Gebruikersavatar
IraanseBen
Berichten: 2
Lid geworden op: 05 aug 2016 22:12

Antidepressiva of toch niet?

Hallo.

Ik ben een jongen van 19. Constant angstig. Vaak zonder reden. Soms omdat ik uit het niets aan angstige situaties denk (de angst die altijd bij mij opkomt als ik ga communiceren met leeftijdsgenoten , veroorzaakt omdat ik door de angst geen oogcontact durf te maken en me verspreek) En alsof het niet erger kan geniet van bijna niks meer. Ik probeer wel alles te doen wat ik een aantal jaren geleden leuk vond, maar er komt er niks van. Daarnaast barst ik bijna in huilen uit, als mensen mij alleen al gaan plagen over mijn uiterlijk. Ik ben zo gevoelig geworden.

Ik ben 6 maanden in therapie geweest. Toen heb ik cognitieve gedragstherapie gehad, maar. het heeft me niet geholpen. Ik ben het gewoon zo zat. Dit is geen leven meer jongens.

Ik denk er nu aan om een antidepressiva aan te gaan vragen. Is er iemand die zo ongeveer in de zelfde situatie als ik zit en die antidepressiva gebruikt?

P.s. mijn vader is ook angstig
Gebruikersavatar
volhoudertje
Moderator
Berichten: 15115
Lid geworden op: 02 jul 2006 23:04
Locatie: In Nederland Door Omstandigheden

Re: Antidepressiva of toch niet?

Over het algemeen vind ik dat het nemen van medicatie een wel overwogen besluit moet zijn, waarbij alle voor- en nadelen goed tegenover elkaar moeten worden afgewogen. Het is begrijpelijk dat je verandering wilt en je beter wilt voelen, alleen is medicatie geen wondermiddel waardoor alle zorgen als sneeuw voor de zon verdwijnen.

Kun je wat meer over je situatie vertellen? Hoe komt het dat je vader ook angstig is? Welke invloed heeft dit op jou?
* Liebe Macht Frei *

Terug naar “Medicatie & psychofarmaca”