Evil_Jane

Vraagje;

Hallo iedereen,

Ik zit met een vraagje;

Ik heb heel veel last van drukte in mijn hoofd, en dat uit zich de laatste tijd ook heel veel in het doen en laten. Vooral op het werk en als ik 's avonds thuis ben.. Ik stuiter dan de hele dag door, en ben dan niet moe te krijgen..
Nu loop ik al een aantal maanden bij een Psychotherapeut, en ze zijn aan het onderzoeken of het nu mijn aard is, of dat het gewoon een periode is.
Nu weet ik van mijzelf dat ik vroeger heel erg druk was, en dat ik nooit bij vriendinnen mocht komen, omdat ik dan de hele middag druk was. en zo zijn er nog veel meer dingen.
Ik heb zelf een hele periode gehad dat ik Depressief was, en redelijk ver heen was. en daar bedoel ik mee; schulden,zelfmoordpogingen, en vooral drinken. En op dat drinken wil ik nog terug komen.
Die periode was ik helemaal niet druk, tenminste niet in het doen en laten.. Wel in mijn hoofd. Nu ik hulp heb en het wat beter gaat , word het lichamelijke drukke, wel steeds meer. Nu vraag ik mij dus af, is dat normaal, bijvoorbeeld voor een AD(H)D'er? Want ik denk dat ik toch wel veel overeenkomsten daar mee heb.
Ik heb namelijk ook heel veel problemen met alcohol. ik word daar rustiger door, en heb dan geen remmen meer, is er ook iemand die dit herkent?
Faker

Re: Vraagje;

Nu loop ik al een aantal maanden bij een Psychotherapeut, en ze zijn aan het onderzoeken of het nu mijn aard is, of dat het gewoon een periode is.

onderzoekt adhd niet?


Ik heb namelijk ook heel veel problemen met alcohol. ik word daar rustiger door, en heb dan geen remmen meer, is er ook iemand die dit herkent?


Je verslaaft drink bent dan schuld geeft adhd kan... goeie :)
adhd mensen hebt allemaal niet hun drinkt...
remming weg ook is drinkt alcohol ik... gewoon als alcohol je drinkt weg is remmingen... niet komt die adhd schuld komt van drinkt is schuld is weg remming.... zo alcohol werkt... iedereen...

adhd niet is betekent... Alle Dag Heel Dronken...
lientje1969

Re: Vraagje;

drukke periodes heeft iedereen wel eens denk ik,
ik wel in iedergeval
ik ben geen adhd er, wel een hsp 'er
( stempel, stempel, ieeeek)
iedereen heeft wel iets, en of dat nu een karakter eigenschap is,
iets wat aangeboren is..
alcohol heeft niets te maken met een karakter eigenschap, of met een stempel
als adhd, dus ik ben het wel met *franje eens,
jij hebt gemerkt dat je rustiger wordt van alcohol, en dat geeft een fijn gevoel,
misschien zijn er andere dingen waar je rustig van zou kunnen worden; boswandeling?
schilderen? tekenen? het is het proberen waard.
Gebruikersavatar
Janneke
Berichten: 6335
Lid geworden op: 26 aug 2008 14:00

Re: Vraagje;

Hoi Jane,
wat ik wel herken, is dat alcohol een angstremmer is. Dus dat mensen rustiger an alcohol worden, ja, dat is herkenbaar.
En waar alcohol berucht om is: je zelfkritiek wortd ook minder. (Het spookbeeld van waggelende man die met dikke tong verkondigt "dat hij best kan rijden, dat hij niets merkt van die paar borrels".) NOu is dit geen pleidooi voor zelfkritiek, maar zulke elementaire dingen als "ga niet met alcohol in je lijf achter het stuur zitten" verdwijnen ook.

