nanoniem

Informatie aanvraag

Beste mensen,

Ik loop al een tijdje bij een therapeute voor verschillende zaken en het werkt heel goed voor mij. Ik geniet van de ruimte om te praten en maak op sommige vlakken bijzonder veel stappen voorwaarts. Echter op een aantal zaken krijg ik nog geen grip, dit gaat nog wel komen maar nu niet. Ik heb als ik mijn downs heb veel moeite mijn gedachtes in bedwang te houden. Ik kan op een avond mezelf redelijk ver kwijt raken, het gaat vaak met periodes. Sinds ik in therapie ben heb ik nu 1 heel zware periode gehad, en die was zeer heftig. Ik kan dan muziek niet meer loslaten of ga dan rijden met mijn motor hetgeen dat zeker niet verstandig is. Maar dat zijn dan mijn gevoelens en die kan ik dan niet goed onder controle houden. ( NOTE : ik heb nog nooit iemand iets aangedaan en ook nooit aan gedacht en ik ben NIET suïcidaal) Echter ben ik wel bang dat ik een keer wat verkeerd doe god mag weten wat! ( niet in de vorm iemand wat aan te doen maar meer schade aan mezelf en dat onbedoeld ) Ik heb nu al een suis in mijn oren van de muziek omdat ik het uren hard aan heb als ik het moeilijk heb. Nu kan ik aardig met mijn zaakjes omgaan als er niet teveel bij komt en heb ik afgelopen jaar in therapie erg veel geleerd. Maar ik ben niet klaar, bij lange na niet. Ik denk dat ik redelijk hsp gevoelig ben en heb dus veel tijd nodig.

Nu is het zo dat ik een enorme depressieve bui( misschien niet goede woord ) voel aankomen. Ik wil hem deze keer op een veilige plaats beleven. Eentje waar ik iemand heb waar ik mee kan praten en die me wil helpen. Zo wil ik mezelf beschermen tegen verkeerde keuzes die ik misschien maak in een slechte bui. Een periode is voor mij een week of 2 en heb ik nu 4 of 5 keer meegemaakt. Er gaat wel maanden opbouw aan vooraf en die voel ik nu. ( goed voor deze zaken ben ik niet hier maar het is een beetje achtergrond info).

Nou heb ik zitten denken om vrijwillige opname te overwegen. Maar ik weet niks van opname en kan me er niks bij voorstellen dus heb ik een aantal vragen.

Als mijn bui begint dan heb ik het voor en lange tijd maar hij slaat meestal in als een bom, binnen een paar uur kan ik niet meer terug en is mijn gedachte niet goed te beheersen. In die uren zou ik direct terecht willen kunnen. Juist de eerste tijd is belangrijk voor mij want die zijn heftig. Maar moet ik me nu al aanmelden ergens, en kan ik terecht als er nood aan de man is? En hoe gaat dat dan want kan ik een tas klaar zetten en vertrekken of kom ik in een rij met 100 wachtende voor u en heb ik intakes en wordt ik toch nog maar even naar huis gestuurd ?

Nou komt deze bui uit iets voort wat er al lang aan zit te komen en voor mij heel heftig is en zeker niet 10 keer in mijn leven mee kan maken. Het gaat dus om deze ene keer. Maar wat betekend dat eigenlijk. Sta ik dan te boek als ( wil niemand beledigen ) als iemand die ze niet alle 7 op een rij heeft. Hoe zit het met zorg verzekeringen enz. En wat betekent dat mijn dossier dan ergens ligt. Kan ik daar in de toekomst problemen mee krijgen. Voorbeeld ( zal wel stom zijn ) maar dat je bijvoorbeeld meer gaat betalen omdat je een risico bent ? Of dat je baas je niet meer wil omdat je tenslotte zwakker bent of weet ik het allemaal niet.

Nu heb ik het altijd zonder medicijnen geprobeerd te leven en soms verdoof ik me met alcohol ( ben geen alcoholist want ik drink verder niet )maar het geeft wel aan dat ik daar wat in zoek. Ik ben niet van plan medicijnen te gaan gebruiken. Af en toe en dan heb ik het over misschien 2 maandelijks dat ik aangeschoten ben van de drank maar niet zat. Dus zoek soms wel verlichting maar niet in dagelijkse medicijnen . Kan ik die dan weigeren ?

