sfinx89

Spuien over de GGZ

Hoi, Ik zit met een aantal dingen en die wil ik even kwijt.
Ik weet niet of dit hier wel een goeie plek voor is maar ik wist ook niet waar ik het anders moest plaatsen.
Het komt er op neer dat ik eigelijk even moet spuien want ik wordt gek van mezelf en van alles om me heen.
De oorzaak van mijn gevoel weet ik eigelijk niet precies en eigelijk ook niet goed wat ik allemaal voel.

Ik zit in een instelling van de GGZ en zit op een kort durende afdeling.
Ik zit hier nu iets langer dan een half jaar wat eigelijk helemaal niet de bedoeling hoort te zijn.
Ik kwam hier eind Maart binnen vanuit een onhoudbare situatie waardoor ik geen woonplek meer heb en had.
Ik kwam binnen met een depressie en suicidaliteit.
Na een aantal weken was ik daarvan af maar men dacht bij mij autisme te zien en ik had zelf ook al aangegeven dat ik dacht dat ik dat misschien had.
Ik werd uitgebreid psychologisch getest en er kwam asperger uit.
3 maanden geleden zou ik worden aangemeld bij het centrum autisme en die zouden me aanmelden bij het WWA (Werken wonen autisme).
2 maanden geleden kreeg ik te horen dat ik ter overbrugging naar een woonvorm zou maar dat ze alleen nog een datum nodig hadden voor waneer ik naar het WWA zou gaan.
ik stond op een wachtlijst maar er moest wel een indicatie voor een datum mogelijk moeten zijn.
hier bij de GGZ werd gezegd dat alles rond was - dat de datum elk moment kon komen en dat ik maximaal binnen 3 dagen naar de woonvorm van de GGZ zou gaan ter overbrugging.
Een week later zat ik er nog niet dus mijn SPV'er is navraag gaan doen, bleek ze me dus niet goed aangemeld te hebben waardoor ik opnieuw aangemeld moest worden en er opnieuw een datum moest komen.
Dat is nu dus alweer 2 maanden of langer geleden.
Ondertussen zit ik hier nog steeds.
Steeds weer opnieuw zijn ze er mee bezig en kan er elk moment een datum komen en kan ik over.
Maar steeds weer weten ze het vervolgens niet.
Ik wordt er nu echt heel geiriteerd van en mijn humeur is steeds heel slecht.
Het is zo onduidelijk voor me.
Dat geef ik ook steeds aan en ik wordt dan ook steeds weer gerustgesteld maar later kom ik er dan weer achter dat er nog steeds niks is gebeurd.
Het wordt steeds onduidelijker plus ze werken steeds langs elkaar heen.
ik wordt er eigelijk best boos om.
De psycholoog werkt langs de psychiater heen en de afdeling langs hen beide.
dan komt ook nog eens mijn SPV'er die verantwoordelijk is voor alles en die ook weer langs hen drieén heen werkt.
zo verwarrend - en het enige wat ik wil is concrete duidelijke eenduidige informatie.

Ik begrijp dat ze echt wel hun best doen en echt wel het beste met me voor hebben.
Toch wordt ik er erg prikkelbaar door en geiriteerd.
hierdoor maak ik steeds meer sarcastische en cynische opmerkingen.
Ik wordt ook steeds vaker boos en voel me weer opnieuw steeds meer somber hoe langer dit duurt.
Ik wil me zo helemaal niet voelen en ik wil hun ook niet steeds pakken op wat ze doen of in dit geval verkeerd doen of op wat ze zeggen maar ik ben het gewoon helemaal zat.
Ik heb al aangegeven dat ik anders gewoon beter een kamer kan zoeken ofzo maar dat lijkt hun niet verstandig maar ik zit hier alweer een half jaar.
Ik sta gewoon helemaal stil en ik weet ook gewoon niet wat ik moet doen.
Ik spoor ze constant aan maar door de dingen die ik zeg en mijn houding tegenover hun die steeds sterker wordt lijkt het me dat ze me zo langzamerhand ook wel zat worden.
Ik moest dit gewoon ff kwijt want bij hun heeft het geen zin want ze begrijpen het dan wel en nemen me (hopelijk) ook wel serieus maar ik krijg dan geen bevredigend antwoord.
Gebruikersavatar
Janneke
Berichten: 6335
Lid geworden op: 26 aug 2008 14:00

Re: Spuien over de GGZ

Hoi Sfinx,
helaas: de GGZ is een enorme, bureaucratische organisatie gewordne, waar jeal sclient helaas in kan "verdwalen".

Idd: je zou beter een kamer gaan zoeken: dan heb je duidelijkheid. (Komen ze op gegeven moment met een goed aanbod, kun je daar altid nog op in gaan.)

Ondertussen zit je op een therapeutische afdeling, terwijl je er in wezen "verblijft".
Dat wringt.
Groot gelijk, dat jij cynisch wordt.

(Stel: een fatsoenlijk mens was persoonlijk naar jou toegekoen, had uitgebreid excuses gemaakt, beterschap beloofd - en was in gesprek gegaan. Dan had jij kunnen zeggen, dat je baalt van de onduidelijkheid - en had integer persoon kunne zeggen:"Ik zal je sowieso elke week even opbellen, ook als er gene nieuws is - en zodra ik iets weet, bel ik uiteraard direct".)

En het (uiterst begrijpelijke) gevoel 'dat ze jou zat worden' is in wezen compleet onprofessioneel: jij hebt hier niet voor gekozen, jij baalt van de situatie, het is hun fout - maar soms tonen werkers in de GGZ vooral hun menselijke kant (= ik baal van het cyniscme van Sfinx) en soms helaas ook hun mnder fraaie trekjes ("Ik ben therapeut dus is het niet mijn fout!!")