En die combinatie: weinig angst en weinig zelfkritiek maakt alcohol "aantrekkelijk"...
Lateralus-TN

Re: Vraagje;

*Franje schreef:Nu loop ik al een aantal maanden bij een Psychotherapeut, en ze zijn aan het onderzoeken of het nu mijn aard is, of dat het gewoon een periode is.

onderzoekt adhd niet?


Ik heb namelijk ook heel veel problemen met alcohol. ik word daar rustiger door, en heb dan geen remmen meer, is er ook iemand die dit herkent?


Je verslaaft drink bent dan schuld geeft adhd kan.. goeie :)
adhd mensen hebt allemaal niet hun drinkt..
remming weg ook is drinkt alcohol ik.. gewoon als alcohol je drinkt weg is remmingen.. niet komt die adhd schuld komt van drinkt is schuld is weg remming... zo alcohol werkt.. iedereen..

adhd niet is betekent.. Alle Dag Heel Dronken..
Ik ken het ook... ik drink zelden. maar als ik drink, drink ik te veel meestal omdat ik die grens niet ken. Ik zoek met veel dingen de uitdaging op en ik denk dat ik daarom die grens niet herken bij drinken ofzo. Ik houd gelukkig wel altijd alles binnen, en heb nog nooit een kater gehad. Maar ik vind drinken niet relaxed...
Lateralus-TN

Re: Vraagje;

lientje1969 schreef:drukke periodes heeft iedereen wel eens denk ik,
ik wel in iedergeval
ik ben geen adhd er, wel een hsp 'er
( stempel, stempel, ieeeek)
iedereen heeft wel iets, en of dat nu een karakter eigenschap is,
iets wat aangeboren is..
alcohol heeft niets te maken met een karakter eigenschap, of met een stempel
als adhd, dus ik ben het wel met *franje eens,
jij hebt gemerkt dat je rustiger wordt van alcohol, en dat geeft een fijn gevoel,
misschien zijn er andere dingen waar je rustig van zou kunnen worden; boswandeling?
schilderen? tekenen? het is het proberen waard.
Bij mij werkt juist heel intensief sporten heel erg om rustig te worden... al word ik tegen de avond bij het uitgaan best hyperactief waardoor ik nog best een uurtje zou kunnen gaan sporten. Maar het helpt me wel de dag door gelukkig. Misschien dat mensen die dit lezen er iets aan hebben... mij hebben ze t al maanden geleden gezegt, maar ben er afgelope week pas mee begonnen. Resultaat: Voel me prima, mn gewicht is op pijl en ik heb rust
Faker

Re: Vraagje;

Lateralus-TN schreef:
*Franje schreef:Nu loop ik al een aantal maanden bij een Psychotherapeut, en ze zijn aan het onderzoeken of het nu mijn aard is, of dat het gewoon een periode is.

onderzoekt adhd niet?


Ik heb namelijk ook heel veel problemen met alcohol. ik word daar rustiger door, en heb dan geen remmen meer, is er ook iemand die dit herkent?


Je verslaaft drink bent dan schuld geeft adhd kan.. goeie :)
adhd mensen hebt allemaal niet hun drinkt..
remming weg ook is drinkt alcohol ik.. gewoon als alcohol je drinkt weg is remmingen.. niet komt die adhd schuld komt van drinkt is schuld is weg remming.. zo alcohol werkt.. iedereen..

adhd niet is betekent.. Alle Dag Heel Dronken..
Ik ken het ook.. ik drink zelden. maar als ik drink, drink ik te veel meestal omdat ik die grens niet ken. Ik zoek met veel dingen de uitdaging op en ik denk dat ik daarom die grens niet herken bij drinken ofzo. Ik houd gelukkig wel altijd alles binnen, en heb nog nooit een kater gehad. Maar ik vind drinken niet relaxed..

Jane probleem alcohol.. opzoekt smoes van ze schuld geeft ze waarom drank ze drinkt..
Ze adhd niet ze hebt... makkelijk schuld kan geeft adhd... als ze hébt...

Terug naar “Aandachtsproblemen (en ADHD)”