VrouwEnMoeder

Alle twee met ADHD

Hallo allemaal,

Mijn naam is Diana en ik ben een moeder van een zoon van 11 jaar, onze zoon heeft ADHD met gedrachtsproblemen. Dit weten we nu z`n twee jaar en onze zoon heeft hier medicatie voor.
Mijn man en ik hebben de keus gemaakt om het maar bij 1 kind te houden want ik had mijn handen vol aan hem, uit eindelijk is onze zoon in pleeggezin gekomen, omdat wij maar voor namelijk ik (Diana) het er heel moeilijk mee had, ik kon hem straf geven maar onze zoon reageerde daar niet op, onze zoon lachte mij dan gewoon uit.
nu zijn we zo ver dat onze zoon volgend jaar in de zomer weer voor goed in huis komt wonen.
Sinds kort weten we nu ook dat mijn man ADHD heeft, mijn man heeft sinds vandaag medicatie hier voor toen mijn man vandaag is begonnen met zijn medicatie merkten we al wel meteen verschil. Mijn man krijg ook nog ander onderzoek want ze vermoeden dat mijn man ook nog iets van autisme in zich heeft zitten. Ik loop al een aantal jaren te roepen ik voed geen 1 kind op maar ik voed er 2 op, Ik heb ook al jaren gezegd dat er met mijn man meer aan de hand is dan wat we weten, maar nu was mijn man ook zo van ik wil me ook laten onderzoeken kijken of ik het ook heb mijn man heeft zich laten onderzoeken ook met die bewoording ik wil weten wat er met mij aan de hand is voor dat onze zoon voor goed in huis komt, want als ik naar mijn man en zoon kijk zie ik 1 persoon ze hebben alle twee het zelfde drukke gedrag zo wel in het doen en laten.

Ik vind het best wel heel moeilijk om dus twee van die drukke personen om mij heen te hebben, mijn man heeft soms ook van die woedeaanvallen en als mijn man en of zoon zo iets hebben zit ik hier thuis met mijn handen in het haar van help wat moet ik hier mee, wat kan ik hier aan doen.

Wie heeft hier ook ervaring mee dat zo wel partner en kind of kinderen ADHD hebben en hoe gaan jullie hier mee om?
Laat het me maar weten, want ik hoop dat ik hier op dit forum veel zal leren over hoe te leren omgaan met ADHD bij volwassenen en kind.


Groetjes
Diana (VrouwEnMoeder)
Isaia

Re: Alle twee met ADHD

Lijkt me een hele klus voor je VrouwenMoeder.
Liliann

Re: Alle twee met ADHD

Vader heeft ADHD (45)
Zusje heeft ADD (16)
en ik heb zelf ADHD (17)
Liliann

Re: Alle twee met ADHD

oja en mijn vriend (18) heeft ook ADHD
birgit

Re: Alle twee met ADHD

Hoi hoi, ik begrijp je wanhoop, zelf ben ik 60 jaar en mijn man heeft een stoornis in het autistich spectrum, onze kleindochter van 18 jaar ook en die woont hier nu in omdat het thuis ook niet meer ging, voornamelijk omdat onze dochter het ook heeft en haar handen op dit moment vol heeft aan haar tweede kindje van 6 jaar en haar vriend die adhd heeft. het is erfelijk dus alleen mijn zoon die niet meer thuis woont en ikzelf zijn vrij, nu het allemaal een beetje in het open komt en er heel voorzichtig iets over mag worden gezegd hier in huis, ga ik een cursus doen< MEE cursus mijn partner heeft autisme, en daana ga ik een cursus doen mijn kinderen hebben autisme, dit omdat er vast heel veel handgrepen zijn om goed met onze dochter en haar kinderen om te gaan, zeker met de kleindochter die nu hier in woont.
probeer iets te zoeken in je buurt waar je ook zoiets kunt vinden, en praat erover in je omgeving er zijn vast mensen die er ook wat meer van weten.

Terug naar “Aandachtsproblemen (en ADHD)”