Gebruikersavatar
YutaYuneYunesson
Berichten: 132
Lid geworden op: 21 nov 2011 23:17

Opleiding activiteiten begeleider

Hallo

Ik weet niet of dit een goed forum is om op dit gebied, maar misschien dat wat mensen hier in hetzelfde shuitje hebben gezeten.

Ik zit er een tijdje aan te denken om een opleiding te volgen tot activiteiten begeleider, nu ben ik wel 24 jaar en heb leer problemen.
Ik wil het heel graag, maar voel wel wat angst, bang dat het gaat mislukken of dat het misschien wel helemaal niet mogelijk is.
Het probleem is (bedacht ik me net) dat door foute keuzes in mijn studie (6 jaar geleden) ik eigenlijk het stukje "mis" tussen werk en opleiding.
In een korte samenvatting: speciaal onderwijs verleden, na speciaal onderwijs MBO gedaan tot MBO 2, in een opleiding die mij zo weinig interesseerde
dat ik er niets van onthouden heb, geen VMBO en uiteindelijk een MBO 4 opleiding die te zwaar voor me was. Al met al recht op studie finacering verloren. Nog een BBL Intake geprobeerd maar helaas te oud om toegelaten te worden (was toen 22).

Nu mer ik dat het probleem is: dat ik op grond van werk een enorme achterstand heb, heb eigenlijk geen idee hoe het daar werk.
Hoe jij je nou eigenlijk hoort te gedragen op werk, wat nou eigenlijk verwacht word, ben totaal niet assertief en weet nu eigenlijk totaal niet meer in hoeverre mijn beperkingen nou liggen op grond van PDD-nos of het gebrek aan ervaring.

Nu hoop ik eigenlijk, dat er volwassenen opleidingen bestaan die kunnen omgaan met dit soort problemen.
Wat extra begeleiding en ondersteuning misschien, maar wel mogelijkheid op een erkende opleiding en toekomst.
Ik zeg het laatste omdat ik niet terecht zou willen komen op speciaal onderwijs of een re-integratie traject waarvan word uitgegaan: dat ik altijd problemen en ondersteuning nodig zou hebben, ik zoek alleen hulp bij het opstapje zeg maar.
Daarnaast zou ik graag een mogelijkheid hebben om te leren zelfverzekerder en assertiever te kunnen worden, want dat heb ik eigenlijk nooit geleerd.

PS, het liefst zoek ik een BBL opleiding, lijkt me ook het meest praktische aangezien de situatie

Bedankt voor het lezen ;)
Gebruikersavatar
Radius
Berichten: 827
Lid geworden op: 05 aug 2011 21:53

Re: Opleiding activiteiten begeleider

Heb je al overwogen een niveau 3 opleiding te proberen? Er zijn er genoeg waarvan een BBL variant wordt aangeboden. Waar liggen je interesses? Als je voor niveau 2 kan slagen, moet een niveau 3 opleiding binnen jouw gebied van interesse ook lukken lijkt me.
Neem weg, de sluier van illusie
Neem waar, de vreugde in het absolute

Terug naar “Overige problemen”