thatlittlerose

psychiater?

Hallo,
Ik loop nu ander half jaar bij een psycholoog die mij probeert te helpen. Dit heeft echter nog niet veel opgeleverd...
Ik ben daar toen gekomen omdat ik mezelf sneed en zo in een vrij erge vorm en al gauw kwamen ze er achter dat ik behoorlijk depressief was.
Ik was toen 13. Nu ben ik bijna 15 en nog steeds depressief. Heb er onlangs zelf alleen maar meer problemen bij gekregen en niemand neemt me serieus. Mijn psycholoog denkt dat het allemaal wel mee valt omdat ik het (inmiddels) wel weet te verbergen... Er staan mensen achter mij, niemand kan ze zien en ik ook niet altijd maar ik hoor ze wel. Eerst waren het vagen stemmen en begon ik steeds verder door te krijgen dat ik stemmen hoorden en nu hoor ik ze heel vaak. Ook kwam daar op gegeven moment bij dat ik letterlijk dingen zag die er niet waren. Een man die ineens in mijn tuin stond, een jongen in het midden van een treinspoor enzovoort, ik snap waar ze vandaan komen misschien aangezien ik altijd bang ben dat mensen me volgen en zelf behoorlijk suïcidaal geweest ben en een hele goede vriend van mij ook. Ik word hier best wel bang van en zeker op het moment zelf schrik ik daar heel erg van omdat ik me niet kan realiseren dat het niet echt is. Deze stemmen hebben ook behoorlijk op mijn zelfvertrouwen gewerkt. Ik was altijd heel sociaal en kon goed met mensen omgaan maar door het continue kritiek dat ik kreeg van de een ben ik nu sociaal heel angstig. Ik durf bijna niet meer naar school en krijg regelmatig paniek aanvallen in sociale situaties. De andere maakte het er op een andere manier ook alleen maar erger op met al haar kritiek, als ik voor de spiegel stond of zo. Ik steek nu bijna iedere dag een aantal keer me vinger in mn keel en dat soort dingen. En nu kan ik niet meer terug het is een gewoonte geworden. Langzaam begonnen ze voor mij te denken en ik begon ze steeds meer te geloven en nu denk ik zelf ook zo. Mijn psycholoog denkt dat ik helderziend ben en dat ik daarom stemmen hoor maar zelf geloof ik daar niet zo in. Nu vraag ik me dus af, zou ik een keer langs een psychiater moeten?
Ik zou graag een keer van iemand horen..
xx
Superwoman

Re: psychiater?

Heb je dit al eens met je psycholoog besproken? Wat is de reden dat hij/zij je niet doorverwijst naar een psychiater?
Gebruikersavatar
Radius
Berichten: 827
Lid geworden op: 05 aug 2011 21:53

Re: psychiater?

Merkwaardig dat je psycholoog denkt dat je helderziend bent, terwijl je zelf denkt dat dit niet zo is. Als je het gevoel hebt dat er geen goede klik is met je psycholoog zou je altijd een andere hulpverlener kunnen zoeken. Je psycholoog zal overigens (als hij enig zelfrespect heeft) bereid zijn je daarbij te helpen als je daarom vraagt. Je situatie is heftig en vraagt om een passende behandeling. Veel sterkte en succes.
Neem weg, de sluier van illusie
Neem waar, de vreugde in het absolute
thatlittlerose

Re: psychiater?

Mijn psycholoog verwijstme niet door omdat ze bang is dat ik dan meteen in een inrichting gestopt word. Iets waar ik zelf ook bestwel bang voor ben, zij denkt dus dat ik 'helderziend' ben dus volgens haar is dat niet nodig. Ook denkt ze hierdoor dat ik geen medicijnen modig heb. Maar ik stort stukje bij beetje steeds verder in omdat ze (stemmen) vrij hard zijn. Ze begrijpt dit denkik niet helemaal. En ja nu word mij van alles aan gepraat en dat vind ik al helemaal vervelend...
Maar ik zal inderdaad eens aan m'n psycholoog vragen of ik eventueel naar een andere kan. Bedankt voor de antwoorden :)
Superwoman

Re: psychiater?

Een psycholoog kan je net zo goed laten opnemen als een psychiater, dus ik vind dat een beetje een vreemde reden om geen consult aan te vragen.
En wanneer jouw psycholoog jou doorstuurt met een duidelijke vraag (diagnostisch onderzoek, medicatie opties, behandeling) kan jouw psycholoog ook informatie meesturen en zal er overlegd worden over mogelijke behandelingen.

