Anjac

Adhd op latere leeftijd

Hallo!

Ik weet sinds een jaar dat ik ADHD heb. Ben 24 jaar en heb een goede opleiding afgerond, woon samen met mijn vriend en heb 4 jaar een vaste baan als leidinggevende. Ik heb mij zelf altijd aangeleerd hoe ik mij moet gedragen en omdat ik het nooit geweten heb, altijd vol gas gegeven om te behalen wat ik wilde.

Nu ik het weet is er wel een last van mijn schouders gevallen. Je weet ergens toch dat er iets is ;) Echte dichte vrienden en familie vonden de uitslag adhd niet raar. Maar mensen die mij minder goed kennen (collega's, kennissen, verdere familie) die zouden het niet aan mij merken.

Ik ben zelf best rustig, maar in mijn hoofd stormt het altijd.

Nu loop ik soms tegen dingen aan en merk ik dat ik er behoefte aan heb om het soms even kwijt te moeten aan mensen die dan ook precies begrijpen wat ik bedoel.

Ik praat tegen mijn partner over alles en hij begrijpt het echt goed. Maar ik denk dat hij het nooit 100% kan begrijpen.

Gisteren bleek dat ik niet duidelijk was geweest tegen een collega. Ik zou ruilen 4 en 5 januari op een vrijdag en zaterdag. Maar ik heb dan gevraagd "kun je vrijdag en zaterdag ruilen" waarop zei 'ja' had gezegd.

Nu dacht ze dat het gisteren was, omdat ik er geen datum bij gezet had. Naja verwarring en geen leuke situatie, want zij dacht immers dat we geruild hadden.

Ik kan mij dan zo aan mezelf irriteren, dat ik dat in de drukte en chaos vraag en dan vergeet de datums erbij te zetten. En het was al eens eerder gebeurt bij die zelfde collega.

Ik vind dit soort dingen erg lastig. Ik kan er niets aan doen maar ze nemen het je wel kwalijk.

Waar lopen jullie tegen aan? Of wie herkend dit?
Anjac

Re: Adhd op latere leeftijd

Kun je openingsposten zelf niet meer wijzigen? Ik zie echt een mega fout! Er stat ergens 'zei' ipv 'zij' :oops:

Terug naar “Aandachtsproblemen (en ADHD)”