Wat voor programma's draaien ze daar ? en ben ik verplicht wat mee te doen overdag want ik kom daar om mezelf te beschermen niet om te genezen van iets wat nog jaren gaat duren. Daar heb ik mijn therapeute voor. Wat ik wel nodig heb is heel maar dan ook heel erg veel schrijven en ruimte om te praten. Kan dit ?

Ben ik verplicht in een bepaalde regio te verblijven ? Ik zit ermee dat in de buurt een bekend familie lid werkt en die wil ik niet tegenkomen.

Hoe wordt het eigenlijk allemaal verzekeringstechnische afgehandeld.

Kan ik daar muziek per koptelefoon luisteren.

Hoeveel rust heb ik daar, ik ben denk ik niet een zwaar psychische patiënt maar heb wel rust nodig om mijn problemen te boven te komen.

Zijn er ook andere mogelijkheden dan opname ? Ik krijg ze niet gevonden en mijn eigen omgeving is geen optie vanwege de rust, en een persoon om te praten zal nodig zijn.

Kan ik zoals ze zelf aangeven echt elk moment opstappen als het nodig is en ik gereed ben. En kan ik dan vragen mijn dossier verder te vernietigen als ik verbetering kan aantonen.

Zou ik mijn therapeute kunnen uitnodigen ?

Ik heb nog 100de vragen

Verder vraag ik me af hoe jullie omgaan met jullie werk enzo. Ik heb een goede en nette baan. Ik verdien goed en wordt gewaardeerd. maar stel ze weten dat ik me heb laten opnemen wat dan ? hoe zijn jullie ervaringen ? Zoals ik heb begrepen zien ze mensen met psychische klachten als zwak, maar is dat nou echt zo ?

Kort om ik weet dat ik met een opname mezelf veilig stel echter is het heel eng en ontstaan er veel vragen.

Met vriendelijke groet,

Inhoudelijk over mijn problemen reageer ik alleen privé
Gebruikersavatar
Black Rose
Berichten: 1711
Lid geworden op: 27 mei 2011 23:53

Re: Informatie aanvraag

Hey Nanoniem,

Het zijn best wel een hoop vragen waar ik zal proberen op te antwoorden vanuit eigen ervaring en ook vermoed van bepaalde vragen dat de antwoorden erop kunnen verschillen volgens de plaats waar je opgenomen zou worden.
Maar moet ik me nu al aanmelden ergens, en kan ik terecht als er nood aan de man is? En hoe gaat dat dan want kan ik een tas klaar zetten en vertrekken of kom ik in een rij met 100 wachtende voor u en heb ik intakes en wordt ik toch nog maar even naar huis gestuurd ?
In België (misschien ook in Nederland) kan je opgenomen worden in een psychiatrisch centrum of de psychiatrische afdeling van een hospitaal.
Meestal zijn er wachtlijsten, vermoedelijk variërend van waar je opgenomen wordt, maar via spoed en een doktersbriefje wordt je zo goed als onmiddelijk opgenomen meestal in de paas-afdeling van een hospitaal.
De vraag is natuurlijk in hoeverre jouw dokter je hiervoor een briefje wilt schrijven (jij voelt het duidelijk aan als nodig en hopelijk vindt jouw dokter dat ook).
Mijn vriendin werd zo eens doorgestuurd naar aanleiding van aanhoudende tics door haar psychiater.
. Kan ik die dan weigeren ?
Medicijnen : Als je op een arts valt met begrip en dit aangeeft zal hij jouw keuze misschien wel respecteren. Vindt diezelfde psychiater dat medicatie echt nodig is, kan je die nog steeds weigeren maar ik denk dat als de arts het echt nodig vindt en je ze weigert deze het kan brengen onder "weigeren om mee te werken" en ontslag kan geven :(
Wat voor programma's draaien ze daar ? en ben ik verplicht wat mee te doen overdag want ik kom daar om mezelf te beschermen niet om te genezen van iets wat nog jaren gaat duren. Daar heb ik mijn therapeute voor. Wat ik wel nodig heb is heel maar dan ook heel erg veel schrijven en ruimte om te praten. Kan dit ?
Het programma zal afhangen van instelling tot instelling. Wanneer therapie gegeven wordt en je bv. geen griep of andere ernstige reden hebt om niet deel te nemen wordt dit ook vaak beschouwd als weigeren om mee te werken.
Maar soms worden er ook uitzonderingen gemaakt voor mensen die bijvoorbeeld veel moeten rusten ofzo : volgens mij allemaal bespreekbaar op een intake ;)
Ben ik verplicht in een bepaalde regio te verblijven ?
In België mag je zelf kiezen waar je opgenomen wordt, ook al woon je aan de andere kant van 't land.
Kan ik daar muziek per koptelefoon luisteren.
Normaal gezien wel, behalve tijdens de therapie uiteraard.
Kan ik zoals ze zelf aangeven echt elk moment opstappen als het nodig is en ik gereed ben.
Als je je vrijwillig laat opnemen kan je zelf je ontslag geven wanneer je dat wenst.
Zou ik mijn therapeute kunnen uitnodigen ?
Je therapeute kan en mag wel contact houden met de instelling om op de hoogte te blijven van je situatie. Dit is zelfs wenselijk aangezien ze jou begeleidt.
Uitnodigen zal moeilijker zijn vrees ik : als zij ermee akkoord gaat kunnen ze dat geloof ik ook niet verbieden, maar dat doen ze niet zo snel.
Het is in elk geval het vragen waard als het jou zou kunnen helpen.