Bij mijn weten is een gedwongen opname alleen mogelijk wanneer je een gevaar voor jezelf of voor anderen bent. En als dat zo is, kun je je afvragen of een opname stiekem toch wel verstandig is.

Moet er wel bij zegge.n dat ik niet volledig op de hoogte ben van de huidige wetgeving hierover dus als iemand het aan kan vullen, ga gerust je gang.
Sterren100

Re: psychiater?

Dit heeft niks met helderziend zijn te maken. Dit is een psychose.
In een psychose hoor je stemmen en zie\hoor\voel\ruik je dingen die er niet zijn.

Laat je doorverwijzen naar een psychiater die kan medicijnen geven.

Voor meer info over psychoses:
http://www.helpikhebeenpsychose.nl/
thatlittlerose

Re: psychiater?

Oke.. Ik zie mijn psycholoog morgen weer en ik zal het er dan nog maar ene keer met haar over hebben. Volgens mij heeft ze niet door dat ik hier serieus last van heb. Over die inrichting, nouja ik hoop gewoon dat ik er niet in kom want ik ben niet insane ofzo...
Of ik een psychose mogelijk heb weet ik niet, mensen zeggen zo veel verschillende dingen van shrizofrenie tot een psychose en weet ik allemaal wat dusja. Maar zal maar om een doorverwijzing vragen.
Gebruikersavatar
Black Rose
Berichten: 1711
Lid geworden op: 27 mei 2011 23:53

Re: psychiater?

Ik heb net jouw verhaal gelezen en vind het persoonlijk totaal onverantwoord van je psychologe.
Dit heb ik nog nooit gehoord dat iemand zo onprofessioneel is dat ze deze symptomen beschrijven als helderziendheid.
In het midden latend of dit bestaat of niet : het helpt jou niets verder en verder indien ze er zelf in gelooft dan zou het nog haar taak zijn om jou verder te helpen.

Gelijkaardige verhalen i.v.m. stemmen horen en contact met geesten hoorde ik wel al van mensen die zelf met het spirituele bezig waren, maar nooit van psy's of mensen die werken in die sector.
Zo heb ik ook mensen gekend die daar zodanig in meegetrokken werden dat ze nog banger werden voor de stemmen die ze hoorden of andere hallucinaties = nooit enige hulp op dat vlak kregen enkel een verergering van de symptomen.

Onthoud dus vooral dat het er in feite niet zozeer om draait of je bij een psycholoog gaat of een psychiater, eerder aan de manier van "werken" van je huidige psychologe.
Ook dat een eventuele opname vrijblijvend is zolang je geen groot gevaar blijkt te zijn voor jezelf of de maatschappij en/of niemand daarop aandringt.
Het kan zelfs positief zijn als ze jou een periode dagelijks zien functioneren en bij een vrijwillige opname stap je terug naar huis wanneer je dat wenst.

Alvast veel succes gewenst bij het zoeken & vinden van een nieuwe psychiater ;)
Sterren100

Re: psychiater?

thatlittlerose schreef: Of ik een psychose mogelijk heb weet ik niet, mensen zeggen zo veel verschillende dingen van shrizofrenie tot een psychose en weet ik allemaal wat dusja. Maar zal maar om een doorverwijzing vragen.
Als je schizofrenie hebt dan heb je ook last van psychoses. Maar psychoses treden ook op in andere stoornissen en is (volgens mij) ook mogelijk zonder stoornis in een bepaalde periode.
Gebruikersavatar
GeenPijn
Berichten: 5314
Lid geworden op: 18 feb 2011 00:51

Re: psychiater?

Er is nog geen enkel wetenschappelijk bewijs geleverd voor helderziend. Nou is een psycholoog ook geen wetenschapper en zeker niet te vergelijken met iemand die 8 jaar op de universiteit heeft gestudeerd. Klinkt alsof jij Jomanda uit Tiel als psycholoog hebt als het niet levensgevaarlijk was kon je er zelfs om lachen.

Wat iemand hierboven al zei een psychose klinkt al 100x aannemelijker ook dezelfde symptomen.

