scheres

homeopathisch oplossing ADHD

Hallo,

Sinds kort hebben we te horen gekregen dat onze zoon adhd heeft. Hij heeft vooral concentratie problemen en kan moeilijk stil zitten op school. Nu willen we hem graag helpen om rustig te worden alleen het liefst zonder medicijnen omdat je er zoveel negatiefs van hoort. Heeft iemand een advies wat mogelijk kan helpen om hem rustiger te krijgen.
Als er niets homeopathisch is welk medicijn heeft dan de minste bijwerkingen voor kinderen. We zien namelijk wel in dat we iets moeten doen.

alvast bedankt voor alle informatie \o/
Wolf

Re: homeopathisch oplossing ADHD

Nee! Homeopathie is naar mijn mening een big scam. Beter zijn voedingssupplementen (orthomoleculiar), lage dosering Ritalin, of de laatste trend dieetverandering.
scheres

Re: homeopathisch oplossing ADHD

bedankt voor deze tip ben meteen gaan kijken welke arts hiervan bij ons in de buurt is en heb al een afspraak gemaakt. \o/
Wolf

Re: homeopathisch oplossing ADHD

Succes en houd ons op de hoogte.
mcgregor

Re: homeopathisch oplossing ADHD

Heb zelf adhd op jonge leeftijd lange tijd ritalin gebruikt wegens mijn eigenwijsheid gestopt sinds aantal jaren weer begonnen met ritalin aangezien dit te heftige up en downs had ben ik concerta gaan slikken maar helaas bleek dat dokter mij niet goed had voorgelicht en mocht ik dit middel als vrachautochauffeur niet gebruiken en toen ik jonger was gebruikte ik dan ruval van bloem heb hier in het verleden wel veel aan gehad dus hoop nu ook weer

groeten en veel succes
scheres

Re: homeopathisch oplossing ADHD

bedankt voor alle reactie's
We zijn nu al een tijdje verder maar helaas nog zonder dat er iets geholpen heeft.

We hebben een dieet gevolgd en nu zijn we bezig met neurofeedback.
Ik hoop dat dit wel gaat werken maar tot nu toe helaas niet.
Gebruikersavatar
Black Rose
Berichten: 1711
Lid geworden op: 27 mei 2011 23:53

Re: homeopathisch oplossing ADHD

Wolf schreef:Nee! Homeopathie is naar mijn mening een big scam. Beter zijn voedingssupplementen (orthomoleculiar), lage dosering Ritalin, of de laatste trend dieetverandering.
Of homeopathie al dan niet werkt voor ADHD? Ga ik me niet over uitspreken, maar dat het big scam is daar wil ik toch op reageren.
Ik heb in het verleden 2x door inname van AD torticollis spasmodica gehad (dystonie).
Zeer zeldzaam als bijwerking van AD, maar ondertussen toch al bewezen.
Na 3weken ziekenhuisopname, kinesitherapie,botuline-injectie's (en ik ben er wss nog vergeten), wou m'n moeder met mij bij een homeopate.
Ondanks ik er niet in geloofde dat homeopathie daarvoor een oplossing kon bieden, ben ik er toch tweemaal na een kuur op een paar weken van afgeraakt.
In mijn geval dus totaal geen placebo-effect (dan geloofde ik eerder in resultaten met medicijnen en kinesitherapie).
Een bekwame homeopaat vinden is wat anders, mijn homeopate van vroeger werkt niet meer en alle homeopaten werken ook niet op dezelfde manier.
Maar dat homeopathie werkt is voor mij wel geen twijfel meer, ook van andere mensen die er niet in geloofden maar na veel geprobeerd te hebben hoor ik vaak dat er goeie resultaten zijn.

Ik wens jullie allezins veel sukses voor het vinden van een alternatief [AAI]
scheres

Re: homeopathisch oplossing ADHD

Bij ons is het ook niet zo dat we niet geloven in Homeopathie maar ik ben het helemaal mee eens dat er verschil zit in de ene of de andere en het is de kunst om de juiste te vinden.
Als de neurofeedback niet het gewenste resultaat levert is dit (zoals we er nu naar kijken) nog een optie maar we dan moeten we eerst op zoek naar een goede klassieke homeopaat in de omgeving (Meijel) als iemand nog tips heeft is alles welkom.
Medicijnen zijn bij ons echt de laatste optie.
Op zich heeft hij er geen last van dat hij dit heeft (en wij ook niet) alleen het leren verloopt niet soepel hierbij heeft hij te veel onrust en te weinig concentratie voor.
Gebruikersavatar
Black Rose
Berichten: 1711
Lid geworden op: 27 mei 2011 23:53

Re: homeopathisch oplossing ADHD

scheres schreef:Bij ons is het ook niet zo dat we niet geloven in Homeopathie maar ik ben het helemaal mee eens dat er verschil zit in de ene of de andere en het is de kunst om de juiste te vinden.
Klopt, ben sinds die ene homeopate niet meer werkt ook bij verschillende langs geweest zonder echt tevreden te zijn.
Heb m'n zoektocht inmiddels (tijdelijk) opgegeven.
Ik ken iemand die heel tevreden is over een homeopate omgeving Gent, maar dan weer geen patiënten meer bijneemt [zucht]
Kan je dus spijtig genoeg niet helpen op dat gebied, ben ook niet uit jouw streek.
Zou handig zijn voor mensen zoals jij en ik dat we een forum zouden vinden waar mensen hun ervaringen over homeopathie delen en iemand kunnen aanraden.

Terug naar “Aandachtsproblemen (en ADHD)”