Ik heb er enkel de vragen uitgehaald waar ik denk juist op te kunnen antwoorden.
Ik hoop dat je op je andere vragen ook antwoord krijgt.
Eventueel zou je ze ook kunnen stellen aan jouw therapeut of huisdokter, die weten er waarschijnlijk wel meer van.

Hoe spijtig de situatie ook is, ik vind het toch wel knap van jou dat je zo'n situatie voelt aankomen en nadenkt hoe je er het best kan mee omgaan om jezelf te beschermen en verder geholpen te worden.
Sterkte [045]
Erik

Re: Informatie aanvraag

Dag Nanoniem,

Heel wat vragen. Ook heel wat vragen waar ik je antwoord op kan geven, als je tenminste in Nederland woont.

Daarom wil ik je vragen, ben je woonachtig in Nederland of België?
quodpersortem

Re: Informatie aanvraag

Wat ik er wel even bij wil zeggen is dat een opname niet per se "veilig" hoeft te voelen. Je komt dan namelijk op een afdeling met mensen die veelal suicidaal zijn, zichzelf pijnigen, opgesloten zitten in zichzelf, of soms psychotisch zijn. Ik heb eens om een opname gevraagd en dat is toen niet gebeurd omdat de psychologe dacht dat ik er juist slechter door zou worden omdat het zo'n andere omgeving is.

Denk dus ook eens na of een (al dan niet) gesloten afdeling wel echt is wat je zoekt, en of er ook alternatieven zijn. Want zoals ik het hoor, vorm je niet echt een gevaar voor jezelf maar wil je vooral rust. Er zijn bijvoorbeeld ook leden die naar een klooster gaan, en daar rust vinden.
Gebruikersavatar
Janneke
Berichten: 6335
Lid geworden op: 26 aug 2008 14:00