Ik zou even verder sjoppen en zorg voor eentje met met wie het goed klikt, die je vertrouwt en waar je vooruitgang mee boekt. Laat je niet 10 jaar aan het lijntje houden. Overigens bij pyschoses heb je meer aan een psychiater die mogen medicijnen voorschrijven. Wat bij een psychose waarschijnlijk wel benodigd is.
Als je verwacht dat de wereld eerlijk tegen jou is, omdat jij eerlijk bent tegenover de wereld.

Dan hou je jezelf voor gek.

Dat is verwachten dat de leeuw jou niet opeet omdat jij hem niet opeet.
thatlittlerose

Re: psychiater?

Ik heb een psycholoog in Nijmegen ;)
Maar ja ik zie haar morgen en ga er dan zeker wat van zegen.
Ik hoop dat ze me zelf dan gewoon doorverwijst of helpt met het vinden van een nieuwe psycholoog want ik loop hier liever niet langer mee rond omdat ik er steeds meer last van krijg. Ja het is trouwens mogelijk om een psychose te krijgen zonder stoornis geloof ik. Dus ik kan alleen maar op het beste hopen. Als ik straks naar een psyhiayer word gestuurd en in een of andere inrichting word gezet ben ik wel nog verder van his maarja ik moet iets...
Superwoman

Re: psychiater?

Gister zei je ook 'ik zie mijn psycholoog morgen weer'. Maar ik begrijp dus dat je vandaag niet geweest bent?
Hoe zit het eigenlijk met mensen in je omgeving? Ouders, broers, zussen, vrienden etc. Weten die wat er speelt? Merken zij dat je weinig vooruitgang boekt?
thatlittlerose

Re: psychiater?

Ik ben niet geweest. Had een zonnensteek opgelopen bij de sportdag op school.
Met m'n vader durf ik het er niet over te hebben, hij is een alcoholist en reageert soms heel onverwacht. Mijn moeder doet alsof het een grote grap is en begin zelfs te lachen toen ik helemaal paranoia thuis kwam omdat ik dacht dat er iemand achter me aanzat. Ze neemt me niet serieus. 2 vrienden van mij weten het maarja die weten ook niet wat ze er mee moeten en ik eerlijk gezegd ook niet. Ik heb het wel eens met m'n moeder over mijn 'sociale angst' dat neemt ze dan weer wel serieus maar stemmen horen? Haar kind? Dat kan gewoon niet zo zijn dusja..
Superwoman

Re: psychiater?

Ik kan het niet helpen maar ik krijg het gevoel dat er iets niet klopt. Je verhaal komt vreemd over op mij. Ik kan niet uitleggen waarom, het is een gevoel.

Mocht het allemaal wel kloppen en zijn zoals je zegt wens ik je veel sterkte met het vervolgtraject.
Gebruikersavatar
GeenPijn
Berichten: 5314
Lid geworden op: 18 feb 2011 00:51

Re: psychiater?

Ga anders eens terug naar je huisarts en vraag hem om een verwijzing voor je stemmen. Je vraag toch ook niet aan een inbreker het telefoonnummer van het dichtsbijzijnde politiebureau
Als je verwacht dat de wereld eerlijk tegen jou is, omdat jij eerlijk bent tegenover de wereld.

Dan hou je jezelf voor gek.

Dat is verwachten dat de leeuw jou niet opeet omdat jij hem niet opeet.
thatlittlerose

Re: psychiater?

Ik snap dat het moeilijk te begrijpen is en dat verwacht ik ook niet ofzo. Ik vroeg me af of ik hiermee naar een psychiater moest en ben er nu wel eenigsinds van overtuigd dat dat misschien wel handig is. Het verhaal is ook vaag en ik kam het ook helemaal niet logisch uitleggen (misschien de reden dat niemand het snapt of serieus neemt) maar dit os wel ongeveer hoe het zit. Ik heb wat moeite met het duidelijk verwoorden en begrijpbaar maken sorry daarvoor. Dus het kan best dat je het idee hebt dat er iets niet klopt in die zin.
Gebruikersavatar
GeenPijn
Berichten: 5314
Lid geworden op: 18 feb 2011 00:51

Re: psychiater?

