demajoor

tafellaken servet probleem

ja dat is mijn probleem ik heb mezelf uitgebreid laten testen (heb een autistisch broertje) omdat ik problemen heb met leren ik zeg altijd maar zo waar de een 1 keer op zijn duim slaat alvorens hij de spijker zonder moeite in de muur kan slaan heb ik daar 3 keer voor nodig
dus na al die testen blijkt dus dat ik net tussen wal en schip val te klein voor een tafellaken en te groot voor het servet
hetgeen wat ze me hebben uitgelegd is dat het iq uit 2 delen bestaat een talig gedeelte en een gedeelte van je motoriek enzo het eerste zit ik op 122 maar het 2e scoor ik 84 bij elkaar is dat goed voor een iq van 104 normaal dus niks aan de hand geen hulp geen uitkering niet dat ik die uitkering nou perse wil maar wat hulp vooral in het houden van een baan zou erg welkom zijn
ik heb van mijn 16e tot mijn 26e 2 werkgevers gehad waarbij ik beide 5 jaar heb gewerkt daarna nog een waar ik 2 jaar heb gewerkt en nu loop ik al 2 jaar bij elkaar te kloten met werk
ja de crisis helpt daar ook aan mee
maar ook het gebrek aan begeleiding
want ik wil echt wel
maar ik ga op sommige punten gewoon langzamer dan andere
ik heb nu nog tot eind van het jaar om een baan te vinden anders val ik in de bijstand wat ik echt niet wil
maar goed ik heb tot nog toe ook nog niemand gevonden die hulp biedt voor mensen die er net tussen vallen
ik hoop het ooit nog te vinden want met de juiste begeleiding kan ik een goede medewerker ergens worden
Gebruikersavatar
Janneke
Berichten: 6335
Lid geworden op: 26 aug 2008 14:00

Re: tafellaken servet probleem

demajoor schreef:... het iq uit 2 delen bestaat een talig gedeelte en een gedeelte van je motoriek enzo het eerste zit ik op 122 maar het 2e scoor ik 84 bij elkaar is dat goed voor een iq van 104 normaal dus niks aan de hand geen hulp geen uitkering niet dat ik die uitkering nou perse wil maar wat hulp vooral in het houden van een baan zou erg welkom zijn
Aan die motoriek problemen is heel erg goed iets, veel zelfs te doen.
Kijk eens op www.inpp.nl
Die methode begint bij het begin: er wordt gecontroleerd, of je als baby je hele motorisce programma hebt doorlopen. Denkbaar, als je qua motoriek zo'n laag cijfer hebt, zitten daar gaten in.

En bedenk: taal IS tricky: 'motoriek' gaat ook over je oogbewegingen, die het lezen mogelijk maken. Of beter gezegd: makkelijk maken. (Soms lezen mensen slecht, omdat de oogmotoriek gehinderd wordt door 'babyreflexen'. Zegt niets over hoe goed je de tekst begrijpt!)
En voor die oogbewegingen heb je weer een goed evenwichtsgevoel nodig.
En het gaat ook om je oogbewegingen & je evenwicht, die het mogelijk maken, dat je bijv. diepte goed, makkelijk kunt zien en weet hoe snel een auto (of een bal!) dichterbij komt. Bij het woord motoriek denk ik persoonlijk aan zwaaiende armen en benen. Maar het is veel en veel ruimer.
demajoor schreef:
want ik wil echt wel
maar ik ga op sommige punten gewoon langzamer dan anderen
Ja. Dat IS ook vaak het frustrerende: het is vaak GEEN kwestie van intelligentie.
Mensen met een minder ideale motoriek worden er soms giga gefrustreerd van: qua niveau kun je van alles - maar het breekt je telkens bij de handen af.

Sucses!

Terug naar “Overige problemen”