Re: Informatie aanvraag

nanoniem schreef:Beste mensen,

Ik loop al een tijdje bij een therapeute voor verschillende zaken en het werkt heel goed voor mij. Ik geniet van de ruimte om te praten en maak op sommige vlakken bijzonder veel stappen voorwaarts. Echter op een aantal zaken krijg ik nog geen grip, dit gaat nog wel komen maar nu niet. Ik heb als ik mijn downs heb veel moeite mijn gedachtes in bedwang te houden.
Hoi Nanoniem,
fijn, dat het grosso modo goed gaat! Dat je je gedachten niet in bedwang unt houden, als het rot gaat, ligt niet aan jou, maar aan de rotte periode!
nanoniem schreef:Ik kan op een avond mezelf redelijk ver kwijt raken, het gaat vaak met periodes. Sinds ik in therapie ben heb ik nu 1 heel zware periode gehad, en die was zeer heftig. Ik kan dan muziek niet meer loslaten of ga dan rijden met mijn motor hetgeen dat zeker niet verstandig is. Maar dat zijn dan mijn gevoelens en die kan ik dan niet goed onder controle houden. ( NOTE : ik heb nog nooit iemand iets aangedaan en ook nooit aan gedacht en ik ben NIET suïcidaal) Echter ben ik wel bang dat ik een keer wat verkeerd doe god mag weten wat! ( niet in de vorm iemand wat aan te doen maar meer schade aan mezelf en dat onbedoeld ) Ik heb nu al een suis in mijn oren van de muziek omdat ik het uren hard aan heb als ik het moeilijk heb.
Hebben jullie gepraat over die periode...? Heb je daar tips voor gehad...?
Want wat je nu doet, is niet erg verstandig.
Die suis in je oren, die krijg je makkelijker, dan dat-ie weer weggaat (dat kan wel, sprak de optimist), maar voorkomen is beter.
Als snelheidsmaniak gesproken: als ik de smoor in heb, geniet ik enorm van snelheid - maar laat ik de auto staan en ga fietsen. Dat put lichamelijk meer uit, ik blijf dichter in de buurt en de eventuele ongelukken zijn waarschijnlijk kleiner.
nanoniem schreef:Nu kan ik aardig met mijn zaakjes omgaan als er niet teveel bij komt en heb ik afgelopen jaar in therapie erg veel geleerd. Maar ik ben niet klaar, bij lange na niet. Ik denk dat ik redelijk hsp gevoelig ben en heb dus veel tijd nodig.
Tijd is een ding, maarrust ook. hebben jullie in therapie gesproken, over hoe je rust kunt maken...? Of ben je op yoga oid gegaan?

En voor je besluit, om je te laten opnemen: kijk eens rond op zo'n afdeling.
Ikzelf heb altijd opname weten te vermijden, ik wilde het per se niet. Ik hecht aan mijn eigen sfeer, mijn cd's, mijn boeken, mijn piepkleine tuintje en aan rust en iedereen buiten kunnen sluiten als ik dat nodig vind.

nanoniem schreef:Sta ik dan te boek als ( wil niemand beledigen ) als iemand die ze niet alle 7 op een rij heeft.
Als je nu je psycholoog niet via de huisarts hebt geregeld, weet alleen je psycholoog dan wel je zorgverzekering van je psychische problemen, beiden hebben beroepsgeheim. Een psychiatirsche opname is iets zwaarder - maar mbt. het beroepsgeheim geldt hetzelfde.
nanoniem schreef:Hoe zit het met zorg verzekeringen enz.
Wordt gewoon vergoed.
nanoniem schreef:En wat betekent dat mijn dossier dan ergens ligt. Kan ik daar in de toekomst problemen mee krijgen. Voorbeeld ( zal wel stom zijn ) maar dat je bijvoorbeeld meer gaat betalen omdat je een risico bent ?
...je weet natuurlijk nooit, met wat voor idiote maatregelen populistische politici komen. Toen ik een hypotheek afsloot, werd mij gevraagd, of ik ooit psychiatrisch was behandeld en of ik zwaarmoedig was geweest. Ik heb bijna naar waarheid 'nee' ingevuld. (Ik heb nooit een psychiater voor mijn neus gehad als client - en mijn probleem heette trauma.)
nanoniem schreef:Of dat je baas je niet meer wil omdat je tenslotte zwakker bent of weet ik het allemaal niet.
Te eerste: je bent niet zwakker, zet dat svp. uit je hoofd. Maar het is - terecht - juridisch verboden in NL om naar dit soort zaken te vragen bij sollicitaties. Ben je momenteel in loondienst, zul je idd wel ziekteverlof moeten opnemen, maar krijgt de personeelsfunctionaris alleen maar omfloerste info te horen. Verder kent jouw baas jou dan langer dan vandaag, dus zul je ook op die eigen prestaties etc. worden beoordeeld.
nanoniem schreef:Nu heb ik het altijd zonder medicijnen geprobeerd te leven (..) Kan ik die dan weigeren ?
Jazeker!
Dwangbehandeling is onder uiterst precieze omstandigheden toegestaan, maar dan moet je daadwerkelijk een gevaar zijn voor jezelf en je omgeving. Wil je vooral steun, troost, structuur en wil je geen pillen, kan een ziekenhus dat juridisch niet als voorwaarde stellen. (Stellen ze, dat ze alleen mensen opnemen die wel pillen slikken, ga je een deurtjeverder!!)
nanoniem schreef:Wat voor programma's draaien ze daar ? en ben ik verplicht wat mee te doen overdag want ik kom daar om mezelf te beschermen niet om te genezen van iets wat nog jaren gaat duren. Daar heb ik mijn therapeute voor. Wat ik wel nodig heb is heel maar dan ook heel erg veel schrijven en ruimte om te praten. Kan dit ?
Tja - ga praten met die lui!!
"Een weekje therapieen meedraaien" - als dat mag en kan, waarom ook niet? Het is op zich DE gelegenheid om te kunnen praten.