Lees dit anders eens kleine roos. Er staat oa dat je niet te lang moet wachten voor het laten behandelen dan kan er vaak nog wat aan gedaan worden.
je hoort stemmen die er niet zijn. Vaak medicijnen nodig zijn dus psychiater nodig en geen psycholoog, zeker niet eentje die ze zelf niet op een rijtje heeft. De eerste verwijzing gaat via de huisarts en misschien je psycholoog als ze wil en durft meewerken.

https://nl.wikipedia.org/wiki/Psychose
Als je verwacht dat de wereld eerlijk tegen jou is, omdat jij eerlijk bent tegenover de wereld.

Dan hou je jezelf voor gek.

Dat is verwachten dat de leeuw jou niet opeet omdat jij hem niet opeet.
thatlittlerose

Re: psychiater?

Oké dan zal ik maar snel er wat aan gaan doen...
Gebruikersavatar
Janneke
Berichten: 6335
Lid geworden op: 26 aug 2008 14:00

Re: psychiater?

thatlittlerose schreef:Hallo,
Ik loop nu ander half jaar bij een psycholoog die mij probeert te helpen. Dit heeft echter nog niet veel opgeleverd...
Balen hoor...! :knuffel:
Je investeert tijd, het kost geld, je gaat er toch heen in de verwachting dat het zal helpen - maar nope...
thatlittlerose schreef:Ik ben daar toen gekomen omdat ik mezelf sneed en zo in een vrij erge vorm en al gauw kwamen ze er achter dat ik behoorlijk depressief was.
Ik was toen 13. Nu ben ik bijna 15 en nog steeds depressief.
OKee. Rot voor je!! :knuffel:
Maar: je somber/ deressief voelen en jezelf snijden, daar heb je als mens doorgaans je redenen voor.
Zijn die op een of andere manier ter sprake gekomen...?
thatlittlerose schreef:Heb er onlangs zelf alleen maar meer problemen bij gekregen en niemand neemt me serieus. Mijn psycholoog denkt dat het allemaal wel mee valt omdat ik het (inmiddels) wel weet te verbergen...
Ojojojojoj!!!!
In principe is de relatie die je hebt, als client van een psycholoog met die psycholoog een vertrouwensrelatie.
Maar dat ook je psycholoog "vindt dat het meevalt" terwijl het erger wordt...?
Geen beste zaak!!!
thatlittlerose schreef:Er staan mensen achter mij, niemand kan ze zien en ik ook niet altijd maar ik hoor ze wel. Eerst waren het vagen stemmen en begon ik steeds verder door te krijgen dat ik stemmen hoorden en nu hoor ik ze heel vaak. Ook kwam daar op gegeven moment bij dat ik letterlijk dingen zag die er niet waren. Een man die ineens in mijn tuin stond, een jongen in het midden van een treinspoor enzovoort, ik snap waar ze vandaan komen misschien aangezien ik altijd bang ben dat mensen me volgen en zelf behoorlijk suïcidaal geweest ben en een hele goede vriend van mij ook. Ik word hier best wel bang van en zeker op het moment zelf schrik ik daar heel erg van omdat ik me niet kan realiseren dat het niet echt is.
Stemmen horen kan van alles betekenen en "dingen zien" ook. Oude opvatting: je bent psychotisch en hebt stevige pille van de psychiater nodig. Modernere opvatting: mensne die stemmen horen zijn doorgaans getraumatiseerd. (Iets, waar een goede pycholoog erg vel tegen kan den!)
thatlittlerose schreef:Deze stemmen hebben ook behoorlijk op mijn zelfvertrouwen gewerkt. Ik was altijd heel sociaal en kon goed met mensen omgaan maar door het continue kritiek dat ik kreeg van de een ben ik nu sociaal heel angstig.
:knuffel:
Ja, zo doen die krengen dat!!!!
thatlittlerose schreef: Ik durf bijna niet meer naar school en krijg regelmatig paniek aanvallen in sociale situaties.
:knuffel: Naar hoor!
thatlittlerose schreef:De andere maakte het er op een andere manier ook alleen maar erger op met al haar kritiek, als ik voor de spiegel stond of zo. Ik steek nu bijna iedere dag een aantal keer me vinger in mn keel en dat soort dingen. En nu kan ik niet meer terug het is een gewoonte geworden.
Eh - schrap die ene laatste zin uit je woordenboek!!!!
Je kunt wel degelijk terug (alleen, je stemmen en je psychologe vinden iets anders!!!) ook al is het een gewoonte.
thatlittlerose schreef:Langzaam begonnen ze voor mij te denken en ik begon ze steeds meer te geloven en nu denk ik zelf ook zo.
Ja, zo gaan die dingen: dag in dag uit horen "dat je stom bent, lelijk" - dat doet iets met je.
Vooral, als de rest van de mensheid het er maar bij laat zitten!!!
thatlittlerose schreef:Mijn psycholoog denkt dat ik helderziend ben en dat ik daarom stemmen hoor maar zelf geloof ik daar niet zo in.
et zou een optie kunne zijn, maar dit klinkt naar 'stemmen horen' zoals mensne met bakken problemen stemmen horen (maar dat malle mens vindt 'dat het wel meevalt'?!?!?!)
thatlittlerose schreef:Nu vraag ik me dus af, zou ik een keer langs een psychiater moeten?
Nee. Jij moet niets. Of nu ja -
Make up your mind!!! Je eigen verstand, voor zover mogelijk.
Wat wil JIJ...?