Goed, om j ehart te luchten!!!!
Gebruikersavatar
Radius
Berichten: 827
Lid geworden op: 05 aug 2011 21:53

Re: Spuien over de GGZ

Je frustratie is begrijpelijk, maar als je tegenover je hulpverleners een cynische houding aanneemt denk ik niet dat je sneller in de gewenste woning terecht komt.

Vaak zijn er ook wachtlijsten voor deze woningen, dus het kan best zijn dat je er daarom nog niet direct terecht kan. Je zou zelf eens kunnen informeren bij de organisatie waarvoor je zou willen wonen, zodat ze je misschien wat duidelijkheid kunnen geven.

Sterkte en succes!
Neem weg, de sluier van illusie
Neem waar, de vreugde in het absolute
sfinx89

Re: Spuien over de GGZ

Radius schreef:Je frustratie is begrijpelijk, maar als je tegenover je hulpverleners een cynische houding aanneemt denk ik niet dat je sneller in de gewenste woning terecht komt.
Dat begrijp en besef ik ook heel goed.
Daarom probeer ik mezelf zo goed en veel mogelijk in te houden.
als die frustratie me dan uiteindelijk toch teveel word krijg ik meestal een cynische bui.
Ik probeer dan meestal wel achteraf of vlak na het moment dat ik het uit in gesprek te gaan met de persoon die het moest ontgelden om uit te leggen waarom ik zo negatief ben of waarom ik zo cynisch doe of reageer.
Ik leg dan ook uit hoe ik me voel en wat mijn frustratie is om naar te refereren als verklaring voor mijn gedrag.
Toch maakt het alles inderdaad niet makkelijker en verloop alles daardoor niet sneller.
Radius schreef: Vaak zijn er ook wachtlijsten voor deze woningen, dus het kan best zijn dat je er daarom nog niet direct terecht kan. Je zou zelf eens kunnen informeren bij de organisatie waarvoor je zou willen wonen, zodat ze je misschien wat duidelijkheid kunnen geven.

Sterkte en succes!
Als je mijn verhaal goed doorleest kan je lezen dat ik dat ook heel goed begrijp.
De situatie zit ook niet op die manier in elkaar en dat is ook mijn frustratiepunt niet.
mijn frustratiepunt was dat ik al op een wachtlijst sta maar dat er een geschatte indicatie moest komen van hoelang dat ongeveer kon duren.
Die indicatie moeten mijn behandelaren ontvangen zodat ik tijdelijk over kan naar een overbruggings plek tot die datum dat ik over kan naar de woonvorm.
Toen 2 maanden geleden mij werd belooft dat die datum binnen 3 dagen bekend zou zijn en ik ook meteen naar de overbruggingsplek zou gaan kwam men er achter dat de aanmelding bij de woonvorm verkeerd was gegaan en ik dus ook niet op de wachtlijst stond.
zolang ik niet op de wachtlijst sta kan er ook geen indicatie komen voor de geschatte tijd die het ongeveer kan duren voordat ik naar de woonvorm kan dus kan ik ook niet naar de overbruggingsplek.
Nu sta ik sinds 3 weken eindelijk op de wachtlijst maar in al die tijd is het men niet gelukt om een indicatie van de geschatte tijd te achterhalen.
Men werkt langs elkaar heen.
Daar komt mijn frustatie vandaan want mij word wel constant van alles belooft
Gebruikersavatar
Radius
Berichten: 827
Lid geworden op: 05 aug 2011 21:53

Re: Spuien over de GGZ

Als je behandelaren niets kunnen zeggen, zou je dan niet eens rechtsstreeks bij die wooninstantie kunnen informeren? Zij kunnen je waarschijnlijk meer vertellen zodat je weet waar je aantoe bent.
Neem weg, de sluier van illusie
Neem waar, de vreugde in het absolute
sfinx89

Re: Spuien over de GGZ

Radius schreef:Als je behandelaren niets kunnen zeggen, zou je dan niet eens rechtsstreeks bij die wooninstantie kunnen informeren? Zij kunnen je waarschijnlijk meer vertellen zodat je weet waar je aantoe bent.
Dat heb ik ook al gevraagd maar dat gaat allemaal onderling door de GGZ instellingen.
van behandelaar naar behandelaar.
Het is niet iets waar ik zelf rechtstreeks navraag naar kan doen.
Ik weet niet waar die wachtlijst is of waar uberhaupt die afdeling is.
ik ken de behandelaren niet of de deskundigen daar.
Het is iets wat de GGZ instelling hier heeft geregeld en wat hun ook afhandelen, een client zelf heeft daar helemaal geen invloed op.
Zo wordt het mij verteld [zucht]

en ookal is dat niet waar dan weet ik nog niet waar ik moet informeren en waarnaar.
Op dat gebied ben ik ook veels te naief want ik trap overal in. [zucht]
Gebruikersavatar
Radius
Berichten: 827
Lid geworden op: 05 aug 2011 21:53

Re: Spuien over de GGZ

Het lijkt me toch dat je behandelaren je in ieder geval willen vertellen voor welke instelling ze je laten wachten. Als je dat eenmaal weet kan je die zo nazoeken in de telefoongids. Als je daar dan naartoe belt zullen ze je in elk geval kunnen doorverbinden met iemand die toegang heeft tot de wachtlijsten. Soms willen ze hier echter niets over kwijt ivm privacy, en moet je daar met een legitimatiebewijs langs gaan.
Neem weg, de sluier van illusie
Neem waar, de vreugde in het absolute

Terug naar “Overige problemen”