...en: ooit zat ik bij therapeute 1 op het riagg. Toen ze 5 weken weg ging, heb ik zelf een andere therapeute buiten het riagg om 'ingehuurd' en dat bleek een uitstekende beslissing!! Therapeute 2 had op bepaalde, belangrijke punten geheel andere inzichten dan therapeute 1. Dus na 5 weken vroeg ik van alles en nog wat op het riagg:"Ja, leuk zo'n pauze, ik heb zitten denken... Waarom doen we dit ''zus'' en wil je dat ik bij dat ''zo'' doe...??" (De waarheid was, dat ik die pauze afschuwelijk had gevonden en therapeute 2 een noodzaak vond. Maar dat heb ik niet gemeld. Maar de vragen waren raak!!)
nanoniem schreef:Zijn er ook andere mogelijkheden dan opname ? Ik krijg ze niet gevonden en mijn eigen omgeving is geen optie vanwege de rust, en een persoon om te praten zal nodig zijn.
Google eens op 'herstellingsoord'.
nanoniem schreef:Kan ik zoals ze zelf aangeven echt elk moment opstappen als het nodig is en ik gereed ben. En kan ik dan vragen mijn dossier verder te vernietigen als ik verbetering kan aantonen.
Je hebt het recht, te allen tijde je dossier te laten vernietigen, zonder opgaaf van redenen, dus dat kan.
Gebruikersavatar
Minerva
Berichten: 17643
Lid geworden op: 28 aug 2006 21:04
Locatie: Breda
Contacteer: Website Twitter

Re: Informatie aanvraag

Het lijkt me handig om dit ook met je huisarts te bespreken. Die heeft voor jou vast wel een aantal antwoorden en opties in jouw omgeving.
Inzicht als Uitweg..
nanoniem

Re: Informatie aanvraag

Beste mensen,

Mijn dank is groot en voel me niet alleen door deze reacties. Allereerst wil ik iedereen te woord staan dus ga mijn best doen. Aller eerst is mijn situatie wat harder achteruit aan het gaan en dat maakt het wat moeilijker te type en mijn verhaal te doen.

Erik ik woon in Tilburg, dat is in Nederland. Ik denk dat jou informatie heel goed te gebruiken is dus hou je niet in. Alle info is welkom.

Quodpersortem ik begrijp uw antwoord en voel goed wat u bedoeld. Aller eerst deze afwegingen heb ik al eerder gemaakt. Hier is al goed over nagedacht. Het zou inderdaad onveilig kunnen voelen maar denk dat het beter is dan onveilig zijn. En dat voel ik nu dat dat gaat gebeuren. Een kleine schade door een driftbui kan zo een grote schade zijn. Maar ik neem je woorden in mijn beslissing mee Dank u.