Een betere psycholoog lijkt me geen luxe.
Ik denk aan iemand die jou ellende serieus neemt: dat je 2 jaar terug al zo somber was, dat je jezelf sneed, dagelijsk akelig commentaar krijgt, verwaarloosd werd door een malloot die zich psycholoog schijnt te mogen noemen en van pure ellende zichzelf haar eten ontzegt. (Okee, weinig eten KAN een manier zijn, om je emoties niet meer t ehoeven voelen!)
En een geode psychologe kan je manieren leren, om op te gaan met al die bakken stress die je hebt. Kleine stukjes terugveroveren. (Vele kleine stukjes maken uiteraard 1 grote!) Stress af leren bouwen, rust leren maken, de trauma's verwerken.
Dat soort dingen zet zoden aan de dijk!!
Gebruikersavatar
Janneke
Berichten: 6335
Lid geworden op: 26 aug 2008 14:00

Re: psychiater?

thatlittlerose schreef:Ik heb een psycholoog in Nijmegen ;)
Maar ja ik zie haar morgen en ga er dan zeker wat van zegen.
Ik hoop dat ze me zelf dan gewoon doorverwijst of helpt met het vinden van een nieuwe psycholoog want ik loop hier liever niet langer mee rond omdat ik er steeds meer last van krijg.
NIET doen!!!

Ja, een andere psycholoog is geen luxe.

Maar deze mevrouw vindt vast van zichzelf dat ze god bezig is, ze ziet immers zelf gen reden om door te verwijzen (ze vindt zelfs, dat het niet slecht gaat).

Als JIJ een andere psychologe wilt (of een psychiater) zelf actie ondernemen, niet afwachten!!
thatlittlerose schreef: Ja het is trouwens mogelijk om een psychose te krijgen zonder stoornis geloof ik.
Ja, dat klopt, maar er is nog wel wat meer voor nodig, dan stemmen horen, om een psychose te hebben.
Stemen horen in combi met al je andere ellende is almeer dan genoeg!!
thatlittlerose schreef:Dus ik kan alleen maar op het beste hopen. Als ik straks naar een psyhiayer word gestuurd en in een of andere inrichting word gezet ben ik wel nog verder van his maarja ik moet iets...
Laat je niet sturen - stuur zelf!!!
En tenzij jij een gevaar bent voor jezelf: je wordt niet opeens in een inrichting gezet!! (Tenzij je een gevaar bent voor je omgeving, of soms: jezelf).
Gebruikersavatar
Janneke
Berichten: 6335
Lid geworden op: 26 aug 2008 14:00

Re: psychiater?

thatlittlerose schreef: Ik vroeg me af of ik hiermee naar een psychiater moest en ben er nu wel eenigsinds van overtuigd dat dat misschien wel handig is.
Het kan handig zijn, maar is niet per se nodig.

Zel sturen!!!
thatlittlerose schreef: Het verhaal is ook vaag en ik kam het ook helemaal niet logisch uitleggen (misschien de reden dat niemand het snapt of serieus neemt) maar dit os wel ongeveer hoe het zit. Ik heb wat moeite met het duidelijk verwoorden en begrijpbaar maken sorry daarvoor. Dus het kan best dat je het idee hebt dat er iets niet klopt in die zin.
Ik vind je verhaal in de verste verte niet vaag (maar ben dan ook iemand, die je verhaal herkent).

Ken je dat grapje van "denk niet aan de roze olifant"...?
Ten eerste: hoe harder je dat dus probeert, hoe harder die olifant dus toch binnenkomt.

