bereid nu de persoon waar in meein een relatie zou stappen voor ophetgene wat hij kan verwachten. praat er met je partner over. dat is het enige wat helplt!!! begrip. lees erover, er zijn genoeg boeken boij de bibliotheek, op die manier kan je leren met je partner om te gaan en je aanpassen aan zijn./haar gedrag. ik hoop dat je hier wat aanhebt!

Pris
kermitka

Re: verkering met een ADHD-er

annoniempje schreef:Hallo allemaal,
Ik sta op het punt een relatie aan te gaan met een hele leuke ADHD-er, maar wil wel realistisch blijven... met deze roze bril op lijkt hij geweldig, maar wat kan ik verwachten als ik een relatie met hem aan ga? Wie kan mij tips geven?????
Hoi,

Ik heb nu ruim 2 jaar een relatie en sinds bijna 1 jaar zijn we er nu achter dat mijn vriend ADHD heeft en in een hele extreme vorm. Hij heeft hier nu bijna 30 jaar mee rondgelopen zonder enige hulp of support... Hij had het bekende onrustige gevoel in zijn hoofd en kon nooit ergens aan blijven denken.... Ik ben ruim 3 maanden bezig geweest om hem een ovenschaal van zijn huis naar het mijne te laten brengen, maar helaas ik heb hem zelf gehaald... :wink: Sinds enige tijd zit hij nu aan medicijnen en wel Ritalin. Ik merk het overduidelijk als hij deze op tijd in neemt en merk het des te beter als hij hem vergeet..Hij valt dan over zijn eigen woorden en alles gaat 10 keer zo snel en onduidelijk! Voor ons is het een hele 'opluchting' dat hij ADHD heeft. We hebben nu de grootste oorzaak van zijn probleem kunnen achterhalen. En hij staat nu onder 'goede' begeleiding, maar het blijft moeilijk. ADHD is héél moeilijk uit te leggen. Hij snapt het zelf soms niet en ik 'vergeet' soms dat hij het heeft. Hierdoor ontstaan er irritaties als 'ik snap niet dat je dat niet gewoon onthoud, begrijpt, doet ' etc.... Wat je in de gaten moet houden is dat je altijd met elkaar blijft praten en elkaar bewust maakt van de situatie en het ook samen doet!!! Ik heb al meerdere relaties gehad en ik kan met de grootste zekerheid zeggen dat ik ooit zijn vrouw hoop te worden :oops: . Onze relatie is héél sterk en heel close. Je wordt je veel bewuster van alles als hier samen mee om leert gaan! Ik kan je dus absoluut aanraden om er voor te gaan!!!!!!! Ik heb nog nooit in een betere relaties gezeten dan de deze! :D

Ik wens jou véél succes met welke keuze je ook maakt.
ADHD moet geen probleem zijn, het zal meer om de persoon zelf gaan!

Terug naar “Aandachtsproblemen (en ADHD)”