Gebruikersavatar
GeenPijn
Berichten: 5314
Lid geworden op: 18 feb 2011 00:51

Re: Schuldgevoel door het goede leven hier

Mensen zijn helemaal niet gelijk dat willen sommigen zo zien omdat het ze beter uitkomt voor een mooi maar niet reëel wereldbeeld. De een is dom, de ander slim, de een snel, de ander langzaam, actief/passief, lui/niet lui, de een zal altijd een sukkel zijn, de ander een vechter, etc.
Sukkels worden altijd gebruikt door de dominantere partij, heb je een land vol sukkels dan kun je wel nagaan wat er gebeurt. Hele vervelend maar zo werkt de menselijke natuur nou eenmaal.

Het ene volk kiest voor een democratie, de ander voor iemand met mooie praatjes die een dictator blijkt. Elk volk krijgt de leider die het verdient en Afrika (moegabe of hoe die mafkees heet) is een mooi voorbeeld daarvan. Wat waren de blanken slecht, nee nu hebben ze het goed nu ze het zelf mogen doen. Het land is nog nooit zo slecht af geweest.

Mensen zijn helemaal niet gelijk, nooit geweest en zullen het ook nooit worden. Net als mannen lichamelijk en geestelijk anders zijn dan vrouwen. Zijn er ook verschillen in volken. Ik heb vroeger in de Bijlmer gewoond nou als er één plek was waar je de verschillen goed kon zien was het daar wel en dan heb ik het niet over de huidskleur.

Vroeger dacht en hoopte ik dat de wereld een mooie plaats was met liefde voor iedereen, ondertussen ben ik ouder en zie mensen als egoïsten die alleen bezig zijn zich zelf te verrijken. Zelfs het helpen van anderen doet men om zichzelf een beter gevoel te geven.
Als je verwacht dat de wereld eerlijk tegen jou is, omdat jij eerlijk bent tegenover de wereld.

Dan hou je jezelf voor gek.

Dat is verwachten dat de leeuw jou niet opeet omdat jij hem niet opeet.

Terug naar “Overige problemen”