Zo is het ook met stemmen horen. Die krengen borduren voort op allerlei pijnlijke zaken, die je hebt meegemaakt.
Die je dus aan de ene kant niet wilt horen - maar ook zo hun eigen dynamiek hebben. (Nare herinneringen hebben de neiging, zich aan je op te dringen, soms kan het zin hebben je daar tegen te verzetten, soms niet - daar heb je dus een goede psycholoog voor nodig).
Dus komen die stemmen telkens terug - en naarmate die stemmen jou harder beschadigen (omdat je zelfvertrouwen er aan gaat, je steeds banger wordt, je gaat braken en ondertussen te horen krijgt "dat je verhaal of niet klopt, of wel mee zal vallen, of vaag is, of....")
intensiveren die stemmen steeds harder (zodat er dus beelden bij komen, etc.).

En zelfs al zou je het plat gooien met heftige pillen (antipsychotica geheten) dan nog is het mechanisme achter de stemmen niet aangepakt - en daar moet je het uiteindelijk van hebben.

Sucses!!
thatlittlerose

Re: psychiater?

Oké ik ga zorgen dat ik snel een andere psycholoog krijg.
Is dus denk ik wel nodig. Misschien ga ik wel eerst langs de huisarts die kan misschien beter bepalen of ik een psycholoog of psychiater nodig heb.
Ja het zijn krengen en ze worden er ook niet aardiger op ofzo..
Gebruikersavatar
Janneke
Berichten: 6335
Lid geworden op: 26 aug 2008 14:00

Re: psychiater?

thatlittlerose schreef:Oké ik ga zorgen dat ik snel een andere psycholoog krijg.
Is dus denk ik wel nodig.
[045] [applaus] cheerqd5
thatlittlerose schreef:Misschien ga ik wel eerst langs de huisarts die kan misschien beter bepalen of ik een psycholoog of psychiater nodig heb.
ZELF sturen!!!!
Als blijkt, dat je een nieuwe verwijzing nodig hebt (dat is een verzekeringskwestie) heeft het zin, langs te gaan bij de huisarts.
Daar meld je dan, dat de psycholoog en jij iets compleet anders vinden (jij vindt dat het slechter gaat, zij niet).

En "stemmen horen" kan nog van alles zijn, maar hoe "inhoudelijk" een (huis)arts is, weet je nooit van te voren.
Stemmen die je vooral naar beneden halen, herhalen wat nare mensen gezegd hebben (of wat nare lui uitstralen, of noem maar op) zijn compleet andere stemmen dan als je psychotisch bent.

uiteraard kan het zinnig zijn, als je huisarts op de hoogte is, maar zeg dan duidelijk, als de stemmen al ter sprake komen, dat ze jou je trauma's inwrijven.
En zeg heel duidelijk, dat je psychotherapie wil van een psychotherapeut, dat is een psycholoog met een extra vervolgopleiding.
(Een psychiater is arts, en heeft behalve "alles over de lever, roodvonk, etc." een opleiding gehad (de specialisatie psychiatrie), waarin het vooral gaat over wanneer hij/zij welke pillen moet geven. Een psychiater is in de verste verte niet zo deskundig als een psychotherapeut, die 9 jaar lang psychologische vorming achter de kiezen heeft.)
thatlittlerose schreef:Ja het zijn krengen en ze worden er ook niet aardiger op ofzo..
:knuffel:
Klopt.
Of nu ja: met goede, deskundige begeleiding worden ze minder hard, soms zelfs vriendelijker* en verdwijnen op gegeven moment "vanzelf", als de ellende ''waar ze op groeien'' verwerkt wordt.

(* Een van mijn stemmen begon op gegeven moment tegen mij van "Nou vooruit, nog een klein sneetje erbij dan...? Maakt toch niets meer uit, eentje extra...?" Dat klonk beslist vriendelijker dan maanden daarvoor - maar het is en blijft agressie!!!)
thatlittlerose

Re: psychiater?

Dankje voor het advies. Ga er idd snel achter aan. Vervelend voor je dat je ook stemmen hoort dat speit me voor je maar in iedergeval goed dat ze niet zo heel gemeen meer zijn. Ik hoop dat therapie gaat helpen en ik er straks vanaf ben of in iedergeval er minder last van heb. :) xx

Terug naar “Overige problemen”