Black rose, Dank voor uw toelichting. Allereerst mijn dokter schat me redelijk intelligent in en heb ook nooit problemen met hem en heb nooit klachten gehad dat hij niet mee wilde werken. Misschien is het goed hem eerst eens in te lichten.Mijn dokter is een goede arts en geeft me altijd de ruimte en werkt altijd mee zonde klagen. Een brief is geen probleem.

Uw opmerking over weigeren begrijp ik. Echter medicatie is mijn aller laatste redmiddel en als ik medicatie ga gebruiken zal ik die zelf samenstellen en niet door iemand die me niet kent. Echter als ik een gevaar wordt voor andere zal ik het toestaan. En dat zal ik tijdens de intake misschien wel gewoon aan moeten geven dus goede opmerking dank u. Kan je trouwens vanuit Nl naar België ? Heb daar genoeg bekende en ben daar zo ingeschreven of zo.

Mijn therapeute is heilig en ze zal me genezen daar twijfel ik niet aan. En ik heb er 2 als backup dus als ik die mag inzetten dan klinkt me dat heel erg positief. Ze moeten het uiteraard zelf goed vinden.

Een programma maakt me niet uit maar ga geen uren of dagen me inzetten te genezen dat zal daar niet gebeuren daar heb ik mijn eigen mensen voor. Goed meer info over mij alleen prive, en niet op forum.

Dank u voor de sterkte, ik ben redelijk hsp en gevoel is voor mij iets automatische dus zo kanp is het niet dft001 kon ik het maar eens uitzetten dan is de helft al opgelost naar mijn idee.

Minerva mijn therapeute zei het ook al maar was nog eigenwijs maar misschien toch maar doen. Echter ben ik een denker en kom ik over de brug als mijn doel duidelijk is. Ik neem uw opmerking mee hij is terecht en ik kan niet ontkennen dat je gelijk hebt. Ik zal het overwegen maar eerst even wat meer info en ervaringen. U begrijp het denk ik wel Dank u!

Janneke ik wil u best veel vertellen maar voel me niet echt heel erg op mijn gemak op een forum dus blijf wat oppervlakkig als u dat goed vindt. Aller eerst ja het is een periode die heel zwaar gaat worden en daarna kan ik weer mijn gewone therapie volgen. Die gaat volgens 2 therapeutes heel goed en ik werk ook heel hard voor hen en dit is gewoon goed. Ze zijn echt super therapeutes en kan niets opmerken aan hun.

Suis en race is een voorbeeld, er zijn meer zaken aan de hand maar dat niet hier. Ik ben wel blij dat het alleen dat soort van zaken zijn en dat ik niet verder suïcidaal of zo ben.

Rust is een goed medicijn, echter is schrijven voor mij nog veel belangrijker.

Kijk eens rond op een afdeling een super goede opmerking, geloof me hier wil ik mee aan de slag. Kijk als het bekend is waar ik dan heen moet en ik weet hoe het uitziet is het natuurlijker makkelijker en veiliger. Ik hecht ook heel veel aan mijn eigen omgeving zeker met schrijven. Maar ik voel dit niet voor niets, en wil geen risico's nemen kan het hier verder niet vertellen.

Ik heb ook meerdere therapeutes achter de hand en probeer ook het een en het ander dus ben bekend met wat u zegt. Iedereen heeft zijn eigen inzichten en daar kan je beter het beste zelf uit halen.
Dank voor uw reactie, ik ben misschien nog niet klaar met mijn reactie maar wel voor vandaag.

Allen bedankt voor de info, en dank voor het begrip. En deze week komt er meer.

Met vriendelijke groet,

Nanoniem
Gebruikersavatar
Black Rose
Berichten: 1711
Lid geworden op: 27 mei 2011 23:53

Re: Informatie aanvraag

nanoniem schreef: Kan je trouwens vanuit Nl naar België ? Heb daar genoeg bekende en ben daar zo ingeschreven of zo.

Ik denk van wel Nanoniem ; ooit heb ik zelf toch eens vernomen van een medepatiënte dat een kennis uit België opgenomen was in een psychiatrisch centrum in Nederland.
Maar voor de zekerheid lijkt het me best eens na te vragen bij je dokter, ook wat betreft tussenkomst van de kosten enzo of dat een verschil uitmaakt.
nanoniem

Re: Informatie aanvraag

Hoi Black Rose,

Inderdaad als ik naar de dokter ga zal ik dit meeneem in mijn vragenlijst.

Dank u
nanoniem

Re: Informatie aanvraag

Beste mensen

Maar als ik het goed heb begint mijn voorbereiding bij de huisarts ? Die geeft raad hoe aan te melden en dan ga ik me aanmelden en dan wat voor soort kliniek moet ik zoeken en moet ik eerst op gesprek zodat ze me kennen ?

Of sla ik iets over ?

Met vriendelijke groet,

Nanoniem
Laatst gewijzigd door Selfje op 16 apr 2013 23:43, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: naam verwijderd ivm privacy
nanoniem

Re: Informatie aanvraag

Maar als ik het goed begrijp begint de tocht bij de huisarts. Of kan ik zo ergens binnen lopen ?

Met vriendelijke groet,

Nanoniem
Gebruikersavatar
Minerva
Berichten: 17643
Lid geworden op: 28 aug 2006 21:04
Locatie: Breda
Contacteer: Website Twitter

Re: Informatie aanvraag

Ja begin bij je huisarts want het is belangrijk dat hij/zij weet wat er met je speelt maar ook heeft die kennis van wat er voorhanden is aan mogelijkheden voor jou in jouw omgeving. Die heeft het netwerk en kan je doorverwijzen. Neem je vragenlijst mee en maak een afspraak zodat er wat meer tijd voor jou is dan bijvoorbeeld enkel op het inloopspreekuur. Mijn huisarts werkt met afspraken als iets meer tijd nodig heeft.

Als die jou je opties heeft gegeven dan kan je er over nadenken. Wat je wilt bereiken? Waar je dat het beste kan bereiken? Wat heb jij nodig? Wat verwacht je ergens van?
Inzicht als Uitweg..
nanoniem

Re: Informatie aanvraag

Nou ga zaterdag naar mijn therapeut vragenlijst opbouwen dan dokter en dan wachten tot het fout gaat. Hopende alles goed te doodstaan.

Hoe hebben jullie je ziek gemeld egenlijk en hoe was hst weer naar buiten te mogen . Hebben jullie ook andere ervarinven rustoord ? Familie hoe ddnke n jullie hier over eigenlijk? Want hou ik misschien plaats bezet voor zwaardere patienten hoe zien jullie dat
Erik

Re: Informatie aanvraag

Ik hoop dat het niet de foute kant op gaan Nanoniem. Maar dat weet je ook maar nooit.

Je kan je ziek melden van je werk. Ze gaan je daardoor echt niet als zwakkere aanzien. Dat mag geen eens. Ziek is ziek, en dat kan psychisch of lichamelijk zijn, dat maakt eigenlijk niks uit.

Ik heb geen ervaringen met rustoorden enkel met opnames in de psychiatrie. Families kunnen altijd anders reageren. Over het algemeen reageren mensen er goed op omdat dit eenmaal op je pad kan komen en jij er ook niet voor kiest. Ga daar ook maar van uit maar je weet natuurlijk niks zeker. Het is een 'psyche' ziekte en je hebt geen been gebroken of blindedarm ontsteking. Het ligt daardoor natuurlijk wel anders. Ik zou zeggen gewoon de 'confrontatie' aan gaan en zie vanzelf hoe het gaat lopen. Als jij dit NU nodig hebt om verder te gaan dan moet je je niet door anderen laten belemmeren. Je moet er vroeg bij zijn want als je er niks aan doet is ook niet goed.

Je houdt geen plaats bezet voor zwaardere patiënten. Het gaat nu om jou en niet om de anderen. Je zit met een paar op de afdeling en zodra er iemand weer klaar voor is dan gaat diegene verder het traject in. Mensen worden heus wel geholpen, dus belemmer je jouzelf daar niet in.

Terug naar “Overige problemen”